אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה לשנת תשפ"ד - 2024, ייפתחו הערב (א') בשעה 19:55 עם שידור ישיר בערוצים המרכזיים מהטקס הרשמי ברחבת הכותל בירושלים. השנה, בצל מאורעות טבח ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, ישודרו סרטים רלוונטיים להנצחת הנרצחים וההרוגים. הנה כמה מהמשדרים הנבחרים.

כאן

21:15, "חיילות של אף אחד": ב-7 באוקטובר פשטו על מוצב נחל עוז הצמוד לרצועת עזה, עשרות מחבלי חמאס. התצפיתניות שהיו במשמרת וצפו בזמן אמת באסון המתרחש, דיווחו על הפלישה בקור רוח ואומץ לב יוצאי דופן, עד שאמצעי התקשורת במוצב הופלו, והן לא יכלו לעשות עוד דבר.
מתוך "חיילות של אף אחד"
(באדיבות כאן )
הסרט מלווה כמה מהורי התצפיתניות, שנפלו עם פרוץ המלחמה, דרך קבלת הידיעה על נפילת בנותיהן ואחריה: גילי לייבשור, אמה של יעל ז"ל, שנפלה בפשיטה על הבסיס וערכה תחקיר מקיף על השעות האחרונות בחיי בתה; הוריה של רוני אשל ז"ל, שהוגדרה תחילה נעדרת, עד שהוכרז על מותה; והוריה של נועה מרציאנו ז"ל, שנראתה בסרטון שפרסם חמאס כשהיא נחטפת לרצועה, ובהמשך צה"ל איתר את גופתה במתחם בית החולים שיפא, חילץ אותה, והביא אותה למנוחות בישראל.
22:15, "תשמעו סיפור": תוכנית אירוח בהגשת העיתונאי בן שני, שבה הוא מראיין אורחים בעלי סיפור ייחודי ומעורר השראה בצל הטבח ב-7 באוקטובר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "תשמעו סיפור"
מתוך "תשמעו סיפור"
מתוך "תשמעו סיפור"
(איור: יניב שמעוני, באדיבות כאן)
22:45, "שיר וזיכרון בארץ הנגב": מופע לזכר הנופלים שייערך בקיבוץ יד מרדכי שבנגב, אל מול גבעת השואה והתקומה, בהנחיית מיכל רבינוביץ', ובהשתתפות טיפקס, כנסיית השכל, קובי אפללו, "הפיל הכחול", נונו, אליעד נחום, זהבה בן, רמי קליינשטיין וירדנה ארזי.

קשת

21:00, "שרים בכיכר": טקס הזיכרון המסורתי מתל אביב בהנחיית ליאור אשכנזי ובהשתתפות: שרית חדד, נינט טייב, עברי לידר, נטע ברזילי, יוני רכטר, קרן פלס, מאיה בליצמן, ברי סחרוף, יסמין מועלם ויגל אושרי.
22:30, "זוכרים, שרים ומספרים": טקס זיכרון שיועבר מבריכת הסולטן בירושלים. בהנחיית דני קושמרו ובהשתתפות: ריטה, יהודה פוליקר, עדן חסון, אודיה, דודו טסה, מירי מסיקה, איתי לוי, שירי מימון, בניה ברבי, עידן רייכל, תמיר גרינברג, אברהם פריד ועומר אדם.

רשת

21:00, "במותם ציוו": טקס זיכרון שיועבר מראשון לציון בהנחיית תמר איש שלום ובהשתתפות: אודיה, אליאב זוהר, זהבה בן, יובל דיין, ליאור נרקיס, לירן דנינו, משה פרץ, נסרין, נועה קירל, ענבל ביבי, רביב כנר, שולי רנד, שלומי שבת, ושמעון בוסקילה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מי שמע על חולית"
מתוך "מי שמע על חולית"
מתוך "מי שמע על חולית"
(צילום: באדיבות רשת)
22:45, "מי שמע על חולית": סרטו של העיתונאי שלומי אלדר יספר על קיבוץ חולית בחבל אשכול, שנכבש ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס ו-15 מחבריו נרצחו על ידי טרוריסטים מתועבים, עשרות נפצעו ובתים רבים נבזזו ונשרפו.

ערוץ 14

20:45, משדר כתבות ליום הזיכרון.
21:15, "שירים לזכרם": טקס זיכרון בשידור ישיר מהכנסת בירושלים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון ובכירים נוספים. יופיעו עדן חסון, שירי מימון, אביבה אבידן, אברהם טל, בניה ברבי, אריק סיני ועוד.

yes

21:00, "קצינת נפגעים, גולני", yes דוקו: סרט דוקו חדש המביא את סיפורה של חטיבת גולני, שאיבדה מעל ל-80 מחייליה מאז מתקפת 7 באוקטובר. בתיעוד אינטימי, המצלמה של הבמאית ציפי ביידר מלווה את שיר נדל, קצינת הנפגעים של חטיבת גולני ברגעים הקשים והמטלטלים - בין ליווי המשפחות השכולות, הלוויות, ביקור החיילים הפצועים, החזרת ציוד הלוחמים ורגעי האימה של חילוץ הפצועים מהשטח.
4 צפייה בגלריה
מתוך "צינת נפגעים, גולני"
מתוך "צינת נפגעים, גולני"
מתוך "צינת נפגעים, גולני"
(צילום: באדיבות yes דוקו)

HOT

ערוצי HOT 3 ו-HOT8 יתאחדו וישדרו לאורך היממה סרטי זיכרון של משפחות על יקיריהם ויקיריהן שנפלו. בין הסרטים:
"צופה מהצד": סרט לזכרו של סרן יפתח יעבץ ז"ל שנפל בקרב בהגנה על קיבוץ נחל עוז, שהכינה אחותו תמר. הסרט מספר את סיפורם של חמישה חברים שב-7 באוקטובר הפכו לארבעה. הם מדברים על החיים שאחרי, על חברות ועל אופטימיות.
"רז מזרחי": סרטון לזכרה של רז מזרחי ז"ל שהייתה לוחמת מג"ב ונרצחה במסיבה בנובה.
בנוסף ביום ב' ישודרו תוכניות חדשות של "שיחת נפש", עם פרופסור יורם יובל בין האורחים חבר הכנסת לשעבר וראש מועצת אשכול לשעבר, חיים ילין, דוקטור חן קוגל, לוחמת מגב שיפרה בוכריס ודניאל אלוני ששבה מהשבי; גם הסרט "זעקות ואז שתיקה", סרטה המטלטל של שריל סנדברג על הפשעים המיניים של מחבלי חמאס. בנוסף ישודרו תכנים של HOT8, בהם "חיל האוויר ביום כיפור", "הבית בקריית שמונה", "סיירת מטכ"ל", "ויתברך בזרעו" ועוד.
4 צפייה בגלריה
שריל סנדברג. מתוך "זעקות ואז שתיקה"
שריל סנדברג. מתוך "זעקות ואז שתיקה"
שריל סנדברג. מתוך "זעקות ואז שתיקה"
(צילום: רן מנדלסון)

פרטנר

ישודרו סרטים מיוחדים על סיפורי הגבורה של הנופלים, בפרויקט בשיתוף עמותת "אור למשפחות". ב-VOD ישודרו בין היתר הסרטים "בופור", "אזימוט", "7 ימים באנטבה", "עונת הדובדבנים" ועוד.

סלקום

ישודרו סרטים העוסקים בנופלים ובחללי מלחמות ישראל, עם התייחסות מיוחדת למלחמת חרבות ברזל ולטבח ב-7 באוקטובר. בין הסרטים התיעודיים החדשים: "עו"סיות במלחמה" (ציפי קרליק) שעוקב אחרי עבודתן של עובדות סוציאליות מאז 7 באוקטובר ובזמן מלחמת חרבות ברזל, "למחזר ישי" (עילי שיין) סרט קצר שבוחן את הדרך ההומוריסטית שבחרה משפחת שכטר להתמודד עם האבל על אובדן היקר לה מכל, "זעקות ואז שתיקה" ועוד.