לאחר שהעיתון הבריטי פרסם ביקורת לסרט "יום אחד באוקטובר", והתמודד עם ביקורות על כך שטען כי הסרט עושה "דמוניזציה לעזתים" - "הגרדיאן" הסיר היום (ה') את הכתבה.
1 צפייה בגלריה
"הגרדיאן"
"הגרדיאן"
"הגרדיאן"
(צילום: Mojahid Mottakin / Shutterstock.com)
הטקסט, שנכתב על ידי העיתונאי סטיוארט ג'פריס, סקר את הסרט שיצר דן ריד ("לעזוב את נוורלנד"), ששודר בבריטניה ועקב אחרי הטבח שהתרחש בקיבוץ בארי. במהלך הכתבה, ג'פריס קרא לצופים לזכור את ההקשר הרחב יותר מאחורי פעולות חמאס, וכתב: "אם אתם רוצים להבין מדוע חמאס רצח אזרחים, 'יום אחד באוקטובר' לא יסייע לכם. אבל הוא כן עושה עבודה טובה בלעשות דמוניזציה לעזתים, ולהציג אותם תחילה כרוצחי חמאס מלאי טסטוסטרון ואחר כך כבוזזים אזרחיים חסרי בושה, כשהם בוזזים את הקיבוץ כשלצידם גופות מוטלות ברחוב ואנשים שמסתתרים בפחד".
המבקר הלין על כך שבסרט התיעודי "כל האהדה מופנה אל הישראלים שניתן להזדהות איתם", לעומת "הטרוריסטים של חמאס" שהמניעים שלהם לא מדוברים. עוד אמר שהסרט הזכיר לו את הצפייה בסרט "זולו" מ-2013 שם הוצגו הבריטים כגיבורים שקל להזדהות איתם לעומת האפריקאים חסרי השם.
בעקבות הדברים, "הגרדיאן" התמודד עם ביקורת רבה וברשתות החברתיות רבים כינו את הכתבה "מחליאה" או "בדיחה לא מצחיקה". בהמשך לכך הטקסט הוסר, ומטעם "הגרדיאן" נמסר: "המאמר לא עמד בסטנדרטים של העריכה שלנו, והסרנו אותו למטרות בדיקה. העורך יגיב למספר קוראים שהעלו חששות".