מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, עשוי לסיים את תפקידו בקרוב, כך הוחלט היום (ב') במועצת התאגיד. בדיון שנערך במועצה הוחלט לזמן את המנכ"ל לשימוע, שייערך ב-27 במרץ, כשברקע חילוקי דעות קשים בינו לבין יושב ראש מועצת התאגיד, גיל עומר. מערכת היחסים העכורה בין השניים הגיעה לשיאה בחודש האחרון, כשקובלנץ שלח לעומר מכתב חריף שכותרתו הייתה "חבלה ופגיעה מכוונת בתאגיד".
1 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
(צילום: דנה קופל)
המכתב של קובלנץ, שמכהן כמנכ"ל מזה שבע שנים, עסק בין היתר בוועדה שבדקה את התנהלות התאגיד בכל הקשור ליחס כלפי העובדים, לרבות הטרדות מיניות, בין השאר בעקבות תחקיר "הארץ". חברי מועצת התאגיד הפצירו במנכ"ל לחזור בו מהמילים שכתב, אולם קובלנץ נשאר בעמדתו. קובלנץ אמור לסיים את תפקידו בעוד כשנה וחצי, אך בשל יחסיו עם המועצה והעומד בראשה - סביר להניח כי המשך כהונתו היה כך או כך מוטל בספק.
עם סגירת רשות השידור, מונה תחילה קובלנץ בן ה-54 לתפקיד המנכ"ל הזמני, ובהמשך הפך למנכ"ל הקבוע. התאגיד זכה לשורת הצלחות בסדרות טלוויזיה כדוגמת "מנאייכ", "שעת נעילה", "טהרן", "חזרות", "המפקדת" ועוד. בנוסף, תכני התאגיד המועלים ברשתות החברתיות ובדיגיטל זוכים לחשיפה רבה, כמו גם למאות אלפי צפיות ביוטיוב. עם זאת, קובלנץ לא הצליח לשנות דרמטית את אחוזי הצפייה בטלוויזיה, ואף יזם את פרישת הערוץ מוועדת המדרוג לטלוויזיה.