אחרי שהשיר "הוריקן" הצליח לרגש מיליונים ברחבי העולם, וכנגד כל הסיכויים גם להגיע למקום החמישי והמכובד באירוויזיון, עדן גולן השיקה אתמול (ד') סינגל חדש - Older. הבוקר היא סיפרה לאולפן ynet על הסיפור שעומד מאחוריו בריאיון מפריז, שם השתתפה במופע תרומה לישראל. צפו:
ריאיון אולפן עדן גולן
(צילום: אסף חן)
"זה מרגש שיש לי את האפשרות להיות בכל העולם ולייצג אותנו", אמרה גולן בריאיון, "אבל גם ממש קשה לי לא להיות בארץ עכשיו, לראות את כל מה שקורה אצלנו במדינה ולא להיות שם. אני לא יכולה להתנתק".
אבל אצלך קורים דברים נורא משמחים - סינגל חדש שיצא, ראשון מאז האירוויזיון. ספרי עליו. "זה שיר שעבדתי עליו המון זמן, הראשון שלי מאז האירוויזיון והיה לי ממש חשוב לא למהר עם הבחירה ולהוציא שיר שאני באמת מאמינה במסר שלו - וזה קרה. השיר הזה נולד עם יוצרים ומפיקים מדהימים, סתיו בגר ועידו זמישלני. זה שיר שמדבר על סיפור החיים שלי, על התבגרות מהירה בגלל כל מיני דברים שקרו בחיים. זה ממש מתחבר לכל מה שאנחנו עוברים עכשיו כמדינה - ילדים שעוברים דברים שאף ילד לא צריך לעבור ואין להם באמת מה לעשות עם זה, אין להם שליטה על זה והם נאלצים להתבגר יותר מהר. ובכלל, לא רק ילדים, אנשים בכל הגילים. אחרי 7 באוקטובר חווינו משהו שהשאיר אצלנו סדק בלב ובנשמה, וכמה שאנחנו לא מנסים להתרחק מזה ולהמשיך לרקוד ולהמשיך עם החיים, עדיין יש את הכאב של האבל".
מדהים שאת בוחרת לא לברוח ממה שעובר עלינו אלא להסתכל, להישיר מבט. "אי אפשר לברוח מזה, וזה מה שהיה לי כל-כך חשוב. גם בקליפ יש הרבה סימנים שקשורים לסיטואציה שלנו עכשיו במדינה. כשהשיר הזה נוצר וכשהתחילו דיבורים על הקליפ, אני מיד אמרתי שאני לא מפחדת ללכת לשם. עכשיו אני חופשיה ובא לי להראות את מה שקורה, בא לי לספר את הרגשות שלי, את הרגשות שלנו כמדינה. אני לא פוחדת מזה, אני הולכת לשם עם ביטחון מלא".
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
(צילום: מוטי קמחי)
אבל לזיהוי שלך כסמל ישראלי, שגם מדברת על מה שקורה, יש מחיר. את מרגישה את ההשפעות של זה? "ברור שיש לזה מחיר, לכל דבר יש מחיר והשפעה. כמובן ששנאה זה משהו שהיה ויהיה ולא נראה לי שהיא תלך, לא בזמן הקרוב. עזבי אפילו את המצב הנוכחי, תמיד יהיו אנשים שאוהבים ואנשים שלא. מבחינתי אני עושה את מה שטוב לי, את האמת שלי ואת מה שאני מרגישה, ומי שיאהב את זה ויקבל את זה - הוא מהאנשים שאני רוצה איתי. מי שלא אוהב את זה ושונא אותי - ישנא אותי לא משנה מה אני אעשה, לא משנה מה אני אגיד ולא משנה על מה אני אשיר. אז אני בוחרת לעשות את מה שאני מרגישה נכון, והקהל האמיתי שמאמין בזה יהיה איתי".
ואיך בפריז מהבחינה הזאת? אנחנו יודעים שסביב האירוויזיון היית תחת אבטחה כבדה ואפילו הסתובבת בזהות בדויה. מה קורה כשאת מגיעה כעדן, לא מוסתרת? יש איזה חשש? "אני עם מאבטחים צמודים בכל מקום שאני הולכת. אלו לא חיים רגילים, שאני יכולה לצאת עכשיו לרחוב. אני שומרת על עצמי, מבינה שיש כל מיני סיטואציות ושהעולם עכשיו בוער מאוד, אז אני נוקטת בזהירות המתבקשת".
ב-7 באוקטובר את תהיי כאן? "לא, אני אהיה בניו-יורק. יש לי הופעה באו"ם לכבוד יום הזיכרון. אני לא מאמינה שיש לי את הזכות הזאת להופיע שם ולייצג אותנו ולהשמיע את הקול שלנו ביום כזה חשוב. מצד אחד רציתי להיות בארץ ביום הזה, אבל מצד שני הייתה לי כזאת הזדמנות גדולה להופיע בכזה מקום, אז לא יכולתי לוותר על זה".
זו שנה ששיבשה מאוד את הקריירה. אנחנו רואים את נועה קירל שנאלצת לדחות את מופע הפארק שלה אחרי כל ההכנות. זה עושה משהו כשאת מבינה שאי אפשר לתכנן בימים האלה כלום? "האמת שזה מטורף, אני ראיתי את כל החדשות לגביה וכואב הלב. אני יודעת כמה קשה היא עובדת בשביל זה. אנחנו כולנו חיים באיזושהי אי-ודאות, אנחנו לא יודעים מה יהיה עוד שנייה, שלא לדבר על מחר. וזה קשה לתכנן כשאי-אפשר לדעת. אני כל-כך רוצה שכבר יהיה שלום ושקט ושכל החטופים יחזרו הביתה ונוכל לחזור לשגרה רגילה. כנראה שאחרי מה שעברנו, זה לא יקרה לגמרי. משהו יישאר איתנו לתמיד. אבל לפחות נוכל לא לחיות בחוסר הוודאות הזאת".