בפעם השנייה בתוך שנה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טוען כי הוא ביטל הרצאה של השחקן הישאם סולימאן בפני עובדי המשטרה והמטה לביטחון לאומי, זאת בשל התבטאויותיו בעבר. במקביל, השחקן טוען כי הביטול נבע מטעמים לוגיסטיים, ואין לכך קשר לשר, ובמשטרה מאשרים את דבריו: "בשל אילוצי לו"ז הכנס נדחה למועד אחר שיקבע בהמשך".
1 צפייה בגלריה
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
(צילום: אמיר מאירי, אלכס קולומויסקי)
בהודעה שיצאה מטעמו של בן גביר נכתב: "השר ביטל את ההרצאה של הישאם סולימאן בכנס של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי - מי שפוגע בחיילי צה"ל, מסית, מטנף עליהם ופועל נגד המדינה לא צריך להיות מרצה בכנסים".
עוד הוסיפו כי סולימאן, שכיכב בעבר ב"פאודה", "הוזמן על ידי אגף סי"ף במשטרה והרשות הלאומית לביטחון קהילתי להרצות באירוע של השירות הלאומי-אזרחי במשטרת ישראל. הדבר נודע לשר בן גביר, והוא הודיע כי לא יאפשר את השתתפותו של השחקן בכנס, וההרצאה בוטלה".
מטעם סולימאן נמסר: "ההרצאה נדחתה מסיבות לוגיסטיות ללא קשר לשחקן. בזמן שהמדינה בוערת, הגיע הזמן שהשר יתעסק במה שחשוב באמת". גם במשרד שאחראי על הרצאותיו של סולימאן, הסבירו כי בהודעה שקיבלו אישרו כי מדובר בביטול "מסיבות לוגיסטיות", ולא נומקה להם סיבה אחרת להחלטה.
כאמור, לפני כעשור, התראיין השחקן למוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות", ואמר כי פגיעה בחייל בשטחים לא נחשבת פיגוע, אך מאוחר יותר הסביר שהוא מגנה פגיעה משני הצדדים. ביולי האחרון התרחש מקרה דומה לזה שאירע עכשיו, כאשר בוטלה השתתפותו של סולימאן בטקס ראשי רשויות החברה הערבית. גם אז התרחש קרב גרסאות כשהשר טען שהוא זה שאחראי לביטול, ואילו סולימאן אמר כי הוא עצמו ביטל את השתתפותו אחרי שהבין שבן גביר ישתתף שם.