המחאה בחדשות 13 הפכה לעימות בין אודי סגל, אחד מהמגישים הבכירים בחברה, לבין המנכ״לית החדשה יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.
1 צפייה בגלריה
אודי סגל ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'
אודי סגל ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'
אודי סגל ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם, יובל חן)
לפי כמה עדים שנכחו במקום, השיחה החלה כששמאלוב-ברקוביץ׳ פנתה לשאול לשלומו של סגל, ואלה הדברים שהוחלפו ביניהם לפי עדי הראייה.
שמאלוב-ברקוביץ׳׳: "מה שלומך?" ‏סגל: (בציניות) "מדהים". שמאלוב-ברקוביץ׳‏: "כמו שלומי". סגל: "כן". שמאלוב-ברקוביץ׳‏: ,אז מה נעשה?". סגל: "הכי טוב שתלכי כי את לא מתאימה ואת יודעת את זה, זה מפרק את החברה". שמאלוב-ברקוביץ׳: "למה שאתה לא תלך?" סגל: "אני נשאר. אם תישארי תוכלי לשלוח אותי הביתה". שמאלוב-ברקוביץ׳‏: "אם כל כך רע לך ואתה לא מקבל אותי אז תעזוב. אני רוצה שנדבר".
מתן חודורוב, יושב ראש ועד העובדים בחדשות 13' כתב בקבוצת הוואטסאפ של העובדים על העימות: "חברים, הקריאה לאודי שיילך הביתה מצד מנכ״לית פוליטית שהפריעה לו לפני שידור היא חציית קו אדום. מבקש מכולם להדהד את המקרה החמור ולהביע תמיכה במגיש המהדורה שלנו".
המאבק של עובדי חברת החדשות, שבמהלכו הוכרז כבר סכסוך עבודה, הגיע עד לבג"ץ והדיון בעניינו אמור להתקיים לקראת סוף השבוע, ביום חמישי, וייתכן שבדיון הזה תינתן הכרעה והצדדים יצטרכו להחליט כיצד יפעלו - אם הנהלת הערוץ תיקח צעד אחורה ממינויה של שמאלוב-ברקוביץ', או שמא ועד העובדים ייקח צעד אחורה.
בנוסף, שלשום (שבת) פורסמה כתבה ב"הגרדיאן" הבריטי שבה סקרו את מאבק העובדים סביב מינויה של שמאלוב-ברקוביץ', והטענה לפגמים בהליך ובשיקולים פוליטיים. אחרי פרסומה של הכתבה החלה מחאה פיזית מול בניין בלונדון שנושא את שמו של איש העסקים היהודי לן בלווטניק, ובמהלכה קבוצת אנשים הציגו קטע שבו שניים גילמו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בלווטניק, שאחזו בשחקנית נוספת שגילמה את הערוץ כבובה קשורה בכבלים, ואלה הזיזו אותה כרצונם כשעל פיה של השחקנית היה מוצמד טייפ אדום.
מחאה נגד לן בלווטניק על מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ בלונדון
(קרדיט: חגי כהן בולנד)