היו ימים בהם ואל קילמר נחשב לאחד הכוכבים העולים הגדולים של הוליווד: מהקומדיה המטורפת "סודי ביותר", דרך דרמת האקשן "אהבה בשחקים" לצד טום קרוז וכלה בסרט הביוגרפי "הדלתות" שבו גילם את ג'ים מוריסון ולהיט הקומיקס "באטמן לנצח". אולם עתה, כשהוא בן 61, קילמר כבר לא נראה על המסך הגדול, לאחר שבשנים האחרונות עבר שורה של ניתוחים וטיפולים למיגור הסרטן שהתנחל בגרונו, שלקחו ממנו את היכולת לדבר בקולו ובאופן שוטף. במציאות הזו, כל שנותר לו הוא לספר את סיפורו באמצעות חומרים מהארכיון האישי שלו, ואלו נאספו ונערכו לכדי סרט דוקומנטרי חדש שיוקרן בבכורה בפסטיבל קאן השבוע. הטריילר הראשון שלו הושק הערב (ג') וניתן לראות בו את השחקן כשהוא מדבר למצלמה באמצעות התקן מיוחד.
הסרט "ואל", שביימו טינג פו ולאו סקוט ושהופק על ידי אמזון וחברת A24, מורכב כמעט לגמרי מקטעי וידאו רבים שווילמר עצמו צילם לאורך השנים, כשתיעד חוויות אישיות באופן אובססיבי. "הייתי הבחור הראשון שהכרתי שהייתה ברשותו מצלמת וידאו", אומר קילמר בקולו לפני הניתוחים, "יש בידי עשרות שעות שצילמתי לאורך חיי. רציתי לעשות סרט על משחק, איפה אתה מסתיים והדמות מתחילה".
1 צפייה בגלריה
ואל קילמר
ואל קילמר
ואל קילמר
(מתוך הטריילר)
ואכן, ככל שמדובר בקילמר השחקן, תחילת הסוף הגיעה ב-2014, כשהתקבלה האבחנה על הגידול הסרטני בגרונו - חדשות מרות שהפכו לפומביות שלוש שנים לאחר מכן. הניתוחים הפכו את המעשה הפשוט של ביטוי קולי למאמץ מפרך וכואב עבורו, ומתוך המגבלות הללו, הוא הוציא מהארכיון את כל קלטות הווידאו וסלילי הפילם שצילם לאורך 40 שנה ובעזרת הבמאים יצר את הדוקו שארוג בין הדמות הטרגית שלו כיום, לזו הכריזמטית, הסקסית, הפעילה ומלאת החיים של פעם. הטריילר שפורסם הערב חושף כמה רגעים גדולים מהחיים, מוטרפים וגם אינטימיים מחייו.

בהצצה ראשונה, נראה שהסרט מזכיר במקצת את "איימי" של אסיף קפאדיה, שהוקרן גם הוא בבכורה בקאן ב-2015 (וזכה באוסקר לאחר מכן), וסיפר את סיפורה של איימי וויינהאוס המנוחה באמצעות פסיפס של קטעי וידאו. אלא שבניגוד לחומרים הרבים שנאספו מאנשים רבים שהיו קרובים למוזיקאית (כולל מעריצים), במקרה של קילמר, שהינו בין החיים עדיין, את רוב הקטעים הוא צילם ואפסן בעצמו. הטריילר הושק לקראת הקרנת הבכורה בריביירה הצרפתית מחר במסגרת "פרמיירות קאן", ובהמשך הסרט יצא בהפצה רשתית באמזון. התחייה הרגעית של קילמר על המסך הגדול תמשיך בקרוב גם בהופעת אורח קצרה כאייסמן קזאנסקי ב"מאווריק", סרט ההמשך של "אהבה בשחקים" שיצא בקרוב.