אד שירן אמר שאם יפסיד במשפט זכויות היוצרים שמתנהל נגדו, הוא יפרוש ממוזיקה - כך מדווח היום (ג') אתר החדשות הבריטי "דיילי מייל".
3 צפייה בגלריה
אד שירן
אד שירן
אד שירן
(צילום: AP / John Minchillo)
נגד המוזיקאי בן ה-32 מתנהלת בימים אלה תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים לכאורה, שמיוחסת לאחד מלהיטיו הגדולים ביותר של הזמר - ​​Thinking Out Loud. בתביעה נטען כי בעבודה על שירו משנת 2014 שירן עשה שימוש באלמנטים מהלהיט של מרווין גיי משנת 1973, Let's Get it On, אותו כתב יחד עם אד טאונסנד. שירן הכחיש בתוקף את הטענות כלפיו.
אמש בבית המשפט במנהטן, שירן הגיב לשאלתה של עורכת דינו לגבי המחיר שהמשפט גובה ממנו, ולגבי פסק דין פוטנציאלי שיוכיח את אשמתו: "אם זה יקרה, אני סיימתי. אני אפסיק", אמר הזמר בנוגע לקריירת המוזיקה שלו. עוד אמר שירן: "הקדשתי את כל חיי להיותי מבצע וכותב שירים, כשמישהו מזלזל בך - זה ממש מעליב".
3 צפייה בגלריה
קתרין טאונסנד גריפין
קתרין טאונסנד גריפין
תובעת את שירן על סך 100 מיליון דולר. קתרין טאונסנד גריפין
(צילום: AP / John Minchillo)
בשבוע שעבר, קתרין טאונסנד גריפין, בתו של כותב השירים שתובעת את שירן על סך 100 מיליון דולר, נאלצה לעזוב את בית המשפט לאחר שהתעלפה. באותו השבוע עורכי דינה הציגו סרטון של שירן עובר בין ביצוע של Thinking Out Loud ל-Let's Get it On במהלך הופעה חיה. לדבריהם, אותו הביצוע מוכיח שהוא אכן העתיק את השיר.
במהלך המשפט שירן הסביר את תהליך כתיבת השירים שלו, והראה שכמו אמנים רבים נוספים, הוא נוהג לבצע מאש-אפים (שילוב של כמה שירים בביצוע אחד) ואף ציין שבהזדמנויות שונות שילב את שירו יחד עם Crazy Love של ואן מוריסון, שלדבריו היווה עבורו השראה, ואת I Will Always Love You של דולי פרטון.
3 צפייה בגלריה
התביעה נגד אד שירן
התביעה נגד אד שירן
התביעה נגד אד שירן
(קרדיט: Elizabeth Williams via AP)
"לשירים רבים יש אקורדים דומים. אתה יכול לעבור מ-Let It Be ל-No Woman No Cry ולשוב בחזרה", אמר הזמר והוסיף: "למען האמת, אם אכן עשיתי את מה שאתם מאשימים אותי בו, זה היה די אידיוטי מצידי לעמוד על במה מול 20,000 אנשים ולבצע את זה". כדי להוכיח את דבריו, הזמר ניגן את רצף ארבעת האקורדים שהוא מואשם בגניבה שלהם משירו של מרווין גיי, ומהם עבר לביצוע לשירו של מוריסון.
עוד התייחס שירן גם לטענתו של המוזיקולוג אלכסנדר סטיוארט, עד מומחה מטעם התביעה, שאמר בשבוע שעבר כי 24 השניות הראשונות של Thinking Out Loud דומות לפתיחה של Let's Get it On. "יש להם את אותו הקצב ההרמוני", אמר, תוך שהוא מצביע על קווי דמיון מלודיים בבית, בפזמון ובמעבר.
בהמשך ענה שירן לגבי תדירות שיתופי הפעולה שלו עם אמנים אחרים בכתיבת שירים, דרך שנהוגה בעבודתו. "אתה לא, כאילו, פורץ דרך בשאלה הזו", אמר. "אני שואב השראה מדברים רבים בחיי ובחיי המשפחה שלי". אם שירן אכן יואשם - יתקיים משפט נוסף לקביעת גובה הנזק.