יוליה שמאלוב ברקוביץ', המנכ"לית הנכנסת של חדשות 13 מגיבה לקולות החרם של העובדים נגדה - במכתב שיצא לכלל החברה.
2 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
"נכנסתי לתפקיד ביראת כבוד ובאמונה שלמה שביחד איתכם נעשה ונצליח לפעול לקידום חברת החדשות להיות בית טוב ואיכותי תוך העלאת שיעורי הצפייה, שמירה על חופש הביטוי ופלורליזם תקשורתי הנותן במה לחברה הישראלית על כלל גווניה", כותבת שמאלוב ברקוביץ'.
בנוסף, המנכ"לית הנכנסת מנסה לפורר את חרם העובדים נגדה ומספרת שנפגשה עם חלקם וזכתה לתמיכה. "עם כניסתי לתפקיד נפגשתי עם חלקכם ואמשיך להיפגש עם כלל עובדי חברת החדשות. שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי שלהם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות".
שמאלוב ברקוביץ' מגיבה לטענות העובדים נגדה - בין היתר על יחסה לנשים: "צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרן שיצרו מצג שווא כלפיי. כאלה שאומרים שהם מכירים אותי 'היטב' שוחחו איתי 10 דקות . כאלו שמתארים אותי לא פגשו אותי מעולם ולא מכירים אותי כלל. לכם אני אומרת, מדובר ברעש תקשורתי ולא בשום דבר אמיתי, ואין זה המקום לנהלם, לא מעל גבי העיתון או המסך ולא בחילופי מכתבים אלא בשיח מקצועי וכן מתוך ראייה משותפת שהאינטרס היחידי שלנו הוא הצלחת חברת החדשות.
2 צפייה בגלריה
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
"אני גאה להיות האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד ורואה בכך שליחות אמיתית לקידום מעמד האישה. בכל שנותיי לאורך כל הקריירה דאגתי להעצים נשים ולמנות נשים בתפקידי מפתח וכל מה שנאמר לגביי בעניין הזה יצא מהקשרו ללא כל הצדקה".
עוד הוסיפה כי "תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה. האתיקה העיתונאית וחופש הביטוי היו נר לרגליי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול.
"באתי לתרום מניסיוני על מנת להצעיד את חברת החדשות לקדמת התקשורת הישראלית, יחד איתכם נקדם מהדורת חדשות מקצועית ומובילה בישראל נטולת אג'נדות ופוליטיקה. אני מאמינה בעיתונות חופשית, חוקרת ונושכת. על מנת להגביר את אמון הציבור בתקשורת נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם".
עוד בנושא:
שמאלוב ברקוביץ' הוסיפה כי "חברת החדשות עומדת בפני תקופה מאתגרת ועבודה רבה לפנינו. חשוב שכולנו נהיה מאוחדים ביחד. חשוב לי שתדעו שדלתי וליבי פתוחים תמיד בפני כל עובדת ועובד, לכל שאלה ולכל מה שצריך".
זמן קצר אחרי המכתב של שמאלוב ברקוביץ׳ לעובדים - הוועד התכנס לאסיפת חירום והודיע כי תמו 14 הימים של ההודעה המוקדמת וסכסוך העבודה נכנס לתוקף, כ״שכל האמצעים על השולחן״. עם זאת, אמרו כי כרגע אין שיבושי עבודה שוטפת, ובמידה וההחלטה תשתנה תבוא על כך הודעה.
בנוסף בוועד הפצירו בעובדים השכירים כי הם אינם מתבקשים להימנע ממפגש עם שמאלוב ברקוביץ׳, בין אם בשיחות פרטיות או בדיונים בהשתתפותה.
כזכור, בחודש שעבר הוכרז כי שמאלוב ברקוביץ', שכיהנה בעבר בתפקיד יושבת ראש הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, היא מנכ"לית חדשות רשת הנכנסת - ועובדי החברה פתחו במאבק נגדה שכלל ניסוח מכתב רשמי נגד מינויה ותליית שלטי מחאה נגדה במשרדי הערוץ. מעבר לכך, ועד עובדי חדשות רשת וארגון העיתונאים והעיתונאיות עתרו לבג"ץ בבקשה לפסול את מינוי חברת הכנסת לשעבר לתפקיד המנכ"לית. "מינויה לוקה בחוסר סבירות קיצוני", כתבו, "מועצת המנהלים לא שקלה את היעדר ניסיונה המקצועי, את התנהלותה הבלתי-עניינית נגד חברת החדשות, ואת העובדה שהניחה לשיקולים פוליטיים להטותה".
קודם לכן, עובדי חברת החדשות פנו בפנייה דחופה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שתתערב ותבטל את המינוי בשל היעדר פעילות עיתונאית מצידה של שמאלוב ברקוביץ' בשנים האחרונות, וחשש לניגוד עניינים שעולה בשל קרבתה למערכת הפוליטית. "מתבקשת התערבותך הדחופה, המהירה והעניינית לרבות הנחיה ברורה - לבטל את ההחלטה הבלתי סבירה על המינוי הפסול של מנכ"לית חברת החדשות החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ', ולא לאפשר פגיעה בחופש העיתונות", נכתב במכתב שנשלח מטעמם. כמו כן, ועד עובדי החדשות הכריז סכסוך עבודה, כשהמשמעות היא שיוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים ״במידת הצורך".