אי.טי. - חבר מכוכב אחר (1982)

לצפייה מגיל: 6 איפה אפשר לצפות: HOT, yes
נתחיל עם ה-סרט שכל כך מזוהה עם הקטגוריה "לכל המשפחה". הקלאסיקה תוצרת סטיבן ספילברג על החברות הנרקמת בין הילד אליוט (הנרי תומאס) בן ה-10 לבין אי.טי, חייזר שמצא את עצמו בקליפורניה ומחפש את הדרך הביתה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אי.טי - חבר מכוכב אחר"
מתוך "אי.טי - חבר מכוכב אחר"
קשר מיוחד נרקם בין אי.טי ואליוט. מתוך "אי.טי - חבר מכוכב אחר"
אליוט, שמתקשה להתמודד עם הגירושים של הוריו, מחליט יחד עם אחיו, מייקל (רוברט מקנוטון) וגרטי (דרו ברימור, אז רק בת 6), לעזור לחייזר החביב בעל כוחות הקסם לשוב לביתו, כל זאת מתחת לרדאר של אימו והממשל. בדרך לשם הוא ילמד על כוחן של חברות ואהבה, וישלים את מסע ההתבגרות שלו בתפקיד שמספק את אחת מתצוגות המשחק המרשימות ביותר, ולא רק לילד בגילו.
כמה מצליח היה הסרט הזה יעידו לא רק הכנסותיו - 793 מיליון דולר, כשנחשב לסרט הרווחי בהיסטוריה עד 1993 - אלא גם העובדה שקיבל תשע מועמדויות לאוסקר וזכה בארבעה פסלונים. ספילברג מצליח ללחוץ על בלוטות הרגש, וגם הציניים מבינינו לא יוכלו לסיים את הצפייה בלי איזו דמעה באחת העיניים. אם הקטנים יהפכו גם הם למעריצים תוכלו אף לקחת אותם לראות את הסרט על מסך ענק, שכן ב-1 בספטמבר הוא יגיע לסיבוב נוסף בבתי הקולנוע בישראל לרגל חגיגות ה-40 לצאתו.

הסיפור שאינו נגמר (1984)

לצפייה מגיל: 8 איפה אפשר לצפות: HOT, yes
פנטזיה מהפנטת וממכרת עם שיר נושא זכור שאפילו עשה קאמבק בשנים האחרונות הודות לסדרה "דברים מוזרים". אז מה יש לנו כאן? הילד הדחוי בסטיאן (בארט אוליבר), שסובל מבריונות בבית הספר וגם מחוצה לו, מחפש מפלט במילה הכתובה ומוצא אותה בספר מסתורי, שבו מסופר על ממלכת פנטזיה והלא-כלום שאט אט נוגס בה ומשמיד אותה. מהר מאוד בסטיאן נשאב לסיפור (ביותר ממובן אחד), ויחד איתו גם אנחנו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הסיפור שאינו נגמר"
מתוך "הסיפור שאינו נגמר"
פאלקור. מתוך "הסיפור שאינו נגמר"
על מנת להציל את הממלכה, אטריו (נואה האת'וויי) יוצא למסע בהוראת הקיסרית (טמי סטרונך) ובליווי סוסו האהוב ארטאקס, שבו יצפו לו סכנות רבות כשיפגוש יצורים יוצאי דופן - החל מלועס סלעים, דרך ננסים זקנים ועד לצבת-ענק בשם מורלה. אבל הדמות הזכורה ואולי האהובה ביותר היא דרקון המזל המעופף פאלקור - חמידות ופרווה של גולדן רטריבר עם גוף של דרקון סיני מסורתי. בצד השני של הסקאלה יש את עוזרו של הלא-כלום, גמורק - מעין זאב צמא דם, שגם כמעט 40 שנה אחרי שפגשנו בו לראשונה מבטו ממשיך לצמרר ולהבעית. בואו מוכנים.

קראטה קיד (1984)

לצפייה מגיל: 7 איפה אפשר לצפות: HOT, yes
דניאל (ראלף מאצ'יו) הוא לא הילד הראשון או האחרון ברשימה הזו שנעקר מסביבה נוחה ומוכרת אל הלא נודע. המתבגר הכחוש והמעט ממורמר הזה עובר עם אימו, בלית ברירה, מניו ג'רזי האפרורית ללוס אנג'לס החמימה - והמציאות מיד מקעקעת אותו. הוא מנסה לחזר אחר אלי (אליזבת שו), ובתגובה חוטף מכות מהאקס הבריון שלה, שהוא במקרה גם בעל חגורה שחורה בקראטה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "קראטה קיד"
מתוך "קראטה קיד"
הקראטה הוא רק התירוץ כאן. מתוך "קראטה קיד"
את המפלט הוא מוצא אצל השרת בבניין שלו, מיאגי (פאט מוריטה), אדם מבוגר ממוצא אסייתי עם תחביב מוזר - לתפוס זבובים בעזרת מקלות אכילה. אותו שרת, כך מתברר, הוא למעשה מאסטר קראטה שלוקח חסות על דניאל (סאן) ומחליט ללמד אותו את כל התורה.
הוא עושה זאת בצורה חריגה, יש לציין, ובמקום ללמוד להגן על עצמו, דניאל נאלץ לעשות פוליש לרכבים, לצבוע גדרות ולנקות את הקרקעית של בריכות. למה? אתם עוד תגלו. למרות שם הסרט, הבמאי שנבחר לפרויקט (ג'ון, ג. אבילדסן - שביים את "רוקי") וסיקוונס הסיום - האקשן הוא ממש לא העיקר כאן, אלא דווקא הקשר העמוק שנרקם בין דניאל ומיאגי, כשכל אחד מהם ממלא את החסר אצל השני.

בחזרה לעתיד (1985)

לצפייה מגיל: 8 איפה אפשר לצפות: HOT, yes, סלקום tv, פרטנר tv
144 קמ"ש או 88 מייל לשעה ומכונית דלוריאן אחת שמחוזקת בפלוטוניום הם כל מה שצריך כדי לנסוע בזמן, תשאלו את מייקל ג'יי. פוקס וכריסטופר לויד. נכון, תיכוניסט מרדן ומדען מבוגר ואקסצנטרי לא נשמעים על פניו כבסיס למערכת יחסים תקינה או בריאה, אבל זה עובד וזה כיף ממש.
10 צפייה בגלריה
מתוך "בחזרה לעתיד"
מתוך "בחזרה לעתיד"
"גרייט סקוט!". מתוך "בחזרה לעתיד"
אחרי שפרופסור אמט בראון (לויד) מציג למרטי מקפליי (פוקס) את יכולות המכונה המופלאה שבנה, תקלה לא צפויה שולחת את מקפליי 30 שנה אל העבר, ל-1955. שם, שורה של טעויות ואירועים לא צפויים מאלצת אותו לחבר מחדש ולשחזר את המפגש בין הוריו כדי שהוא לא ייעלם מהעולם.
הבימוי של רוברט זמקיס, הפסקול הנהדר (הנעימה של אלן סילבסטרי לצד שירים של צ'אק ברי, יואי לואיס והניוז ועוד) והאקשן המצוין הופכים את המוצר המוגמר לחגיגה קולנועית באורך של קצת פחות משעתיים. למיטיבים מומלץ להמשיך לשאר סרטי הטרילוגיה.

הנסיכה הקסומה (1987)

לצפייה מגיל: 8 איפה אפשר לצפות: HOT, yes
"כשהייתי בגילך, לטלוויזיה קראו ספרים", אומרת דמותו של פיטר פאלק לנכדו פרד סבאג' (שנה לפני שיפרוץ ב"שנות הקסם") כחלק מסיפור המסגרת של הסרט "הנסיכה הקסומה". מהר מאוד השניים צוללים עמוק לתוך ממלכת פלורין, באדפטציה המעולה של רוב ריינר לספרו של וויליאם גולדמן. גם 35 שנה מאוחר יותר היא מצליחה לעמוד במבחן הזמן עם דיאלוגים מבריקים, עלילה כיפית וכמה דמויות ומשפטים אייקונים.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הנסיכה הקסומה"
מתוך "הנסיכה הקסומה"
"כרצונך". מתוך "הנסיכה הקסומה"
העלילה עוקבת אחר סיפור האהבה בין באטרקאפ (רובין רייט) ונער החווה ווסלי (קרי אלווס), שעוזב כדי להרוויח כסף על מנת שיוכלו להתחתן. בעקבות מתקפה של פיראטים על ספינתו, מאמינה באטרקאפ כי ווסלי נהרג. חמש שנים מאוחר יותר היא נחטפת על ידי הנוכל ויזיני (וואלאס שון והציטוט הזכור "!Inconceivable") ונדרשת להתחתן עם הנסיך המפרדינק (כריס סרנדון).
אבל אל דאגה, ווסלי ממש לא מת והוא יעשה הכול כדי לשוב לאהובתו - בדרך הוא ייאבק בוויזיני ושני שכירי החרב שלו, הענק פזיק (אנדרה הענק) ואיניגו מונטויה (מנדי פטינקין), יתחבר איתם ואף ינסה לעזור לאחרון להשלים את משימת חייו - למצוא את הרוצח בעל שש האצבעות.

ביג (1988)

לצפייה מגיל: 9 איפה אפשר לצפות: HOT, yes, סלקום tv, דיסני+
קודם כל, נתחיל עם הסופרלטיבים. אז הבמאית היא פני מרשל, האישה היחידה פה ברשימה וגם האישה הראשונה בהיסטוריה לביים סרט שהרוויח 100 מיליון דולר או יותר. כבוד. מרשל יצרה כאן את הפנטזיה האולטימטיבית של כל ילד - להיות מבוגר; בלי מטלות, חוברות לחופש או שעת כיבוי אורות - החיים הטובים (אל תגלו להם את האמת). דייויד מוסקו הוא ג'וש בסקין בן ה-13, שמבקש משאלה להתבגר מבובה ממוכנת בשם זולטאר, ובבוקר למחרת הוא מתעורר כאדם בוגר בן 30 (טום הנקס).
10 צפייה בגלריה
מתוך "ביג"
מתוך "ביג"
יעלה לכם חיוך ענק על הפנים. מתוך "ביג"
קשה לזכור מתי הייתה הפעם האחרונה של הנקס בתפקיד קומי (מלבד הדיבוב בסדרת "צעצוע של סיפור", שמיד נגיע אליה), ופה הוא מוכיח שיש לו גם האיכויות האלו. מוסקו, בגוף של מבוגר אך עם תודעה של ילד, צריך עתה להסתדר בעולם הגדול ועושה זאת בצורה תמימה, ילדותית ומתוקה להפליא.
הפנטזיה הזו הולכת עד הסוף ומהר מאוד ג'וש, שמתחיל בחדר מעופש בבית מלון, מתהדר בתואר סגן נשיא בחברה שתפקידו הוא לשחק בצעצועים, עובר ללופט מאובזר בכל טוב, ונהנה מחברתה של בת זוגו (בגילומה של אליזבת פרקינס). "ביג" עוסק ברצון להתבגר, אך מסיים עם תובנה מקסימה אחרת שנשאיר לכם לגלות לבד כדי לא לספיילר.

השכן הקסום שלי טוטורו (1988)

לצפייה מגיל: 5 איפה אפשר לצפות: נטפליקס
לדעת רבים, "השכן הקסום שלי טוטורו" הוא סרט הילדים/משפחה הטוב ביותר שנעשה – ואלו שלא מסכימים, ובכן, כנראה שטרם צפו ביצירה הנפלאה, המכשפת, שופעת האור ואהבת האדם, של המאסטר הייאו מיאזאקי.
10 צפייה בגלריה
מתוך "השכן הקסום שלי טוטורו"
מתוך "השכן הקסום שלי טוטורו"
יש יצור יותר חמוד מזה? מתוך "השכן הקסום שלי טוטורו"
הסרט עוסק בשתי אחיות צעירות שעוברות עם אביהן לכפר, בעוד האם מחלימה ממחלה בבית חולים מרוחק, ומתחברות עם יצור מיתי פרוותי ומגודל בשם טוטורו – סיפור פשוט למראית עין שמסתיר היטב את התמות הבוגרות יותר שעוברות בסרט: ההתמודדות עם היעדרה של האם, כוחו של דמיון, העוצמה הנובעת מקשרים משפחתיים איתנים, וכמו תמיד אצל מיאזאקי - התפעמות מיופיו של הטבע וכוח הריפוי הטמון בו.
אולם אין שום צורך להגות בכל אלה כדי ליהנות מכל רגע קסום ש"טוטורו" מציע, החל משדוני הפיח המסתוריים המקדמים את פניהן של הגיבורות הצעירות עם בואן לביתן החדש, דרך המפגש המרטיט שלהן עם טוטורו בתחנת האוטובוס בגשם, ועד לבואו העולץ של אוטובוס-החתול. כשתראו, תבינו. לא לחינם הפך טוטורו לסמל של אולפני ג'יבלי, שאותם הקים מיאזאקי ושאחראים לשלל סרטי אנימה מופלאים אחרים. מדובר בקלאסיקה על-זמנית, לא פחות, ויצירה שמתנשאת בגאון מעל לטובים ביותר שבסרטי דיסני ושות'.

מותק, הילדים התכווצו (1989)

לצפייה מגיל: 7 איפה אפשר לצפות: HOT
אז מה קורה כשממציא מבריק אך גם מוזר ומעט תמהוני בשם וויין זלינסקי (ריק מוראניס) מחליט לבצע בביתו ניסוי חריג במכונה שמטרתה לכווץ חפצים? נכון, הכול משתבש והיא בטעות מכווצת את שני ילדיו, כמו גם את ילדי השכנים, לגודל מיניאטורי. הבלגן האמיתי מתחיל כשהארבעה מפונים בטעות עם האשפה ומגיעים לחצר, שבגודלם הנוכחי נדמית יותר כמו ג'ונגל מלא בסכנות.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מותק, הילדים התכווצו"
מתוך "מותק, הילדים התכווצו"
מסע מסוכן בחצר הבית. מתוך "מותק, הילדים התכווצו"
הבת, איימי (איימי אוניל), מסכמת פחות או יותר את העלילה כשהיא אומרת: "יש לי שש שעות להגיע הביתה, לגדול חזרה ולהגיע לקניון". עכשיו הארבעה צריכים לעשות את המסע הלא פשוט בתוך הדשא, כשבדרך מצפות להם מספר הפתעות: נמלים ענקיות (שניתן לרכוב עליהן, אלא מה), דבורים שגורמות לרכבות הרים להרגיש כמו רביצה על הספה, ומכסחת דשא אחת שמייצרת הוריקנים קטלניים.
זלינסקי מבין מה קרה ומתחיל לחפש אותם, אך זה לא פשוט כפי שנדמה. הארבעה, שלא בדיוק הסתדרו אחד עם השני בתחילת המסע, ילמדו לעבוד יחד, יתגברו על הסכנות ויעשו הכול כדי לשוב הביתה בשלום.

שכחו אותי בבית (1990)

לצפייה מגיל: 7 איפה אפשר לצפות: HOT, yes, דיסני+
קווין מקאליסטר בן השמונה (מקולי קאלקין) היה אמור לצאת עם משפחתו המורחבת לחופשת חג המולד בפריז, אך משאלה שהוא ביקש - בתוספת כמה צירופי מקרים - גרמה לכך ששכחו אותו בבית, והוא נאלץ להסתדר לבדו. קווין נהנה מאוד מחייו החדשים וחוגג כל רגע מהם, כשבמקביל אימו (קתרין אוהרה) עושה הכול על מנת לשוב אליו, עד שלשכונה מגיעים צמד הפורצים בגילומם של ג'ו פשי ודניאל סטרן.
10 צפייה בגלריה
מתוך "שכחו אותי בבית"
מתוך "שכחו אותי בבית"
תצוגת משחק נפלאה של מקולי קאלקין. מתוך "שכחו אותי בבית"
השניים מתכננים לשדוד את כל הבתים ברחוב, אולם קווין הקטן, מחויב למשימה, לא מתכוון לאפשר זאת. כדי לעצור אותם הוא ייאלץ להתמודד עם פחדיו (זהירות מהתנור במרתף), להבין את חשיבותה של המשפחה ועל הדרך גם יגרום לכולנו להתאהב בו. הומור הסלפסטיק המשעשע, התסריט המושחז של ג'ון יוז ואווירת חג המולד הקסומה מעניקים ל"שכחו אותי בבית" את כל המצרכים כדי ליצור סרט-סלון מעולה.

צעצוע של סיפור (1995)

לצפייה מגיל: 5 איפה אפשר לצפות: HOT, yes, סלקום tv, דיסני+
הסרט שהחל את הכול. להיט ענק ואחד מסרטי האנימציה הטובים והמצליחים בהיסטוריה היה גם הראשון שיצרה חברת פיקסאר, ואומנם האנימציה הממוחשבת בו נראית בחיתוליה - בטח לעומת התוצרים כיום - אך עם הסיפור, והצעצועים, קשה מאוד להתווכח.
10 צפייה בגלריה
מתוך "צעצוע של סיפור"
מתוך "צעצוע של סיפור"
פורץ דרך, לא פחות. מתוך "צעצוע של סיפור"
העלילה עוקבת אחר צעצועיו של אנדי (בקולו של ג'ון מוריס), שמשתוקקים שישחקו בהם ללא הפסקה ועושים הכול כדי לגרום ל"ילד שלהם" ליהנות מכל רגע. אותה אוטופיה משתנה כשאנדי מקבל ליום ההולדת צעצוע חדש, באז שנות-אור (טים אלן), מה שגורם לוודי (טום הנקס), מי שהיה הפייבוריט עד לאותו רגע, ושאר הצעצועים, לחשוש שבקרוב ייפטרו מהם ויזרקו אותם לפח.
מערכת היחסים בין וודי ובאז מתחילה כיריבות עיקשת ומלאת קנאה על הרצון להיות מס' 1, אולם במהרה הופכת לחברות אמיצה, שנבחנת תחת תנאי קיצון והרפתקה שמוציאה אותם (תרתי משמע) מאזור הנוחות שלהם. אתם תתאהבו בכל אחת ואחת מהדמויות (חוץ מסיד, כן?), תעברו את כל סקאלת הרגשות איתן ואפילו תגיעו "אל האינסוף ומעבר לו".