אחרי הסערה שאירעה בסצנה ששודרה ב"האח הגדול" ובה טענו צופים רבים כי מדובר בחרם - ערוץ רשת והפקת "האח הגדול" השיבו לבקשת הבירור של הרשות השנייה וטענו כי לא מדובר באלימות, אולם הוסיפו כי הם מצרים אם מישהו נפגע.
1 צפייה בגלריה
סתיו קצין
סתיו קצין
"לא אלימות, מצרים אם מישהו נפגע". סתיו קצין
(צילום: באדיבות רשת)
"הפקת התוכנית פועלת בהתאם לדין ולחוקי הפורמט, ומגלה את האחריות המתבקשת במטרה לשמור על ההתנהלות התקינה בבית ובריאותם של הדיירים", נכתב בתשובת הערוץ וההפקה לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב. "בדומה לעולם האמיתי, מה שקורה בבית האח הינה דינמיקה חברתית מורכבת, שמתפתחת כל העת כתוצאה מהחיים המשותפים בבית ומההתנהגות של הדיירים אחד כלפי השני. ובהתייחסות למקרה זה לא נמצא כי התבצעה אלימות. אנו מצרים אם מישהו מהצופות או הצופים נפגעו".
לפני כחודש שודר בתוכנית הריאליטי קטע שבו נראים חלק מדיירי הבית מנדים חברתית את המתמודדת סתיו קצין, תוך שהם לא מאפשרים לה להתקלח לפי התור שנקבע ולא מאפשרים לה לייבש את שיערה בזמן שהיא ממררת בבכי.
הסצנה עשתה סערה ברשתות החברתיות וגולשים רבים טענו שמדובר בקטע שמעודד חרמות. "אין ספק שהיא עושה הרבה כדי להוציא את הדיירים מהכלים, אבל לספוג את מה שהיא שסופגת עד עכשיו, זה פשוט לא מגיע לאף בן אדם, לא במילים ולא במעשים. וכמו שלא מעט אמרו, צריך לזכור שהרבה ילדים ובני נוער רואים את התוכנית", כתב הגולש יוני בתגובה לעמוד הפייסבוק של "האח הגדול". הגולשת בת-אל הוסיפה: "למה כשהייתה בריונות כלפי סתיו האח לא התערב ולא גינה? מה זה הרוע הזה? פרק מזעזע!".
עימות בין סתיו קצין למתמודדות האחרות ב"האח הגדול" על השימוש בפן
(צילום: מתוך האח הגדול, רשת 13)
הגולשת אנה הוסיפה: "פרק פשוט מזעזע. אחר כך אנחנו לא מצליחים להבין למה הילדים והנוער של היום כל כך אלים וכל כך רע, בלי טיפה של כבוד אחד לשני".
הגולשת מאיה כתבה גם היא: "שמישהו יעצור את החרם המתעלל בסתיו. זה הזוי שההפקה נותנת יד לבריונות, חרם ורוע בפריים טיים. זה בלתי נסבל בעיקר בגלל היחס כלפיה".
רגב, נציב התלונות ברשות, השיב לרשת כי על אף הדברים הללו - "מצפייה אקראית בתוכן שעליו הלנת מצאתי כי למרבה הצער השיח בין המשתתפים בתוכנית היה לא פעם אלים ופוגעני וכך גם היחסים בין חלקם". עוד הוסיף כי פנה לתוכנית להעביר מסר למשתתפים למתן את השיח הפוגעני.
בלי קשר, טרם בקשתו של רגב, בהפקה הכניסו את הזמרת עטרה אוריה כדי לבצע את שירה "ילד מטריה", שמדבר על חרמות בבתי הספר.