לאחר שראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ביקש להסיר את יצירתו "ירושלים" מהמוזיאון לאמנות ישראלית בעיר, האמן דוד ריב מגיב: "לראש עיריית רמת גן אין שום זכות לקבוע איזו אמנות תוצג או תוסר מהמוזיאון ועל אחת כמה וכמה באמצעות סקר בפייסבוק. המהלך הזה יפגע במוזיאון בצורה משמעותית מאוד שכן לא רק אני אסיר את כלל היצירות שלי אלא גם אמנים אחרים. זאת חוצפה להאשים אותי בגזענות", מסר ריב בשיחה ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
דוד ריב
דוד ריב
דוד ריב
(צילום מסך, מתוך עמוד היוטיוב של מוזיאון תל אביב לאמנות)
ריב התייחס לפוסט שפרסם שאמה הכהן אמש (שבת) בפייסבוק ובו פרסם סקר השואל את הגולשים האם להסיר או להשאיר את היצירה שלו במוזיאון רמת גן שנפת בשבוע שעבר מחדש אחרי שיפוץ. בפוסט טען ראש העיר בין היתר כי היצירה שכוללת את הכיתוב "ירושלים של זהב ירושלים של חרא" מבזה ומשסה וכי "רמת גן לא בנתה מוזיאון בסכום עתק ולא תסבסד אותו כל שנה בכדי שילדיה ואחרים יחשפו לשפת ביבים".
לריב יצירות נוספות המוצגות במוזיאון והיצירה המדוברת כלל אינה יצירה חדשה. "מדובר בציור שנעשה בשנת 1997 והוא עוסק בסנטימנטיליזציה לכותל והשימוש שנעשה בה על ההשתלטות על מזרח ירושלים ובגדה מאז שנת 1967", מסביר ריב. "לא הייתה לי כל כוונה לפגוע בתושבים הדתיים וברגשותיהם אבל גם התושבים של הרובע המוגרבי ומזרח העיר חשובים לי", אמר והוסיף, "היא הוצגה בעבר ולא עוררה מהומה בשום צורה".
2 צפייה בגלריה
יצירתו של דוד ריב
יצירתו של דוד ריב
יצירתו של דוד ריב
(באדיבות האמן)