הראפר האמריקאי הוותיק קילר מייק יצא לפנות בוקר (ב') מטקס פרסי הגראמי בלוס אנג'לס בידיים מלאות עם לא פחות משלושה פרסים, אבל על החגיגה הגדולה העיבה תקרית אלימה שבה היה מעורב במהלך האירוע, שבעקבותיה נעצר בגין הכאה על ידי שוטרים והובל אזוק אל מחוץ לאולם קריפטו.קום שבו נערך הטקס.
2 צפייה בגלריה
קילר מייק
קילר מייק
קילר מייק
(צילום: AP)
הסיטואציה הלא מחמיאה הזו תועדה בסרטון וידאו שהופץ ברשתות ובו ניתן לחזות בקילר מייק (או בשמו האמיתי, מייקל רנדר), כשידיו אזוקות מאחורי גבו, והוא מלווה החוצה על ידי השוטרים לתדהמת הנוכחים. כאמור, שעה קלה לפני כן, קילר מייק, שנודע כראפר וכאקטיביסט, חגג הישג אדיר עם שלושה פרסי גראמי במשותף: השיר Scientists & Engineers בשיתוף אנדרה 3000, פיוצ'ר וארין אלן קיין זיכה אותו בפרס שיר הראפ הטוב ביותר ובפרס הופעת הראפ הטובה ביותר. בנוסף לכך, זכה בפרס לאלבום הראפ הטוב ביותר על אלבומו Michael.
על אף ההישג, קילר מייק הסתבך לדברי אתר TMZ בעימות אלים עם איש ביטחון בעיצומו של הטקס, ושוטרי משטרת לוס אנג'לס שהוזעקו למקום נאלצו לעצור את הראפר ולקחת אותו איתם לתחנת המשטרה. "ביום ראשון ה-4 בפברואר, קצת אחרי ארבע אחר הצהריים, גבר נעצר ונאזק בעקבות עימות פיזי. החשוד הובא למעצר", נכתב בהודעת המשטרה. "החשוד זוהה כמייקל רנדר בן ה-48, שנעצר בגין עבירת הכאה ונמצא בעיצומו של תהליך השחרור שלו ממעצר". עורכי דינו של קילר מייק עדכנו מאז כי הוא אכן שוחרר ממעצר.
2 צפייה בגלריה
קילר מייק
קילר מייק
קילר מייק בטקס הגראמי
(צילום: AP)
לפני התקרית העגומה, קילר מייק חגג את הזכייה המשולשת שלו בגראמי - 21 שנה אחרי הפעם האחרונה שהתכבד בהישג דומה, על שיתוף הפעולה שלו עם ההרכב אאוטקאסט (אנדרה 3000 וביג בוי) בביצוע של The Whole World, שזכה בפרס הופעת הראפ הטובה ביותר על של צמד או הרכב. בהמשך, חבר למפיק EI-P בהרכב Run the Jewels, אשר התקבל בהערכה גדולה על ידי מבקרים ומאזינים כאחד.
בשנים האחרונות, הוא כאמור יצא לדרך מקבילה כאקטיביסט, ופעל רבות לקידום הקהילה השחורה בארצות הברית ונגד גזענות. הוא הביע תמיכה בסנטור ברני סנדרס במירוץ שלו לראשות המפלגה הדמוקרטית ב-2016 מול הילארי קלינטון. שלוש שנים לאחר מכן, הוא נבחר להנחות את הסדרה הדוקומנטרית Trigger Warning with Killer Mike מבית נטפליקס, שעסקה בסוגיות בוערות בקהילה האפריקנית-אמריקנית, ופעל באופן נחרץ נגד אלימות משטרתית בעירו אטלנטה.