יום הקולנוע הישראלי חוזר, כשביום רביעי הקרוב (5 ביוני) בתי הקולנוע, סנימטקים והיכלי תרבות ברחבי הארץ יקרינו לאורך היום סרטים ישראלים בעלות של עשרה שקלים בלבד לכרטיס.
"אמצע החיים" - טריילר
(באדיבות סרטי יונייטד קינג)
29 סרטים ישראליים, חלקם בהקרנות טרום בכורה חד-פעמיות עד למועד יציאתם לאקרנים בהמשך השנה ואחרים שיצאו רק לאחרונה, יוקרנו ביום הקולנוע הקרוב. בין הבכורות ניתן למצוא את "מזל חתולה" מאת יוצרי "עספור" חנן סביון וגיא עמיר, "חמדה" סרטו החדש של שמי זרחין עם ששון גבאי ואסי לוי ו"סודה" בבימויו של ארז תדמור ובכיכובה של רותם סלע. בהנחיית שר התרבות מיקי זוהר גם הדוקו NOVA# על הטבח במסיבה ברעים יוצג בבתי הקולנוע.
סרטים נוספים שיוצגו הם "כיסופים" מאת קרן נחמד - דרמת נעורים שצולמה בקיבוץ שבעוטף עזה לפני המלחמה, וסרטו החדש של אסף סבן - "המשלחת". כאמור, יוקרנו גם מספר סרטים שיצאו בחודשים האחרונים, בהם "אמצע החיים", "חדר משלו", "בתי אהובתי", "דניאל אויערבאך" ו"יוני אפס".
1 צפייה בגלריה
מתוך "המשלחת"
מתוך "המשלחת"
מתוך "המשלחת"
(צילום: Natalia Łączyńska)
רשימת הסרטים המלאה: "אמצע החיים", "ארוגם ביי", "בית", "ברווזים", "בתי אהובתי", "דניאל אויערבאך", "החייל הנעלם", "הילה", "המהנדס", "המנצחים", "המשלחת", "הפילגש", "חדר משלו", "חיה בסרט", "חמדה", "טור פרידה", "יוני אפס", "כיסופים", "מזל חתולה", "מתחת לצל של השמש", "סודה", "סוס בלי שם", "סרט בסנטר", "עד שתחזור", "צ‘ק אאוט", "קרב אוויר", "תמונות יפואיות", "המזח", NOVA#.