אי שם ב-2015, הרבה לפני שעיסוקו העיקרי של וולודימיר זלנסקי היה הנהגתה של אוקראינה, הוא נחשב לשחקן מבטיח כשהקומדיה הפוליטית בכיכובו, "משרת העם", זכתה להצלחה גדולה במדינה. כעת, שבע שנים לאחר עלייתה לשידור ובימים בהם המתיחות בין רוסיה לאוקראינה גוברת בצל אירועי המלחמה, הסדרה צוברת עניין מחודש כשמדינות שונות ברחבי העולם רוכשות את זכויות ההפצה לשידורה.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
ולדימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
וולודימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
(צילום: 1+1)
בסדרה זלנסקי שיחק את ואסיל פטרוביץ' הולובורודקו, מורה להיסטוריה בבית ספר תיכון המצולם בחשאי על ידי אחד מתלמידיו כשהוא מתבטא בחריפות נגד השלטון המושחת באוקראינה. סרטון זה הפך ויראלי במהרה והאירוע מניע את המורה, שגר עד לשלב זה בבית הוריו, להגיש מועמדות לתפקיד הנשיא. הולובורודקו נבחר לתפקיד ומגלה שכדי לנקות את השחיתות במדינתו יהיה עליו לשנות סדרי עולם.
משרת העם – טריילר
ניקולה סודרלונד, שותפה הניהולי של חברת Echo Rights האחראית להפצת הסדרה, מסר ל-AP כי נצפתה עלייה דרמטית ו"יוצאת דופן" במכירות זכויות ההפצה בימים האחרונים, בעקבות הלחימה באוקראינה. "זאת אומנם תוכנית ישנה, אך ברור כי בהתחשב בנסיבות היא מעוררת עניין רב", הוסיף סודרלונד. בין גופי השידור השונים שרכשו את זכויות השידור נמצאים ערוץ 4 הבריטי, רשת MBC במזרח התיכון וכן גופי שידור וערוצים רבים ברחבי אירופה.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
ולדימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
הנשיא הפופולרי ביותר בעת בחירתו. וולודימיר זלנסקי בסדרה "משרת העם"
(צילום: 1+1)
"משרת העם" זכתה לפופולריות רבה עם עלייתה. היא רצה במשך שלוש עונות ואף זכתה לספין-אוף קולנועי, ב-2019, השנה שבה שודרה עונתה השלישית של הסדרה, הודיע זלנסקי בשידור חי כי בכוונתו לרוץ לנשיאות עם מפלגתו, ששמה כשם הסדרה - "משרת העם". המפלגה ניצחה בבחירות ברוב מוחץ (73 אחוז) והפכה את זלנסקי לנשיא הפופולרי ביותר בעת בחירתו, לנשיא היהודי הראשון של אוקראינה, וכן לנשיא הצעיר ביותר שנבחר במדינה (41).