פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה חולק היום (שישי) ליותר מ-90 עיתונאים, בהם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", על עבודת הסיקור שלהם ב-7 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
הריסות בית בקיבוץ בארי, ומולו בובתה של של החטופה הילה רותם, ששוחררה בדצמבר
הריסות בית בקיבוץ בארי, ומולו בובתה של של החטופה הילה רותם, ששוחררה בדצמבר
הריסות בית בקיבוץ בארי, ומולו בובתה של של החטופה הילה רותם, ששוחררה בדצמבר
(צילום: זיו קורן)
הכתבים אילנה קוריאל, מתן צורי, איתן גליקמן, מאיר תורג'מן, יואב זיתון וניר בן זקן קיבלו את הפרס מטעם ארגון העיתונאים והעיתונאיות, כמו גם הצלמים גיל יוחנן, יובל חן, יאיר שגיא, זיו קורן, גיל נחושתן, הרצל יוסף וגדי קבלו.
בנימוקי הפרס נכתב כי "ועדת פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה החליטה להעניק השנה תעודות הוקרה ליותר מ-90 עיתונאים ועיתונאיות על אומץ לב, חושים עיתונאיים מחודדים ואנושיות בעקבות עבודתם ב-7 באוקטובר. עיתונאיות ועיתונאים שביום שבת, ה-7 באוקטובר היו או ירדו לדרום כדי להביא את תמונת המצב המחרידה, ועסקו, בין השאר, גם בחילוץ ובסיוע לתושבים ולחוגגי הנובה". הוועדה החליטה שהפרס הכספי ייתרם לפרוייקט עדות 710, מיזם אזרחי לתיעוד נפגעי ושורדי 7 באוקטובר.
הראשון שיצא לצלם ולסקר מבין אנשי המערכת הוא רועי עידן ז"ל, שנרצח על ידי מחבלי חמאס לצד אשתו סמדר בטבח בכפר עזה, דקות ספורות לאחר תחילת המלחמה בדרום. עם פרוץ מתקפת הטרור של חמאס הוא יצא מביתו בקו הראשון של קיבוץ כפר עזה, מול גבול הרצועה - והספיק לצלם את חוליית המחבלים שחדרה לקיבוצו במצנחי רחיפה ממונעים, כמו גם את מטחי הטילים והיירוטים לאזור, ולהעביר את צילומיו האחרונים למערכת. לפני מספר ימים, הוענק לעידן גם פרס המכון הישראלי לעיתונות.
בפרס זכו עוד עיתונאים רבים שלקחו חלק פעיל בסיקור מכלי התקשורת בהם גלי צה"ל, ערוץ 14, כאן, חדשות 13, חדשות 12, ערוץ החדשות I24NEWS, "הארץ", "וואלה", סוכנויות ידיעות, צילום ועוד.