עד לפני כמה חודשים הוא עוד עבד בסופר השכונתי ועכשיו הוא אמור לייצג את ישראל על במת השירה הגדולה באירופה. זה נשמע כמו סיפור מהאגדות, אבל בפועל מיכאל בן דוד מוצא את עצמו לבד מול כולם במאבקים שונים שמעיבים על ההכנות לאירוויזיון עד כדי כך שהוא אמר למקורביו כי הוא "שוקל פרישה מהאירוויזיון".
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד
מיכאל בן דוד
בלגן מאחורי הקלעים. מיכאל בן דוד
(צילום: נועם עטייה)
בפני בן דוד עומדות כרגע שתי בעיות מרכזיות: הראשונה שבהן היא היעדר מנהל אישי, וכך במקום להתעסק באמנות, בן דוד אבוד מול עניינים טכניים ופוליטיקות בין-ארגוניות ובין-אישיות. "בשבוע שעבר מיכאל ביקש כמה דברים ואף אחד פשוט לא התייחס אליו, הוא הרגיש לבד", סיפר גורם המעורה בפרטים. הסיבה המרכזית שבגללה בן דוד נותר לבד במערכה היא כאמור היעדר מנהל אישי. בשנים הקודמות כשהבחירה בנציג הישראלי לאירוויזיון הייתה דרך "הכוכב הבא", חברת ההפקות טדי היא זאת שהצמידה מנהל אישי לזוכים.
כך לדוגמה נדב גזונדהייט, שייצג את נטע ברזילי מהיום הראשון, מלווה אותה עד היום. "מנהל אישי עבור אמן זה הכרחי, ובטח עבור בחור צעיר שרק עכשיו נכנס לתחום מאוד קשה", טען אותו גורם. חברת יוניברסל מיוזיק, שלפי החוזה עם רשת היא זו שאמורה לייצג את בן דוד, לא התלהבה, וחיפשה עבורו מנהל אישי חיצוני. עלו מספר שמות, כשהבולטת שבהן היא מנהלת האמנים רונית ארבל, שנחשבת לבכירה מאוד ואחראית בין היתר על עברי לידר, רן דנקר ועוד, אולם עד כה לא הודיעו רשמית על מינויה, כשבדרך צריך לטפל בהפקת הקליפ, העמדת השיר והשאלה הגדולה - עיבוד מחודש לשיר.
רגע הזכייה של מיכאל בן דוד ב"אקס פקטור"
(באדיבות רשת)
עיבוד מחודש לשיר הוא סלע המחלוקת המרכזי שטרם נפתר: בן דוד סבור כי יש להפיק ביצוע מחודש לשיר, וכך גם בתאגיד השידור, שם סבורים שהעיבוד כפי שהוא כרגע "לא יכול להחזיק לאירוויזיון". גם גורמים ברשת אמרו שלא לייחוס כי הם יתמכו במהלך שכזה, ואולם דווקא יוצרי השיר לידור סעדיה, חן אהרוני ואסי טל מעלים מספר דרישות כדי לערוך עיבוד מחודש.
הם סבורים כי הדרישות שלהם "לגיטימיות". מבחינתם הם חלק מהצוות האמנותי של בן דוד ועליהם להיות עם בן דוד באירוויזיון, ואולם, מספר אשרות הכניסה, כך לפי גורמים בתאגיד, הוגבל ל-17 בגלל משבר הקורונה, מה שמותיר רק מקום ליוצר אחד מבין השלושה. "היוצרים תוקעים את השיר ואת מיכאל כבני ערובה עד שהם ייקבלו אשרת כניסה", אמר גורם המעורה בפרטים. בינתיים בסביבת היוצרים מאוד לא מרוצים מהמצב הקיים. "היוצרים הם חלק בלתי נפרד מהשיר ומהנציג. אתה רואה תרחיש שמתעמל נוסע לאולימפיאדה בלי המאמן שלו?" אמרו גורמים בסביבתם. "אם אין ליוצרים אשרות כניסה, לפחות שידאגו למימון העיבוד המחודש. זה עולה כמה עשרות אלפי שקלים. למה הפוליטיקות פוגעות בצד האמנותי? נעשה עוול ליוצרים וצריך לתקן את זה".
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד
מיכאל בן דוד
קיים רצון להפיק מחדש את השיר. מיכאל בן דוד בגמר "אקס פקטור"
(צילום: מיכה לובטון)
גורמים מקורבים להפקה ברשת מסרו כי "כל הנושאים מטופלים ברמה הגבוהה ביותר על ידי הדרגים הרלוונטיים וכי בימים הקרובים יוסדרו כל הפרטים הנדרשים. מיכאל ממשיך בהכנות הקשורות אליו ואנו תקווה כי הדברים יבואו על מקומם בשלום".
"מיכאל בסוף ילד, צריך להבין את זה", אמרו גורמים המעורים בפרטים. "אחרי הפרסום אתמול גם רשת וגם כאן מתכנסים ומצופפים שורות למען הצלחתו".
כך או כך, בן דוד סיפר אתמול (א') בשיחות סגורות כי השאלה על פרישתו מורכבת והוא יהיה חכם יותר אחרי שיראה את התוצאה הסופית, ורק אז יחליט אם לצאת לדרך. "אף אחד לא רוצה שהוא יפרוש וכולם רוצים להוציא את החוויה המקסימלית. יש בעיות, אבל הן ייפתרו", אמר מקור בהפקה.
כאן תאגיד השידור ורשת מסרו בתגובה: "בימים אלה מיכאל בן דוד, יחד עם אנשי כאן תאגיד השידור ורשת, עובדים על הפקת הנאמבר הבימתי והקליפ הרשמי לשיר I.M ובטוחים שמיכאל ייצג את ישראל בכבוד על במת המוזיקה הגדולה בעולם".
מיוניברסל מיוזיק ישראל נמסר: "אנו שמחים על הצטרפותו של מיכאל למשפחת יוניברסל מיוזיק ישראל. כלל האומנים החתומים ביוניברסל מיוזיק מנוהלים על ידי מנהלים חיצוניים או עתידים להחזיק במנהלים לפי התקדמותם. איננו עוסקים בניהול ומתמקדים ביצירת הקלטות מוזיקליות ושיווקן".
את תגובתו של בן דוד לא ניתן היה להשיג.