בהמשך להודעה על קיומו של מופע נשף הרוק כמתוכנן הערב (ה') בפארק הירקון בתל אביב, על אף קיומו של המבצע הצבאי "מגן וחץ", הפקת המופע הפיצה הודעה לרוכשי הכרטיסים עם הנחיות להתנהלות בעת מצב חירום, במידה שתופעל אזעקה בזמן ההופעה.
3 צפייה בגלריה
אביב גפן
אביב גפן
אביב גפן
(צילום: רז גרוס)
"אם מתקבלת התרעה בזמן המופע, עליכם לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים", נכתב בהודעה. "יש להישאר שכובים על הקרקע למשך 10 דקות. שימו לב: הנכם מתבקשים להישאר במקומכם, על מנת למנוע פגיעה כתוצאה מדוחק ועומס על דרכי היציאה".
מדובר צה"ל נמסר: "זה עלה בהערכת המצב. לקחנו את זה בחשבון והחלטנו בסופו של דבר לקיים את האירוע, תחת הנחיות, כדי לא לפגוע בשגרה".
3 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף בנשף הרוק של אביב גפן
הנחיות פיקוד העורף בנשף הרוק של אביב גפן
הנחיות פיקוד העורף בנשף הרוק של אביב גפן
(צילום: רז גרוס)
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
בתוך כך, חלק מתושבי הדרום שרכשו כרטיסים ביקשו פיצוי וסיפרו כי נתקלו בסירוב. דניאל סיפר ל-ynet: "אנחנו גרים בשדרות, יש לנו זוג כרטיסים לגולדן רינג, מתים מפחד לצאת מהבית וממשרד הכרטיסים יש התעלמות ואטימות מוחלטת! לא מוכנים לזכות אותנו על הכרטיסים".
אביב גפן כתב בחשבון האינסטגרם שלו במענה לרוכשי הכרטיסים שלא יכולים להגיע: "לכל תושבי העוטף היקרים, מחבק ואוהב אתכם. חשוב לי לומר לכל רוכשי הכרטיסים שלא יכולים להגיע הערב למופע להתקשר ביום ראשון לקופות תל אביב ולקבל מענה".
נשף הרוק של הזמר הוותיק, המתקיים יום לאחר יום הולדתו ה-50, הוא אירוע בניצוחו של גפן, שמתקיים כבר למעלה מעשור ומושך אליו אורחים מוזיקליים מפתיעים מהארץ ולפעמים גם מהעולם. השנה, עם זאת, הוא בחר לשמור את שמות האמנים המשתתפים בסוד.
3 צפייה בגלריה
אביב גפן ושלום חנוך
אביב גפן ושלום חנוך
אביב גפן
(צילום: רז גרוס)
למרות אישור פיקוד העורף, בין מעריציו של גפן היו כאלה שזעמו על ההחלטה לקיים את ההופעה. "חצי מדינה לא יכולה להוציא את האף מחוץ לבית, יש מנותק מזה?", כתב הגולש אילן. "איך אשאיר ילדים ואסע להופעה במצב הזה?".
גולש נוסף בשם ליאור: "לא הבנתי למה לקחת סיכון ולקיים את המופע? העיקר כדי לעשות אותו? מה זה הניתוק הזה מתושבי הדרום שלא יכולים להגיע ולא בראש לזה אפילו? למה לא לדחות ושכולם ייהנו מהמופע כמו שצריך בלי להיות בפחד שמשהו יקרה?".
"בהינתן שאנחנו גרים בעוטף ויש לנו שני ילדים קטנים, לא ריאלי להשאיר אותם עם בייביסיטר בבית. מדובר בהחלטה מנותקת וחצופה לקיים אירוע כזה גדול", כתבה גולשת בשם כרמית.
ההופעה מתקיימת שבועות ספורים לאחר שהזמר איבד את אביו, הסופר והיוצר יהונתן גפן, שהלך לעולמו בגיל 76 בעקבות אירוע לבבי שנגרם בשל "מחלת טרשת העורקים שממנה סבל". במהלך השבעה הזמר הוותיק קיבל אישור מרב להופיע בטקסי יום הזיכרון וכן בחגיגות יום העצמאות, מפני ש"פרנסתם של אחרים תלויה בכך". במהלך הופעותיו ביצע כמה מהשירים שכתב אביו, בהם "פחות אבל כואב" ו"הנסיך הקטן".