משרד התקשורת נגד התאגיד: כפי שפורסם ב-ynet, נערכה היום (ג') פגישה בין נציגי התאגיד למשרד התקשורת, כשברקע כוונת השר שלמה קרעי לסגור שלוש תחנות בתאגיד - ולהעביר את התדרים לידיים פרטיות.
2 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי
(צילום: עדי כהן צדק, שאול גולן)
בתום הפגישה, במשרד התקשורת תקפו: "הנתון היחידי שנציגי התאגיד הגיעו איתו הוא לגבי מספר העובדים שעלולים לאבד את עבודתם בעקבות המהלך, אף על פי שהשר כבר התייחס והצהיר שלא משנה מה יהיו צעדיו - העובדים לא ייפגעו. לא נאפשר להתנהלות לא מקצועית וגרירת רגליים מכוונת לסכל את מדיניות המשרד. נמשיך לפעול להגדלת המגוון וריבוי הדעות בתקשורת לטובת כלל אזרחי ישראל".
ראוי לציין שקרעי לא מתכנן להחליט אילו מהתחנות ייסגרו ומשאיר את ההחלטה בידי התאגיד, כשבכאן יודעים כי לפי החוק לא ניתן לסגור תחנות רדיו בשפות זרות ורשת ב' לא יכולה להיסגר אלא בחקיקה חדשה, כמו גם תחנת מורשת. מכאן שנותרו חמש אפשרויות, בהן תחנת המוזיקה הפופולרית כאן 88 וכאן תרבות.
את הרפורמה שלו מתכוון קרעי להציג אחרי פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשנכון לכתיבת שורות אלה זהו הצעד המרכזי שעלול להשליך באופן מיידי על פעילות התאגיד. במקביל, עלתה גם הצעה מצידו לאסור שידורי פרסומות בתחנות התאגיד - צעד שעלול לפגוע פגיעה נוספת בתקציב.
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
דוד ביטן
(צילום: יואב דודקביץ')
אתמול יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן ביקש לדעת מדוע אי אפשר למצוא תדרי רדיו נוספים שיועברו לידיים פרטיות ולא להפקיע תדרים מהתאגיד, שעלולים להוביל לפיטורי עובדים. נציג משרד התקשורת אריאל שטיינר הסביר כי תדרי רדיו הם משאב מוגבל, אולם ביטן התעקש וביקש לבחון כבר בשבועות הקרובים האם ניתן למצוא תדרים חלופיים ולמנוע את סגירת שלוש התחנות בתאגיד.
זהו עימות חזיתי נוסף שנפתח סביב סגירת תחנות הרדיו בתאגיד, לאחר שבסוף השבוע שר התקשורת קרעי התעמת עם אחד מהאנשים החזקים בליכוד, יאיר כץ, סביב שאלת סגירת התחנות ופיטורי העובדים.