האירועים החדשותיים סביב המחאה וההשבתות נגד השינויים במערכת המשפט מגיעים לעולם התרבות: בתי קולנוע ומוסדות תרבות נוספים מודיעים על הצטרפות לשביתה החל מהיום (ב').
1 צפייה בגלריה
אולם קולנוע ריק, אילוסטרציה
אולם קולנוע ריק, אילוסטרציה
"לא נוכל לעמוד מנגד"
(צילום: shutterstock)
רשת קולנוע לב הכריזה על שביתה החל מהשעה 13:00. "אנחנו מצטרפים ומזדהים עם המאמץ והמאבק למען הדמוקרטיה ונסגור את בתי הקולנוע. לא נוכל לעמוד מנגד", אמר גיא שני, מנכ"ל הרשת. אליה הצטרפו גם רשתות הקולנוע פלאנט ורב חן, שהודיעו כי ייסגרו את בתי הקולנוע.
גם בסינמטק ירושלים הצטרפו למחאה: "בדאגה לעתיד הדמוקרטיה, לראשונה בהיסטוריה של סינמטק ירושלים אנחנו סוגרים שלא מסיבות בריאותיות או חג, ומעודדים את עובדינו והקהל לצאת להפגין".
לכתבות נוספות בנושא:
בתוך כך, אמנים פנו להנהלת האקדמיה לטלוויזיה וביקשו לדחות את טקס פרסי האקדמיה שאמור להיערך מחר: "לא נוכל לשבת בבגדים חגיגיים ולמחוא כפיים כשהמדינה בוערת. טקס פרסי הטלוויזיה אמור להיות חגיגי ומאחד, ובשעה זו נכון לדחותו".
בתחילה בהנהלת האקדמיה התעקשו, אולם משהבינו כי יישארו ללא אמנים ויוצרים - הודיעו על ביטולו בשלב זה: "אקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה וכאן 11 מודיעים כי נוכח האירועים הוחלט שלא לקיים מחר את טקס פרסי הטלוויזיה ולדחותו לימים רגועים יותר".
בהמשך להודעת איגוד המוזיאונים על הצטרפותו להכרזת ההסתדרות על השבתה, גם מוזיאון ישראל נסגר לקהל. גם מוזיאון תל אביב לאמנות הצטרף לשביתה הכללית במשק, ונסגר עד להודעה חדשה. עוד נמסר מהמוזיאון כי כרטיסים שנרכשו מראש תקפים במהלך השנה הקרובה ללא צורך בתיאום מראש, או לחלופין ניתן יהיה לפנות לטובת קבלת החזר כספי עם תום השביתה. לצידם, גם בית אריאלה וכל הספריות העירוניות בתל אביב נסגרו, וכל פעילויות התרבות בוטלו עד להודעה חדשה.
תיאטרון הקאמרי מצטרף לשביתה אף הוא, כשהמוסד יוחשך הערב ויבוטלו ההצגות "בואו נפתח את זה", "פוטוגרף 51", "סוס אחד נכנס לבר" ו"בגוף אני מבינה", שתוכננו להתקיים. גם בהנהלת התיאטרון הלאומי הבימה הודיעו כי ההצגות "קזבלן" ו"פולין ארץ ירוקה" שתוכננו להציג הערב מבוטלות; תיאטרון בית ליסין הודיע שיחשיך את הבמה הערב, כאות הזדהות עם המחאה וההצגות "אפס ביחסי אנוש" ו"משחקים בחצר האחורית", שהיו אמורות להתקיים הערב, מבוטלות; גם בתיאטרון צוותא שבתל אביב הוחלט להחשיך הערב את אולמות התיאטרון, והוסיפו "בתקווה שמחר יעלה האור"; תיאטרון יפו, ותיאטרון הסימטה ביפו הודיעו שייסגרו גם כן.
במקביל, הופעתו של רותם כהן בהיכל התרבות נדחתה לתאריך חדש: "נחכה לימים בהם תהיה הלימה בין השמחה, האהבה, הרומנטיקה והקצב - ובין המצב שלנו במדינה", כתב הזמר ברשתות. גם מועדון הבארבי הודיע כי ההופעה שתוכננה הערב של נועם בתן תדחה, "מבחינתנו לא מן ההיגיון להתנהג כרגיל כשהכאוס וחוסר הבהירות במדינה הולכים וצוברים תאוצה", נכתב בפייסבוק של המועדון, "מי ייתן ונדע ימים מאושרים מאוחדים ותקינים, אין לנו ארץ אחרת".
כמו כן, מועדוני הזאפה בירושלים, הרצליה ותל אביב הודיעו על ביטול הופעות הערב וזאת בשל עומסים בכבישים.