משפחתו של הראפר טופאק שאקור, שנרצח ב-1996, שכרה עורך דין על מנת לחקור האם יש קשר בין מותו של הראפר לבין שון "דידי" קומבס (הידוע בכינויו פי דידי).
2 צפייה בגלריה
טופאק שאקור
טופאק שאקור
טופאק שאקור
(צילום: GettyImages)
עורך הדין שנשכר על ידי המשפחה הוא אלכס שפירו, שנחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בהוליווד. בין לקוחותיו ניתן למצוא את מייגן די סטליון, ג'יי זי, אלון מאסק ולאחרונה שמו עלה לכותרות בהקשר של הסרט Rust. שפירו היה עורך דינו של אלק בולדווין, כששופט בניו מקסיקו ביטל את האישומים נגדו בהריגה ברשלנות. בנוסף, הוא מייצג את ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, שנמצא תחת חקירה בגין חשדות לשחיתות ושוחד. הפרסום לפיו המשפחה של שאקור שכרה את שירותיו, מצטרף לדיווחים מוקדמים יותר לפיהם הם שכרו גם צוות של חוקרים פרטיים.
טופאק שאקור היה בן 25 כאשר נורה ונהרג בזמן שנסע בלאס וגאס בספטמבר 1996. הראפר האגדי מת בסופו של דבר מפצעיו שישה ימים לאחר מכן ב-13 בספטמבר 1996. הרצח שלו לא פוענח, אבל התקדמות בחקירה קרתה בספטמבר 2023, כאשר חבר כנופיית קומפטון קריפס, דואן קית' "קף די" דייוויס, נעצר והואשם ברצח שאקור. דייויס - שצפוי לעמוד למשפט במרץ 2025 - טען שקומבס הציע מיליון דולר עבור פגיעה בשאקור.
הקשר לכאורה בין השניים זכה מאז לכמה אזכורים בתרבות הפופ - כך למשל בשירם Fuel של אמינם ו-JID, שיצא ב-2024, שבו הם רמזו לאחריותו של קומבס לרצח.
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון "דידי" קומבס
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)
כבר ב-2008, קומבס הכחיש כל קשר לרצח של טופאק. "הסיפור הוא שקר", אמר איל ההיפ הופ בהצהרה אז, בעקבות דיווח של "הלוס אנג'לס טיימס" לפיו מקורביו של דידי היו אחראים לתקרית. "זה מגוחך וזה שקרי לחלוטין. לא ידעתי דבר על תקיפה מתוכננת כלשהי. אני בהלם מכך ש'הלוס אנג'לס טיימס' נהג בכזו חסר אחריות, ופירסם סיפור כל כך חסר בסיס ולא אמיתי לחלוטין".
כזכור, בספטמבר האחרון, נעצר שון "דידי" קומבס והואשם בסחר במין, סחיטה ושידול לזנות. זאת כמעט שנה לאחר שאקסית שלו, קסנדרה "קאסי" ונטורה, הגישה נגדו תביעה מרעישה בגין התעללות מינית. מאז נעצר התפרסמו 120 תביעות נוספות בגין תקיפה מינית של הראפר.