קריאה יוצאת דופן: ראש עיריית לוד, שבה מתגורר אלי חולי, מתמודד "אקס פקטור לאירוויזיון" שהגיע למקום השני בגמר אמש (שבת), פונה לערוץ רשת - ומבקש לבדוק שוב את תוצאות הגמר.
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, אמר היום בשיחה עם ynet כי המאבק הצמוד בין אלי חולי לזוכה מיכאל בן דוד הוכרע בנקודה אחת - ועלול להיות מוכרע בגלל טעות סטטיסטית.
הטעות הדרמטית בשידור "אקס פקטור לאירוויזיון"
(צילום מסך, רשת)
"אני קורא לבדיקה חוזרת של הצבעות הצופים אתמול בגמר 'אקס פקטור'", אמר רביבו, "זה לא בא ממקום של בכיינות, אנחנו גאים מאוד באלי חולי ואין ספק שהשופטים והוועדה נתנו לו את רוב הקולות. אנחנו מבקשים בדיקה נוספת על תוצאות גמר 'אקס פקטור'".
בתוך כך, גולשים התלוננו כי במהלך הגמר אירעו תקלות בהצבעות למתמודדים. "האתר שלהם נתקע בדיוק בפרסומות ולכן אנשים שחיכו לקוד בסמס לא יכלו להצביע", כתבה הגולשת טל. הגולשת ספיר הוסיפה כי "היו מלא תקלות ואנשים לא הצליחו להצביע". הגולשת עמית כתבה ש"המון אנשים, כולל אותי, ניסו להצביע לאלי ונתקלו בתקלה בהצבעה - זה לא נתן לסיים את ההרשמה לאחר הבחירה שלו". ואילו הגולשת נופר הוסיפה: "לכל אלה שרושמים שהם ניסו להצביע לאלי חולי והיו תקלות והם לא הצליחו, אז יש גם כאלה שרצו להצביע למיכאל ובגלל התקלות לא הצליחו. זה לא רק לאלי אז תפסיקו להתבכיין".
1 צפייה בגלריה
אלי חולי
אלי חולי
אלי חולי
(צילום: מיכה לובטון)
מרשת נמסר בתגובה: "תהליך ההצבעה בגמר התוכנית דרש שלב ראשוני של הרשמה למערכת, שלאחריו לגולש התאפשר להצביע. בשל עומס חריג על המערכת בזמן ההצבעה לשלישייה הסופית, חוו חלק מהגולשים קשיים בהרשמה - תקלה שהשפיעה על מאזן הקולות לכל השלישייה הסופית בצורה זהה. יובהר כי תהליך ההצבעה וספירת הקולות עבר פיקוח משפטי על ידי עורך דין מוסמך, שליווה ואישר את התוצאות".