מחממים מנועים לקראת אירוויזיון 2023: היום (ג') נערכה הגרלת חצאי הגמר של תחרות השירה האירופית שתיערך בחודש מאי בליברפול, וישראל הוגרלה להשתתף בחצי הגמר הראשון שיתקיים ב-9 במאי.
1 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
בדרך לליברפול. נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
לצדה של קירל יתחרו ב-9 במאי המדינות סרביה, שבדיה, אירלנד, מולדובה, שווייץ, נורבגיה, פורטוגל, הולנד, קרואטיה, פינלנד, אזרבייג'ן, מלטה וצ'כיה. בנוסף, יופיעו בחצי הגמר הראשון גרמניה, צרפת ואיטליה ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר.
המדינות המתחרות בחצי הגמר השני שייערך ב-11 במאי הן המדינות אוסטרליה, אלבניה, ארמניה, קפריסין, רומניה, אוסטריה, דנמרק, ליטא, סן מרינו, גיאורגיה, יוון, סלובניה, איסלנד, פולין ואסטוניה. לצדן יופיעו גם באותו הערב אוקראינה הזוכה משנה שעברה, לצד ספרד ובריטניה.
עוד קודם לכן הוכרז הלוגו של האירוויזיון שכידוע, אמור היה להיערך באוקראינה בשל זכייתה בתחרות בשנה שעברה, אולם בעקבות המלחמה עם רוסיה, בריטניה שהגיעה למקום השני נבחרה להחליפה, והתחרות תיערך בליברפול.
בנוסף ללוגו נבחר גם הסלוגן "מאוחדים למען המוזיקה". חצאי הגמר של האירוויזיון ייערכו ב-9 וב-11 במאי ואילו הגמר הגדול יומיים מאוחר יותר.
נציגת ישראל כאמור היא נועה קירל שנבחרה על ידי ועדה מקצועית, וקיבלה גם מנדט על בחירת השיר. כפי שנחשף ב-ynet שם השיר הנבחר הוא "יוניקורן" (חד קרן) והשמעתו הרשמית תיערך בפלטפורמות של כאן בחודש מרץ.