חבר המושבעים בניו יורק קבע הלילה (ה') פה אחד כי הבמאי הקנדי זוכה האוסקר, פול האגיס, אנס אישה ב-2013. המושבעים קבעו כי על האגיס לשלם 7.5 מיליון דולר לאישה שפגע בה. נגד הבמאי מתנהל משפט נוסף באיטליה, באשמת תקיפה מינית.
1 צפייה בגלריה
פול האגיס בבית המשפט בניו יורק
פול האגיס בבית המשפט בניו יורק
פול האגיס בבית המשפט בניו יורק
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
המשפט במנהטן התנהל במשך 15 ימים בהם העידו בין היתר האגיס ואשת יחסי הציבור היילי בריסט, שהגישה נגדו תביעה ב-2018 באשמת אונס ותקיפה מינית. חבר המושבעים קבע כי האגיס אנס את בריסט ב-2013 בלילה שבו חזרו השניים לדירתו של הבמאי (שהיה אז בן 59, כשבריסט הייתה בת 26), לאחר שהיו בפרימיירה.
בריסט טענה כי האגיס כפה עליה לקיים איתו יחסי מין באותו לילה. בסך הכול, חבר המושבעים שמע את עדותם של 24 עדים, בהם ארבע מתלוננות שנשארו בעילום שם וסיפרו כי האגיס הטריד אותן מינית או ניסה לעשות זאת בין השנים 2015-1996.
ביוני האחרון האגיס אף נעצר בדרום איטליה באשמת תקיפה מינית ופציעה של אישה בת 28 שהתלוננה על כך שכפה עליה יחסי מין במהלך יומיים שבהם שהתה איתו בעיירה אוסטוני. בריאיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה" הכחיש הבמאי את האשמות נגדו. "להיות מואשם באלימות מינית, משהו שלא עשיתי, זה מרסק", אמר.
האגיס פרץ ב-2004 כשהיה מועמד לאוסקר על תסריטו לסרט "מיליון דולר בייבי" בבימויו וכיכובו של קלינט איסטווד, שזכה בארבעה פרסי אוסקר. שנה אחרי כך, זכתה הדרמה "התרסקות", פרי עטו של האגיס ובבימויו, בשלושה פרסי אוסקר - ביניהם פרס התסריט ופרס הסרט הטוב ביותר.