פסטיבל הג'אז באילת יחזור במהדורתו ה-36 ויארח עשרות אמנים ותיקים לצד חדשים, מהארץ ומהעולם, לשלושה ימים של הופעות חיות. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 12-10 בנובמבר בנמל אילת. מחיר כרטיס למופעים בודדים ינוע בין 70 ל-260 שקלים. מחיר כרטיס (Pass) לכל ימות הפסטיבל במחיר השקה של 999 שקלים.
9 צפייה בגלריה
Jacob Collier
Jacob Collier
נגן על. ג'ייקוב קולייר
(צילום: Betsy Newman)
כבכל שנה הפסטיבל יארח מופעים מהעולם ומהארץ לצד כיתות אמן וג'אם סשנים מסורתיים. בין המופעים מחו"ל שיגיעו לפסטיבל נמצא ג'ייקוב קולייר, המולטי-אינסטרומנט הבריטי בן ה-28, זוכה חמישה פרסי גראמי. בתחילת דרכו המוזיקלית, קולייר העלה גרסאות כיסוי ליוטיוב בהן יצר עיבודים משלו לשירים של סטיבי וונדר, וכן לשירים מסרטים, אותם הקאברים צברו מיליוני השמעות. בהמשך הדרך קולייר הקליט ארבעה אלבומי אולפן ושיתף פעולה עם קווינסי ג'ונס (שאף מנהל אותו) ואמנים רבים מעולם הפופ כמו ג'ון מאייר, קולדפליי, BTS, אלישיה קיז, דניאל סיזר ו-SZA.
גם הקלידן האמריקני שמועמד לארבעה פרסי גראמי, קורי הנרי, יופיע בפסטיבל עם מופע טריו שמחבר ג'אז ומוזיקת נשמה עם הנגנים טארון לוקט וג'וש ביסלי. הנרי נולד בברוקלין, ניו יורק, והחל לנגן בקלידים כבר בגיל שנתיים. במהלך ביקוריו בכנסייה נחשף למוזיקת הגוספל ושילב אותה ביצירותיו. את הקריירה המוזיקלית שלו החל ב-2006 ולאורך שנות פעילותו עבד עם אמנים כמו ברוס ספרינגסטין, קני גארט, קווינסי ג'ונס וגם קניה ווסט, שון קומבס (פאף דאדי), פרנק אושן ורוסליה.
9 צפייה בגלריה
cory henry
cory henry
חוזר לישראל. קורי הנרי
(צילום: raymond alva)
עוד בגזרת המופעים הבינלאומיים נמצאת הרביעייה האקוסטית של זוכה הגראמי רוסלן סירוטה ובה המתופף דניס צ'יימברס, מולאטו אסטטקה חלוץ האתיו-ג'אז, החמישייה של אמה רביץ, החמישייה של החצוצרן האמריקני גיבטון ג'לין והטריו של חזוס מולינה הקולומביאני.
כבכל שנה ישתתפו בפסטיבל מיטב נגני הג'אז הישראלים ואחרי כמעט עשור בו הסופרגרופ Third World Love נעדר מהבמות, ההרכב יתאחד בהופעה שתתקיים על הבמה באילת. ארבעת המוזיקאים, אבישי כהן (חצוצרה), דניאל פרידמן (תופים), יונתן אבישי (פסנתר) ועומר אביטל (בס, עוד), נפגשו לפני כ-20 שנה והקליטו יחד לאורך השנים חמישה אלבומי אולפן, במקביל לפיתוח קריירות הסולו של כל אחד מהנגנים. ההרכב משלב ביצירותיו ג'אז, Fאנק, בלוז והשפעות מאפריקה ותימן.
9 צפייה בגלריה
 3rd World Love
 3rd World Love
מתאחדים על במת הפסטיבל. Third World Love
(קרדיט: יח"צ)
9 צפייה בגלריה
Emma Rawicz
Emma Rawicz
בדרך אלינו. אמה רביץ
(צילום: Mariola Zoladz)
בנוסף, הפסטיבל יארח הפקת ג'אז מקורית לפסטיבל שתחזור לאלבומו מ-2003 של גידי גוב, "ריקוד ירח", בו יבצע מתרגומיו של עלי מוהר לטקסטים זרים בעיבודים מוזיקליים של עדי רנרט. במופע יארח גוב את אלון אולארצ'יק.
9 צפייה בגלריה
אלון אולארצ'יק וגידי גוב
אלון אולארצ'יק וגידי גוב
זה הזמן לריקוד הירח. אלון אולארצ'יק וגידי גוב
(צילום: אילן בשור, ורדי כהנא)
עוד בגזרת האמנים המקומיים תוכלו למצוא את ענת כהן, נגנית הקלרינט המועמדת לשלושה פרסי גראמי שתעלה מופע עם הרביעייה החדשה שלה; הסקסופוניסט אלי דג'יברי שיבצע שלושה דואטים עם הפסנתרנים ארון גולברג (ארצות הברית), עומרי מור ותום אורן; חמישיית אריאל ברט; אמנית הספוקן וורד, הג'אז וההיפ הופ אורית טשומה תארח את הפסנתרנית והמלחינה סתיו אחאי; רביד פלוטניק יארח את אבטה בריהון וסימה נון; שלישיית עופר מזרחי שמנגן על גיטרת לוויתן בת 24 מיתרים; שלישיית עומר קליין ושלישיית מאיה דוניץ (הבילויים, בום פם).
9 צפייה בגלריה
אבטה בריהון, סימה נון ורביד פלוטניק
אבטה בריהון, סימה נון ורביד פלוטניק
אבטה בריהון, סימה נון ורביד פלוטניק
(צילום: גיל רוביו, פשה מץ ואריאל עפרון)
9 צפייה בגלריה
סתיו אחאי ואורית טשומה
סתיו אחאי ואורית טשומה
הפסנתרנית תצטרף לאמנית הספוקן וורד. סתיו אחאי ואורית טשומה
(צילום: Vangelis Patsialos, DND)
האירוע ייחתם במופע סיום בניצוחו של יוסי פיין, מנהלו האמנותי של הפסטיבל, שיעלה סופרגרופ שרקם במיוחד לאירוע ויארח את נטע ברזילי, נונו, אקו וכהן. כולם יחד יחגגו את השילוב של ג'אז, היפ-הופ וספוקן וורד בעיבודים מיוחדים לשירים המוכרים של האמנים.
9 צפייה בגלריה
נטע ברזילאי, נונו ואקו
נטע ברזילאי, נונו ואקו
יצטרפו ליוסי פיין והסופרגרופ. נטע ברזילאי, נונו ואקו
(צילום: ערן לוי, עמית סליקטר ושלומי פינטו)
9 צפייה בגלריה
יוסי פיין
יוסי פיין
"בואו לטעום, לחוש, לרקוד ולשמוע". יוסי פיין
(צילום: נועם שוגנובסקי)
"מחכה לכם סוף שבוע מלהיב ומלא במוזיקה, קצב וצבע", מסר פיין. "בואו לטעום, לחוש, לרקוד ולשמוע, בואו לשוטט בין חללי ההופעות בנמל, לקפוץ מהופעה להופעה בכל ערב, להתרגש מהשמות הגדולים, אבל גם להיפתח לתגליות חדשות שכולם ידברו עליהם ממש עוד שנייה, באחריות".