חמש שנים לאחר שרוזאן בר פוטרה מהחידוש לסיטקום המצליח שלה, "רוזאן", בעקבות ציוץ גזעני - הקומיקאית חוזרת למסך. בריאיון ל"לוס אנג'לס טיימס" לרגל ספיישל הסטנד-אפ שלה, Roseanne Barr: Cancel This שיעלה השבוע ברשת פוקס, היא אומרת: "אני האדם היחיד שאיבד הכול, שעבודת חייו נלקחה ממנו, נגנבה על ידי אנשים שחשבתי שאוהבים אותי".
1 צפייה בגלריה
רוזאן בר
רוזאן בר
רוזאן בר
(צילום: AP)
בר, בת ה-70, השוותה את מצבה לזה של הקומיקאי דייב שאפל, שספג אש בגלל בדיחות טרנספוביות, וללואי סי קיי, שהודה בהתנהגות מינית בלתי הולמת עם מספר נשים בשנת 2017. "הם [הוליווד] תמיד מעלים את השמות של דייב שאפל ולואי סי קיי. ובכן, לואי סי קיי אכן הפסיד הכול אבל הוא ביצע עבירה ממשית. בעוד שדייב שאפל לפחות זכה להגנה מלאה מנטפליקס".
"לגביי הייתה דממה", המשיכה. "לא היה אף אחד בהוליווד שהגן עליי בפומבי, מלבד מוניק [הקומיקאית מוניק איימס], שהיא חברה אמיצה, קרובה ויקרה".
כתבות נוספות במדור:
כאמור, ב-2018 פוטרה בר מ"רוזאן" ברשת ABC, זאת לאחר שכיכבה בתוכנית המקורית בין השנים 1988 עד 1997 וכן בחידוש שלה ב-2018. הפיטורים הגיעו בעקבות ציוץ שלה שגרם לסערה ובו כינתה את ואלרי ג'ארט, אישה שחורה ממוצא איראני ויועצת לשעבר של ברק אובמה, "הכלאה של האחים המוסלמים וכוכב הקופים". למרות שמחקה את הציוץ תוך זמן קצר, הרשת הודיעה מיד על ניתוק יחסי עבודה עם הקומיקאית ועל ביטול הסיטקום בכיכובה. בהמשך החליטו להמשיך ולשדר את התוכנית בגרסה שונה בלעדיה.
במהלך הריאיון שפורסם בסוף השבוע האחרון, כינתה בר את ההתנהגות של הוליווד "ציד מכשפות", וטענה ש-ABC מנעו ממנה את האפשרות להתנצל. "הם פשוט שנאו אותי כל כך. מעולם לא ידעתי שהם שונאים אותי ככה. הם שונאים אותי כי יש לי כישרון, כי יש לי דעה. למרות ש'רוזאן' הפכה להצלחה מספר אחת שלהם". עוד טענה, שבמהלך שיחה עם אנשי הרשת המובילים היא אמרה להם: "חשבתי שג'ארט לבנה ואמרתי להם שאעלה בתוכנית שלי ואסביר את זה. הם לא הסכימו לי. הם החליטו שאני משקרת בהתנצלות שלי".
"לא האמנתי שזה מה שהם עושים לי אחרי כל מה שעברתי כדי להעלות את התוכנית מחדש. וזה גם לא הפריע להם לרצוח את הדמות שלי", הוסיפה. "אבל אני סולחת לכולם. התחלתי לחשוב שאלוהים הוציא אותי משם כדי להציל אותי. וברגע שהתחלתי לחשוב ככה, היה לי הרבה יותר טוב".