שון "דידי" קומבס, שנעצר לאחרונה בחשד לסחר במין, סחיטה והובלה לעיסוק בזנות, ממשיך להתמודד עם סדרה של תביעות חדשות על תקיפות מיניות, כאשר על פי הערכות משפטיות עלולות לצוץ כ-50 תביעות נוספות נגדו בקרוב.
בתביעה חדשה שהוגשה נגדו בניו יורק, דוגמנית לשעבר מפלורידה טוענת כי קומבס אנס אותה מספר פעמים, הכניס אותה להיריון והכריח אותה לכאורה להפיל את התינוק. הדוגמנית, שמכונה במסמכי התביעה "Jane Doe" לצורך הגנה על פרטיותה, מתארת כיצד קומבס, ביחד עם מקורביו, פעל בצורה שיטתית כדי לשלוט בה ולנצל אותה מינית.
בין הטענות שהועלו בתביעה, מתוארת שורה של תקיפות שבהן קומבס נהג לכאורה לסמם אותה בכפייה עם קטמין, לשכר אותה ולכפות עליה לקיים יחסי מין עם גברים ונשים נוספים, כל זאת בעוד שהשתמש לכאורה בשיטות פסיכולוגיות ואלימות כדי להפוך אותה לתלותית בו ולמנוע ממנה לדווח על ההתעללות שעברה.
בכתב התביעה החדש, שמזכיר מאוד תביעות קודמות שהוגשו נגד קומבס, מתארת התובעת כיצד לאחר מפגשים עם הראפר היא התעוררה פעמים רבות עם חבלות ופציעות ללא כל זיכרון כיצד נפגעה. התובעת מבקשת סכום פיצויים בסכום שלא צויין.
3 צפייה בגלריה
שון "דידי" קומבס
שון "דידי" קומבס
שון "דידי" קומבס
(צילום: AP)
תביעה זו מצטרפת לאחת נוספת שהוגשה נגד קומבס לפני שלושה ימים על ידי אמריקנית בשם טליה גרייבס, הטוענת כי קומבס ושומר ראשו אנסו אותה בשנת 2001 כשהייתה בת 25, ולאחר מכן מכרו לכאורה סרטונים המתעדים את האונס. "לאחר התקיפה ולאורך השנים, יצרו קומבס ושומר ראשו קשר עם התובעת מספר פעמים, איימו עליה ודרשו ממנה לשמור על שתיקה, תוך כדי איומים שיגרמו לה לאבד את המשמורת על בנה אם תחשוף את המקרה", נטען בתביעה.
התביעות החדשות מגיעות כאמור לאחר שבועות של דיווחים כי ייתכן ועשרות תביעות נוספות בגין תקיפות מיניות על ידי קומבס נמצאות בהכנה. עורך דין מטקסס, טוני באזבי, הצהיר לאחרונה כי משרדו מייצג יותר מ-50 קורבנות נוספים שעתידים להגיש תביעות נגד הכוכב ומקורביו. באזבי הדגיש כי התובעים כוללים גברים ונשים, רבים מהם היו קטינים בזמן התקיפות לכאורה. לדבריו, רוב הקורבנות לא פנו למשטרה בעבר מתוך פחד או איומים מצד קומבס.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
"יותר מ-50 קורבנות נוספים עתידים להגיש תביעות נגד הכוכב ומקורביו"
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
במקביל, החיים מאחורי סורג ובריח הפכו לקשים עבור דידי, שכעת חולק את תאו בכלא בברוקלין עם לא אחר מאשר סאם בנקמן-פריד, איל הקריפטו המורשע בהונאה בהיקף של מיליארדי דולרים. התא עצמו הוא בסגנון מעונות, כאשר קומבס ובנקמן-פריד נאלצים לישון ביחד עם קבוצת עצורים מיוחסים אחרים, בין היתר נשיא הונדורס לשעבר, חואן אורלנדו הרננדס, שהורשע בגין הפצת קוקאין ונשק חם, והשר לביטחון פנים לשעבר של מקסיקו, גרסיה לונה, גם הוא נאסר על עבירות סחר בסמים.
עורכי דינו של קומבס אמנם שיבחו את הנהלת הכלא על כך שהיא עושה "כל שביכולתה" כדי לסייע למרשם, אך לא הסתירו את אי שביעות רצונם מהתנאים הקשים שבמתקן. הכלא, שבו שוהים כ-1,200 עצורים, ידוע בהיסטוריה של תלונות על תנאים לא אנושיים, כולל מקרים של אלימות פנימית, מחסור באנשי צוות ותחזוקה רשלנית. בשנת 2019 למשל, נותרו האסירים בכלא ללא חימום במשך ימים ארוכים בעקבות שריפה שפרצה במתקן. רק השנה, עצור נוסף מת בתא כתוצאה מפציעות שנגרמו במהלך קטטה אלימה.
למרות תלונותיו של קומבס על התנאים הקשים, צוות ההגנה שלו הדגיש כי הראפר "חזק וממוקד" במאבק המשפטי שעומד בפניו. עורכי הדין מקווים לקדם את ההליך המשפטי במהירות האפשרית ומנסים כעת להשתלט על כל החומר הראייתי שנאסף על ידי התביעה וכולל מאות עדויות, תמונות, סרטונים והודעות טקסט.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
מאחורי הסורגים עם עבריינים מיוחסים
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
קומבס, שהכחיש את רוב הטענות שהועלו נגדו במהלך החודשים האחרונים, ממשיך לטעון לחפותו גם בתביעות החדשות. עד כה, כל נסיונותיו להשתחרר בערבות נדחו על ידי השופט, שטען כי קיים סיכון שקומבס ינסה לשבש הליכים משפטיים או להשפיע על עדים.
התיק המפורסם ביותר נגד קומבס קשור לטענות שהועלו על ידי בת זוגו לשעבר, קאסי ונטורה, בשנת 2020. ונטורה טענה להתעללות פיזית ונפשית מתמשכת מצד קומבס, אך תוך פחות מיממה הגיעה להסדר עמו בסכום של כ-30 מיליון דולר. לאחר שהודלפו לתקשורת צילומי וידאו של קומבס תוקף את ונטורה באלימות במלון בלוס אנג'לס בשנת 2016, הוא פרסם התנצלות פומבית אך הטענות נגדו המשיכו כאמור להיערם, ובגיל 54 דידי נאלץ להתמודד עם עבר שממשיך לרדוף אותו גם מאחורי סורג ובריח.