בעוד הלחימה בשטחי אוקראינה נמשכת, נטפליקס החליטה לעצור באופן זמני את כל הפרויקטים העתידיים שלה המצולמים ברוסיה, כך מדווח הערב (ד') אתר "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
על פי האתר, אנשי החברה ביצעו הערכה בנוגע להשפעת האירועים האחרונים והחליטו להשהות את ארבעת התכנים המקוריים שנמצאים בימים אלה בהפקה - בהם מותחן פשע שכבר החל את צילומיו, ושנחשב לסדרה הרוסית השנייה של נטפליקס אחרי Anna K - עיבוד מודרני לרומן של לב טולסטוי, "אנה קארנינה", שעתיד לעלות בהמשך.
זה לא הצעד הראשון שנטפליקס מקבלת במטרה לתרום את חלקה במערכה נגד רוסיה. לענקית הסטרימינג, שנכנסה לשוק הרוסי לפני קצת יותר משנה, יש פחות ממיליון לקוחות ברוסיה מתוך 222 מיליון לקוחותיה בעולם. בהתאם לחוק רוסי שאמור היה להיכנס לתוקף השבוע, נטפליקס הייתה אמורה לשדר תכנים גם מערוצים רוסיים, אך בשל המלחמה הודיעה כי אינה מתכוונת להוסיף ערוצים בניהול המדינה לשירות הרוסי שלה, וכי לא תשדר תכני תעמולה.
הבשורות הללו מגיעות ימים ספורים לאחר שנודע כי אולפני האחים וורנר, דיסני וסוני משהים את יציאת סרטיהם בבתי הקולנוע במדינה, ואליהן הצטרף גם פסטיבל קאן, שפרסם אתמול הצהרה לפיה יאסור על משלחות רוסיות רשמיות או נציגים בעלי קשרים לממשלה להגיע לפסטיבל 2022 לפני שהלחימה תסתיים. כמו כן, גם פסטיבלי סיריס מאניה ומיפ הצהירו כי לא תהיה נוכחות רוסית באירועיהם בהתאם לסנקציות של ממשלת צרפת נגד רוסיה.