באופן רשמי: אחרי שלושה חודשים סוערים מאז שמונתה למנכ״לית - יוליה שמאלוב-ברקוביץ׳ סיימה את תפקידה בחדשות 13 , כך הודיעו בערוץ רשת הערב (ב׳) באופן רשמי. ״יוליה שמאלוב-ברקוביץ' וחדשות 13 הגיעו להסכמות על סיום תפקידה״, הודיעו בערוץ ומסרו כי היא ״תמשיך לכהן כיועצת לרשת 13 לענייני ועדת המדרוג על פי ההסכם עימה עוד טרם מינויה לתפקיד מנכ"לית החדשות״.
2 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
מנכ"ל רשת 13 אמיליאנו קלמזוק מסר בתגובה: "במהלך התקופה שעבדנו זה לצד זה גיליתי אישה חכמה ונחושה. יוליה היא אחת הנשים המנוסות בתחום המדיה והתקשורת, ורשת תמשיך להרוויח מניסיונה העשיר בתפקיד יועצת של הערוץ לענייני ועדת המדרוג".
לאחר שנודע על סיום תפקידה, שמאלוב-ברקוביץ' פרסמה פוסט ארוך וחריף בנושא. "כל הניסיון העשיר שלי לא נתן לי יום אחד של חסד בפני חלק גדול מעובדי חברת החדשות של ערוץ 13. הפשע שלי הוא בעיקר לטענתם היותי פוליטיקאית- התפקיד כנראה הכי בזוי שאפשר לכהן בו במסגרת העיניים הצדקניות של העובדים", כתבה.
"אני גאה שהגעתי במו ידיי ובזכות כישרון, עבודה קשה וחריצות לפסגת הפוליטיקה הישראלית. אני עליתי לארץ כנערה מאוזבקיסטן בשנת 1979 מתוך ציונות ואהבת הארץ. למשפחתי ולי, יום ההשבעה לכנסת היה המרגש בחיינו. [...] קשה לי לא לחשוב שאילו היה לי שם משפחה אחר, אולי חיימוביץ או רוזנטל למשל, ואולי אם הייתי באה מבית גידול אחר, גאוגרפי ופוליטי, המינוי שלי דווקא היה מתקבל בחיבוק גדול מצד העובדים.
"מנערה צעירה ועד היום, אמא לילדים בוגרים, הוכחתי לי ולהם שאפשר לעשות הכול ולהגיע לאן שרוצים בישראל. [...] גם עם חברי הכנסת שהיו לי איתם מחלוקות אידיאולוגיות קשות, תמיד ידענו לזכור שזה אף פעם לא אישי ולשמור על תרבות ואנושיות. אבל הפעם, דווקא בכלי תקשורת, גוף עיתונאי שאמור לזהות ולהילחם נגד עוולות, חוויתי עוולה מתמשכת, אלמות קשה מאוד ופגיעה טראומתית ברמה האנושית הבסיסית ביותר בין בני אדם.
2 צפייה בגלריה
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' במשרדי רשת
"עברתי חרם אכזרי, קשה ולא אנושי מצד חלק גדול מעובדי חדשות 13. אתם לא רוצים את המינוי שלי? בבקשה, בואו נדבר. [...] ממתי זה נהפך לפשע? חרם זה דבר נורא ואיום. מעולם לא חוויתי פער כזה בין רמת ציפייה והתרגשות לקראת משהו חדש לבין עוגמת נפש שהותירה בי צלקת.
"אני עוזבת בראש מורם. בחרתי לסיים את המאבק. אני יודעת שיכולתי לעשות עבודה נהדרת לערוץ ולחברת החדשות", הוסיפה. "פניי רק קדימה, ודווקא אחרי מה שחוויתי, ברור לי יותר מתמיד, כי גם התפקיד הבא שלי יהיה בעל השפעה ציבורית ורק למען עם ישראל כולו על כל חלקיו. ודרך אגב, קוראים לי יוליה, יש לי שם, לא יש״ב. אל תהיו מיזוגניים בנוסף להכול".
מוקדם יותר היום, לפני שכתבה את הדברים, פרסמה שמאלוב-ברקוביץ' את תגובתה הרשמית להודעה: "הגעתי מתוך שליחות לנסות לאחד את כל חלקי העם סביב מהדורת השבט של חדשות 13, דווקא בתקופה זאת. לצערי הדבר לא הסתייע. אני מאחלת לרשת שתדע ליישם את החזון שהצעתי״.
ההודעה הערב הגיעה אחרי שבוועד עובדי חדשות 13 הודיעו מוקדם יותר היום כי הם מחדשים את המאבק, מאחר ועברו כבר ארבעה שבועות מאז שהגיעו לסיכום עם ההנהלה על הפסקת העסקתה של שמאלוב-ברקוביץ׳ בתפקיד המנכ״לית.
עם ההודעה הרשמית על סיום תפקידה, ברכו בוועד את ההחלטה: ״אומנם באיחור של כמה שבועות, עכשיו זה באמת מאחורינו. תודה לנציגי רשת בדירקטוריון שעמדו בהתחייבותם לעובדים למרות הקשיים שבהם נתקלו. אנו מצפים למינוי מנכ״ל מקצועי לחברת החדשות, שישקם אותה מהמשבר הקשה בתולדותיה, ומתכוונים להתייצב מאחוריו. בהצלחה לגב׳ שמאלוב-ברקוביץ׳ בהמשך דרכה״.