דני מסטרסון, כוכב "מופע שנות ה-70", נשלח לכלא במדינת קליפורניה והחל לרצות את עונשו, לאחר שהורשע בשני מקרי אונס.
2 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון
(צילום: AP)
הרשויות במדינה דיווחו אמש (ד') כי מסטרסון בן ה-47 הגיע לכלא North Kern, ופרסמו תמונת מעצר ראשונה שלו, בה ניתן לראות אותו במדים כתומים, עם שיער ארוך וזקן.
2 צפייה בגלריה
תמונת המעצר של דני מסטרסון
תמונת המעצר של דני מסטרסון
תמונת המעצר של דני מסטרסון
(צילום: California Dept. of Corrections via AP)
מסטרסון, שזכור כהייד בתוכנית "מופע שנות ה-70", הורשע ביוני האחרון באונס שתי נשים בביתו בלוס אנג'לס בתחילת שנות האלפיים. בספטמבר, שופטת בית המשפט העליון בלוס אנג'לס דחתה את דרישת ההגנה למשפט חוזר ופסקה את העונש המקסימלי הקבוע בחוק - 30 שנות מאסר. כשבועיים לאחר מכן, אשתו, השחקנית ביז'ו פיליפס, הגישה בקשה לגירושין ממנו בתום כמעט 12 שנות נישואין.
מאז הרשעתו, הוא הוחזק בכלא במחוז לוס אנג'לס, כשבזמן הזה התקיימו דיונים נוספים בנושאים שקשורים אליו, כדוגמת איתור והעברת הנשקים שהיו בבעלותו. במקביל, עורכי דינו של מסטרסון הודיעו שהם מתכננים לערער על ההרשעה.
כזכור, על פי כתב התביעה, השחקן אנס שלוש נשים, בהן את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצה עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון טען במהלך המשפט לחפותו ועורך דינו גרס שכל המעשים היו בהסכמה.
הרשעתו קרתה לאחר שבנובמבר 2022, רוב חבר המושבעים הצביע לזיכויו מכל שלושת הסעיפים. המתלוננות נגדו העידו אז כי הרגישו חלשות ומטושטשות בעקבות משקה שהכין להן מסטרסון, אך התובעות לא טענו באופן רשמי שהשחקן הכניס משהו לשתייה שלהן.
לכן, במשפט החוזר שנפתח במרץ 2023, התביעה שינתה את גישתה וטענה כי "הנאשם סימם את קורבנותיו כדי להיות בשליטה", כאשר התובעת הראשית הוסיפה ואמרה: "הוא עושה זאת בשביל לשלוט בהן פיזית, לקחת מהן את היכולת להסכים". במהלך המשפט הראשון שנערך באוקטובר 2022, אחת המתלוננות מסרה את עדותה הראשונה ופרצה בבכי בעת ששחזרה את גרסתה לאירועים שהתרחשו בשנת 2003. "התעוררתי במיטה של מסטרסון כשהוא מעליי וחודר לתוכי", העידה המתלוננת, שביקשה להישאר בעילום. "לא יכולתי לנשום. הוא לחץ ממש בכוח, חשבתי שאני עומדת למות".