כוח טבע: כשהם ניצבים יחד עם חברים ובני משפחה בביתם בתל אביב, צפו הוריה של עדן גולן, אדי ואולגה, בביצוע המרגש של בתם בגמר האירוויזיון הלילה (שבת). צפו:
ההורים של עדן צופים בביצוע בגמר
(צילום: אמיר מאירי)
לאחר שהתרגשו אל מול המסך, חיכו הוריה של עדן לרגע שבו יוכלו לדבר עמה. "היא בוכה, היא בוכה, היא בוכה!" צחקה המשפחה כשניבטו מהמסך פניה של הזמרת הצעירה, "אני אוהבת אותך, חיים שלי!", קראה האם אולגה. "אתה גיבורה, עדן", הוסיף האב אדי, "את לביאה". צפו:
המשפחה של עדן מדברת איתה אחרי הביצוע
(צילום: אמיר מאירי)
בשיחה עם ynet היום (שבת), הביעה האם, אולגה גולן, צער על כך שהיא לא יכולה להיות לצד בתה ברגעים המתוחים שלפני גמר אירוויזיון 2024 במאלמו, אל מול קולות הבוז של המפגינים הפרו-פלסטיניים.
"קשה כשאנחנו לא איתה ולא יכולים לתמוך עם כל מה שהיא עוברת, אבל לצערנו זה המצב", אמרה גולן האם. "נאלצנו להישאר בבית. אבל תמיד אמרתי לעדן: 'לא משנה איפה תהיי, אנחנו תמיד איתך'. היא מרגישה את האהבה והתמיכה שלנו".
2 צפייה בגלריה
מימין: אדי, עדן, אולגה ושון גולן
מימין: אדי, עדן, אולגה ושון גולן
מימין: אדי, עדן, אולגה ושון גולן
(צילום: פרטי)
גולן דיברה גם על החוויה של עדן במאלמו, שם התגודדו ומוסיפים להתגודד שלל מפגינים נגד ישראל ועצם השתתפותה באירוויזיון. "כואב לי מאוד לראות מה שהיא עוברת. כואב לי לראות מה שהעם שלנו עובר. במקום ליהנות מאירוויזיון כמו כל שנה היא נאלצת להתמודד עם כל זה. אני מרגישה ממש כאב על זה".
אולם במקביל, אמה של גולן חשה גם גאווה עצומה על עצם מעמד ההשתתפות באירוויזיון בתקופה כה מורכבת, והתנהלותה המרשימה של בתה אל מול גלי השנאה. "למרות הכל, אני מאוד שמחה וגאה שעדן שלנו זכתה למעמד הזה של לייצג את המדינה שלנו בתקופה כזו. היא רואה בזה שליחות לאומית ואני מתרגשת יחד איתה. היא חזקה מאוד ומתמודדת עם זה מצוין. דיברתי איתה בבוקר. כל בוז נותן לה עוד יותר כוח, ככה היא אמרה לי. 'שיצעקו לי עוד יותר בוז, אני רק מקבלת כוחות מזה'. ואני יודעת שיש ניסים ושהכל יהיה טוב. האמת? אנחנו כבר ניצחנו".
2 צפייה בגלריה
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
(צילום: גיל נחושתן)
בשעה זו נמשכות ההפגנות והצעדות הפרו-פלסטיניות ברחבי מאלמו, עם אלפי מפגינים שמוחים נגד השתתפות ישראל באירוויזיון. מטעם איגוד השידור האירופי המקיים את תחרות האירוויזיון גם ישנה היערכות מחשש לפריצת מפגינים לאולם בזמן הביצוע של גולן בגמר. גמר אירוויזיון 2024 ישודר הלילה החל מ-22:00 בכאן.
פורסם לראשונה: 19:14, 11.05.24