כמעט 20 שנה אחרי שכתב את השיר "יאללה יא'נסראללה", נדב פרישמן - יוצר הסדרה המצליחה "קופה ראשית" - זוכה לתהילה מחודשת כמשורר.
3 צפייה בגלריה
אמיר שורוש ויוצרי "קופה ראשית" נדב פרישמן ויניב זוהר ב"מחוץ לפריים"
אמיר שורוש ויוצרי "קופה ראשית" נדב פרישמן ויניב זוהר ב"מחוץ לפריים"
נדב פרישמן
(צילום: רז גרוס)
השיר, שאיחל למותו של הארכי-מחבל חסן נסראללה, חזר בסוף השבוע האחרון לכותרות אחרי שנכתב במקור במלחמת לבנון השנייה. "נדפוק אותך אינשאללה, נחזיר אותך לאללה", כתב פרישמן - וחזה את המציאות כעבור עשור וחצי.
"אני זוכר שהיינו ביום צילום לתוכנית 'פפראצי' ששודרה ב-yes", משחזר נדב פרישמן בשיחה עם ynet, "ואחי אסף אמר לי, 'בוא נכתוב משהו כמו 'סדאם יא'מטומטם' על נסראללה'. חיכיתי שיום הצילום ייגמר וישבתי לכתוב ברבע שעה את השיר הזה".
"יאללה יא'נסראללה" הפך ללהיט תוך זמן קצר, ופרישמן נזכר שאפילו קיבל תמלוגים על השיר המשעשע. "זה לא שהשמיעו אותו הרבה ברדיו, היה אז פאנטונים וריגנטונים והוא זכה במקום הראשון באותה השנה, אז הכנסתי ממנו שבעה שקלים", מספר בהומור.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: REUTERS/Hasan Shaaban/File Photo)
"מאז החיסול מתקשרים אליי כאילו שאני גיבור היום", הוא מוסיף, "אני בעיקר עסוק בלברוח מתחקירנים שונים של אותן תוכניות טלוויזיה שמנסים לסגור איתי במקביל ריאיונות. וברצינות, אני אבא לתינוק בן ארבעה חודשים, אז עדיין לא כל כך הספקתי לראות את הטירוף שקורה סביב השיר עכשיו. ממה שראיתי, זה נחמד".
מאז שכתב את השיר ההומוריסטי ללהקת פרישמנים והחלוצים - שהקליטה בסך הכול שני שירים - פרישמן כאמור הפך לאחד היוצרים המצליחים בטלוויזיה עם סדרת הלהיט "קופה ראשית". "הכי חשוב שתכתוב שהעונה החדשה עולה ב- 12 בנובמבר", הוא צוחק.
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
הבא בתור? יחיא סינוואר
(צילום: John Minchillo, AP)
קיבלת. יש שיר על סינוואר בדרך? אולי תהיה נביא גם כאן. "עדיין לא מצאתי חרוז לסינוואר. אבל אני יודע שאם נסראללה היה חי - הוא היה מתרגש מההצלחה המחודשת של השיר עליו".