בית המשפט בלוס אנג'לס גזר היום (ד') 60 שנות מאסר על אריק ר. הולדר ג'וניור שהורשע ברצח הראפר ניפסי האסל ב-2019 - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.
1 צפייה בגלריה
ניפסי האסל
ניפסי האסל
ניפסי האסל
(צילום: AP)
הראפר נורה למוות בגיל 33 מחוץ לחנות בגדים שהייתה בבעלותו, אז ירה בו הולדר מספר פעמים. מלבדו נפצעו בתקרית שני אנשים נוספים אשר נותרו בחיים.
ביולי האחרון מושבעים הרשיעו את אריק ר. הולדר ג'וניור בן ה-33, בשתי עבירות של ניסיון רצח ובשתי עבירות של תקיפה בנשק חם. לפי AP, הולדר לא הגיב עם הקראת גזר הדין שהתעכב מספר פעמים בשל ניסיונות של סנגורו להרשיע אותו בעבירה מדרגה נמוכה יותר - אך זו נדחתה.
הטיעון של סנגורו לשינוי סעיף ההרשעה הייתה שכמו הולדר, גם הראפר היה חבר באותה כנופייה, ובחילופי הדברים ביניהם נאמרו דברים שהולדר שמע כאיום המהווה סכנה על חייו. כמו כן טען שהולדר היה מזועזע מכך שהאסל כינה אותו מלשן עד שהוא לא היה בדעה צלולה כשחזר וירה בו ובשני האחרים.
הולדר נתפס על ידי המשטרה יומיים לאחר הרצח משום שהאישה שהבריחה אותו מהמקום בחרה להסגיר את עצמה. בנוסף, הוא זוהה במצלמות אבטחה שהיו במקום. לאורך המשפט הולדר לא התנער מאחריות. בשנה שעברה הוא הותקף בכלא על ידי אסירים אחרים שלפי הדיווחים הכו אותו באגרופים וחתכו אותו בסכין גילוח בזמן שהיה בתא מעצר.
הרמן דאגלס, חבר קרוב של האסל, שהיה איתו ברגעיו האחרונים, העיד במהלך המשפט: "ניפסי היה חבר שלי, הוא היה כמו בן בשבילי וכמו אבא בשבילי. הקהילה שלנו איבדה עכשיו הכול, כל מה שעבדנו עבורו. טעות של אדם אחד, פעולה של אדם אחד, פגעה בקהילה שלמה. לא אכפת לי מה גזר הדין שהאיש הזה יקבל", פנה דאגלס לשופט והוסיף: "זו לא שאלה של זמן, אני רק רוצה לדעת למה. העולם רוצה לדעת למה - למה שמישהו יעשה דבר כזה?"
האסל, שנולד בשם ארמיאס אסגדום, היה מועמד לגראמי על אלבומו Victory Lap באותה שנה שנרצח. במהלך חייו נהג לדבר בגלוי על הקשרים שלו בילדותו עם עבריינים בדרום לוס אנג'לס, אך עם השנים הוא השתקם והחל לעבוד ולהתנדב עם הקהילה באותן שכונות מצוקה. "בעוד שרוב האנשים מסתכלים על השכונה שבה גדל ורואים רק כנופיות, כדורי אקדח וייאוש, ניפסי ראה פוטנציאל", ספד לו לאחר מותו נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה. "הוא ראה תקווה. הוא ראה קהילה שגם דרך פגמיה, לימדה אותו להמשיך קדימה. הוא בחר להשקיע בקהילה הזו במקום להתעלם ממנה... הוא בחר להוות דוגמה לצעירים - זו מורשת שצריך לציין אותה".