קליידוסקופ (Kaleidoscope)

מתי ואיפה: 1 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: מזל טוב! פורמט חדש נולד - סדרה המאפשרת לצופה לצפות בה בכל סדר. הסדרה מגוללת את סיפורו של שוד גדול - שבעה מיליארד דולר מהכספת המשוכללת בעולם, כאשר העלילה נפרסת על פני 25 שנה. בסדרה שמונה פרקים, כשלכל פרק שם של צבע וכל אחד מהם מתאר התרחשויות שקדמו לשוד, או קרו לאחריו. כל משתמש של שירות הסטרימינג ייצפה בסדרה בסדר אחר - בעוד יש צופים שהפרק הראשון אצלם יהיה למשל "צהוב", אחרים יתחילו ב"כחול" או ב"ירוק".
קליידוסקופ – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
יוצר הסדרה, אריק גרסיה הסביר בריאיון ל"ניו יורק פוסט" כי הוא "לא מבין למה כשגם ככה מעלים סדרות בבת אחת, צריך לראות אותן בסדר מסוים", והדגיש שסיפורי שוד שממילא מתמקדים כל פעם בדמות אחרת ואינם מסופרים ליניארית (ע"ע "אושן 11") - הם הזדמנות מצוינת לבחון דרך חדשה לספר בה סיפורים. גרסיה סיפר לאתר Tudum כי העלילה מבוססת על משהו שהיה יכול לקרות: "אחרי הוריקן סנדי, אגרות חוב בשווי 70 מיליארד דולר הוצפו במרתפי חברה לפתרונות פיננסיים שנמצאת בבעלותם של הבנקים הגדולים - לי זה נשמע כמו טיוח מושלם לשוד". מבולבלים? גם אנחנו, אבל עם הפקה מושקעת ואקשן בועט נראה ש"קליידסקופ" שווה את הבינג' המפותל והמאתגר.
13 צפייה בגלריה
מתוך "קליידוסקופ"
מתוך "קליידוסקופ"
מתוך "קליידוסקופ"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות"), טאטי גבריאל ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה" ו"את") ורופוס סיוול ("סיפורו של אביר").

חיי השקר של המבוגרים (The Lying Life of Adults)

מתי ואיפה: 4 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: בעוד זהותה של אלנה פרנטה ממשיכה להישאר חסויה, הסופרת המצליחה משיקה עיבוד נוסף לרב מכר פרי עטה. אחרי "החברה הגאונה שלי" ו"הבת האפלה", מגיע תור "חיי השקר של המבוגרים" - דרמה איטלקית המתרחשת בשנות ה-90 ומתמקדת בג'ובאנה הצעירה, שממש כמו בשיר של בריטני ספירס כבר לא מרגישה כמו ילדה, אבל גם לא בדיוק כמו אישה.
חיי השקר של המבוגרים - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
בניסיון לצלוח את גיל ההתבגרות היא נעה בין שני קצוותיה של נאפולי - החלק העילי היוקרתי שממנו היא מגיעה והחלק התחתון הוולגרי, שבו חיה דודתה המסתורית ויטוריה. במפגש המחודש בין השתיים, ויטוריה מנסה לנפץ את הבועה הבטוחה שבה חיה ג'ובאנה, וללמד אותה לחיות את החיים במלואם - גם אם זה אומר לחשוף סוד משפחתי או שניים שאחיה ניסה להסתיר מביתו, ג'ובאנה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "חיי השקר של המבוגרים"
מתוך "חיי השקר של המבוגרים"
מתוך "חיי השקר של המבוגרים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'ורדנה מרנגו האלמונית מגלמת את ג'ובאנה ו-ולריה גולינו (סוזנה מ"איש הגשם") היא הדודה ויטוריה.

ג'יני וג'ורג'יה - עונה 2 (Ginny & Georgia)

מתי ואיפה: 5 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: אחרי שמעריצי "אמילי בפריז" קיבלו את מנת הגילטי פלז'ר שלהם חוזרת עוד סדרה אהובה מבית נטפליקס בעונה חדשה. "ג'יני וג'ורג'יה" עוקבת כזכור אחר ג'יני הטינאייג'רית ואמה בת ה-30 ג'ורג'יה בדיוק כשהן משתקעות בעיירה חדשה, אליה הגיעו לאחר מותו הפתאומי של אביה החורג. אלא שאז נגמרה העונה בתגלית שהוא לא בדיוק מת בנסיבות טבעיות - ג'ורג'יה רצחה אותו כדי להגן על ג'יני, שנותרה המומה ובתגובה העמיסה את אחיה הקטן אוסטין על אופנוע וברחה מהבית.
ג'יני וג'ורג'יה, עונה 2 – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
אבל אפשר להיות רגועים - אם לשפוט על פי הטריילר, ג'יני מוצאת את דרכה חזרה הביתה לחיק אימה, ואפילו הצליחה לסלוח לה (גם אם לא לשכוח). ומה עם ג'ורג'יה? היא בינתיים מתכננת את החתונה עם ראש העיר החמוד פול, מתמודדת עם ביקור מאביו של אוסטין שיצא מהכלא אחרי שהפלילה אותו בהלבנת כספים, ובאופן כללי מנסה להתחמק מכל הבלגאנים שהיא עושה. או כמו שהן קוראות לזה - עוד יום שני.
13 צפייה בגלריה
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה" - עונה 2
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה" - עונה 2
מתוך "ג'יני וג'ורג'יה" - עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: בריאן האווי ("באטוומן") ואנטוניה ג'נטרי שבות לנעלי הדמויות הראשיות, כמו גם סקוט פורטר ("חשיפה לדרום") וג'ניפר רוברטסון (ג'וסלין מ"שיט'ס קריק"). למרבה השמחה, הקאסט זוכה לרענון כשיצטרף אליהם ארון אשמור ("סמולוויל", ואחיו התאום של שון אשמור, "הבנים"), שיגלם את אביו של אוסטין.

ולמה (Velma)

מתי ואיפה: 12 בינואר, HBO מקס.
מה הסיפור: בשתי מילים - מינדי קלינג. ויותר בהרחבה - ולמה דינקלי, הגיקית האהובה מזיכיון "סקובי דו" מקבלת סדרה משלה, שאותה יצרה וגם תדבב קלינג ("אמת או חובה, "חיי הסקס של נערות הקולג'", "המשרד" והרשימה עוד ארוכה). העלילה תתמקד בסיפור המקור של ולמה ובדרך שהפכה אותה למוח מאחורי חבורת מסתורין בע"מ, וכל זאת תוך שהיא מתמודדת עם תלאות התיכון ועם רוצח סדרתי שמאיים על חבריה לשכבה.
ולמה – טריילר
(באדיבות HBO MAX)
כמו קלינג עצמה, גם ולמה בחידוש הנוכחי היא הודית. בטריילר נשמעת ולמה פונה ל-HBO בנוגע לחידוש פיקטיבי של "משפחת סילוני" ומתלוננת על כך שבריבוט ג'ודי כבר לא תהיה מטורפת על בנים. "אם יש משהו שהאינטרנט מסכים לגביו זה שאסור לשנות שום דבר אף פעם. הלוואי שתמותו, אוהבת, ולמה", היא חותמת ואומרת "לפחות היא עדיין לבנה". כשסערה התעוררה כצפוי על הפיכת הדמות להודית, קלינג הגיבה בריאיון לתכנית הלייט-נייט של סת מאייר: "לא הבנתי איך אנשים מצליחים לדמיין נערה חכמה וחנונית עם מוגבלות ראייה ואהבה לפתרון חידות כלא-הודית. יש הודים חנונים, זו לא אמורה להיות הפתעה".
13 צפייה בגלריה
מתוך "ולמה"
מתוך "ולמה"
מתוך "ולמה"
(צילום: באדיבות HBO MAX)
מי בפנים: למקרה שלא הדגשנו זאת מספיק - מינדי קלינג; וגם סם ריצ'רדסון ("ויפ"), קונסטנס וו ("עשיר בהפתעה"), גארי קול ("ויפ" וכל סדרת אנימציה שאפשר לחשוב עליה כמעט: "איש משפחה", "אבא אמריקאי", "ביווס ובאטהד", "פה גדול" ועוד), מינג-נה וון ("מולאן" המקורי של דיסני), גלן האוורטון ("פילדלפיה זורחת") אליסה פומרו ("ברוקלין תשע תשע"), ובערך כל המי ומי של הקומדיה בארצות הברית.

ציידים - עונה 2 ואחרונה (Hunters)

מתי ואיפה: 13 בינואר, אמזון פריים.
מה הסיפור: פנטזיית הנקמה בנאצים מבית דייויד וייל וג'ורדן פיל חוזרת לעונה שנייה ואחרונה, שלוש שנים אחרי שזו הקודמת גרמה למחלוקת כשהיו שטענו שהחופש האמנותי שלקחה בעלילתה עשוי לשמש את מכחישי השואה. לאלו מכם שפספסו (וחבל אם כן), נספר ש"ציידים" מתרחשת בשנות ה-70 ועוקבת אחר כנופיה של ציידי נאצים בראשות מאייר אופרמן (אל פאצ'ינו), ניצול שואה שהפך למולטי-מיליארדר ובוחר לעשות שימוש מקורי למדי בכספו.
ציידים, עונה 2 – טריילר
(באדיבות אמזון פריים)
אחרי פרק סיום העונה המפתיע, שבו נחשף בין היתר שאדולף היטלר בעצם חי ומתחבא איפשהו בדרום אמריקה, החבורה מתאחדת מחדש ומי שמובילה אותם הפעם היא חווה אפלבאום, ציידת נאצים שתנסה לתפוס את מקומו של אופרמן. ומה איתו? מסתמן שנוכחותו עדיין תורגש הודות למשימת עבר שביצע - ושעם השלכותיה הם ייאלצו להתמודד. בונוס נחמד למי שזה לא מספיק לו הוא פודקאסט בהנחיית וייל שהושק לאחרונה בשם "חוצפה: ציידים מציגה סיפורי מרד אמיתיים", שבכל אחד מששת פרקיו מוצג סיפור יוצא דופן של גבורה והקרבה בזמן השואה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "ציידים" - עונה שנייה
מתוך "ציידים" - עונה שנייה
מתוך "ציידים" - עונה שנייה
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: ג'ניפר ג'ייסון לי ("שמונת השנואים") בתפקיד חווה אפלבאום, בעוד אודו קייר הגרמני - ששיחק זה עתה את השכן החשדן בסרט הישראלי "השכן שלי אדולף" - יגלם את הצורר הנאצי. אליהם יצטרפו מהעונה הקודמת לוגאן לרמן ("פרסי ג'קסון וגנב הברק"), ג'וש רדנור ("איך פגשתי את אמא"), ג'ריקה הינטון ("האנטומיה של גריי"), לנה אולין ("שוקולד"), טיפאני בון ("שריפות קטנות בכל מקום") וקרול קיין ("קימי שמידט").

האחרונים מבינינו (The Last of Us)

מתי ואיפה: 16 בינואר, ב-HOT, yes וסלקום TV. מה הסיפור: אחד ממשחקי הפלייסטיישן המצליחים ועטורי השבחים בעולם הופך לסדרת טלוויזיה. עלילת הסדרה דומה לעלילת המשחק ועוקבת אחר מבריח המתמודד עם טראומה אישית, שצריך להוביל נערה צעירה בשם אלי ברחבי ארצות הברית הפוסט-אפוקליפטית. אלי עשויה להיות המפתח לתרופה למגפה שהפכה אנשים לחיות טרף מסוכנות, אבל הדרך אל החופש תהיה רצופה במכשולים.
האחרונים מבינינו – טריילר
(באדיבות HBO MAX)
את העיבוד המצופה ועתיר התקציב של HBO למשחק יצרו יחד קרייג מאזין ("צ'רנוביל") ויוצר המשחק המקורי ומנהל שותף בחברת המשחקים Naughty Dog, ניל דרוקמן. השילוב הייחודי מבטיח הנאה לגיימרים ולחובבי טלווזיה כאחד.
13 צפייה בגלריה
מתוך "האחרונים מבינינו"
מתוך "האחרונים מבינינו"
מתוך "האחרונים מבינינו"
(צילום: באדיבות HBO)
מי בפנים: פדרו פסקל ("המנדלוריאן"), בלה רמזי ("משחקי הכס"), גבריאל לונה ("סוכני שילד"), אנה טורב ("מיינד האנטר"), מאריי בארטלט ("הלוטוס הלבן"), ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף") ומלאני לינסקי ("הצהובות").

מופע שנות ה-90 (That '90s Show)

מתי ואיפה: 19 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: אם גם עבורכם לורה פריפון לנצח תהיה דונה פינסיוטי ולא אלכס ווס ("כתום זה השחור החדש") - ייתכן שזו הסדרה שהכי תרגש (או תאכזב) אתכם בחודש הקרוב. הסיקוול המצופה לסיטקום "מופע שנות ה-70" יעלה בענקית הסטרימינג ומבטיח טעימה של נוסטלגיה כשחברי הקאסט המקורי ישובו בו לתפקידי אורח.
"מופע שנות ה-90" טריילר
(באדיבות נטפליקס)
ומה בעלילה? ליאה פורמן (על שם הנסיכה ליאה מ"מלחמת הכוכבים", אלא מה), ביתם של אריק ודונה מסדרת המקור, מגיעה לביקור אצל סבה וסבתה - רד וקיטי פורמן - בפוינט פלייס שבוויסקונסין. לאחר שהיא מתחברת עם בת השכנים, גוון, ליאה מחליטה להישאר לכל חופשת הקיץ. את הזמן הזה היא תעביר במרתף האגדי עם חברים חדשים וקאסט מגוון כיאה לרוח התקופה (שלנו, לא לנייניטיז). זהו אגב אינו הסיקוול הראשון לסדרה המצליחה. ב-2002 יצא ההמשכון "מופע שנות ה-80" שנחל כישלון, אבל אנחנו מחזיקים אצבעות שהפעם זה ילך יותר טוב.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מופע שנות ה-90"
מתוך "מופע שנות ה-90"
מתוך "מופע שנות ה-90"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: דברה ג'ו רופ וקורטווד סמית - קיטי ורד מסדרת המקור - ישובו בתפקידים ראשיים; את בני הנוער הפוחזים החדשים יגלמו שחקנים אנונימיים יחסית, בהן קאלי הוורדה (ליאה) ואשלי אופדרהייד (גוון).

יוצאת מן הכלל (Extraordinary)

מתי ואיפה: 25 בינואר, דיסני+.
מה הסיפור: איניד מ"וונסדיי" מתבגרת ומקבלת סדרה משלה. טוב, לא באמת, אבל לפחות ככה זה נשמע. בעולם שבו כל אחד ואחת מקבלים כוח על בגיל 18, גיבורת הסדרה ג'ן עדיין מחכה לשלה בגיל 25. מלבד האתגר הייחודי שאיתו היא מתמודדת, לא פוסחים על הגיבורה גם קשיים כלליים של מילניאלס, כמו מקום עבודה שלא מאפשר להתקדם וחיי מין מבאסים.
יוצאת מן הכלל – טריילר
(באדיבות הולו)
במהלך הסדרה ג'ן תנסה למצוא את כוח העל שלה יחד עם השותפה שלה וחברתה הטובה ביותר מימי בית הספר - קרי, שלה כוח על המאפשר לה לתקשר עם המתים, ויחד עם לוק - הבחור שיש לה איתו סטוץ וגם מסוגל לעוף. מהיוצרים של "להרוג את איב" ובתוספת חוש הומור, מבטא בריטי כבד וגיבורי על - נראה שכדאי לשים עין.
13 צפייה בגלריה
מתוך "יוצאת מן הכלל"
מתוך "יוצאת מן הכלל"
מתוך "יוצאת מן הכלל"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי שם: הקאסט ברובו מורכב משחקנים אנונימיים למדי. את הדמות הראשית תגלם שחקנית אירית בשם מייריד טיירס ("בלפסט") ובתפקיד משנה תשחק סיובהאן מקסוויני ("נערות דרי").

ברוכים הבאים לצ'יפנדיילס (Welcome to Chippendales)

מתי ואיפה: 11 בינואר, דיסני+.
מה הסיפור: חודשיים לאחר שעלתה מעבר לים בשירות הסטרימינג הולו, סדרת הפשע-אמיתי שעוסקת בסיפור של קבוצת החשפנים ה"צ'יפנדיילס", עושה עלייה לדיסני+. הסדרה מבוססת על הספר Deadly Dance: The Chippendales Murders (בתרגום חופשי: "ריקוד קטלני: הרציחות של הצ'יפנדיילס") שיצא ב-2014 - ושמו אכן רומז לפשעים שהתרחשו שם מאחורי הקלעים.
ברוכים הבאים לצ'יפנדיילס – טריילר
(באדיבות דיסני+)
בשמונת פרקיה תעסוק הסדרה של הולו בסיפורו של המהגר ההודי-אמריקני סומן באנרג'י, שקנה ב-1975 בר מדשדש בלוס אנג'לס וכעבור ארבע שנים הקים בו את מועדון החשפנות הראשון בעולם שמיועד לקהל נשי. הפופולאריות של המועדון עלתה עד כדי הקמתם של עוד מועדונים בסגנון ברחבי קליפורניה, אולם מאחורי ההצלחה של החברה התרחשו כאמור מעשים אפלים, כשמייסדה עשה הכול (אבל הכול) כדי למנוע את הצלחתם של מתחריו. אותם מעשים הובילו לגזר הדין ב-1993 שגזר עליו 26 שנים בכלא, ובסופו של דבר גם למותו.
13 צפייה בגלריה
מתוך הסדרה welcome to the chippendales
מתוך הסדרה welcome to the chippendales
מתוך הסדרה welcome to the chippendales
(מתוך welcome to the chippendales)
מי בפנים: קומייל ננג'יאני ("חולי אהבה"), מוריי בארטלט ("הלוטוס הלבן"), אנאלי אשפורד ("סיפור פשע אמריקאי"), דן סטיבנס ("לגיון"), ויל פלץ ("מניפסט").

פוקר פייס (Poker Face)

מתי ואיפה: 27 בינואר, yes.
מה הסיפור: אם צפיתם בסרט ההמשך של "רצח כתוב היטב" וחשבתם לעצמכם "חבל שאין עוד המון כאלה", היוצר ראיין ג'ונסון דואג לכם בסדרה חדשה. במרכז העלילה עומדת דמותה של צ'רלי קייל (נטשה ליון מ"בובה רוסית") שלה כוח ייחודי המאפשר לה לגלות מתי מישהו משקר לה.
פוקר פייס – טריילר
(באדיבות פיקוק)
בעשרת הפרקים בסדרה קייל תצא, חמושה בכוח העל שלה, לפענח תעלומות וחידות ברחבי ארצות הברית כשהיא נתקלת בטיפוסים שונים ומשונים. על פי הדיווחים, מסתמן שכל פרק יעסוק בתעלומה אחרת ויכול לעמוד בפני עצמו מבחינה עלילתית. מגמה זו מתאימה להתבטאויותיו האחרונות של ג'ונסון, שכעס כי נטפליקס הכניסו לכותרת את שם הסרט הראשון מ-2019, מתוך רצון להפוך אותו לסדרה. "עבדתי מאוד קשה כדי שהעלילה תעמוד בפני עצמה, אבל יש משיכה מאוד גדולה לסטורי-טלינג בפורמט של סדרות", אמר בריאיון לאתר The Atlantic.
13 צפייה בגלריה
מתוך "פוקר פייס"
מתוך "פוקר פייס"
מתוך "פוקר פייס"
(צילום: באדיבות פיקוק)
מי בפנים: המסורת של "רצח כתוב היטב" נמשכת, כשגם כאן גויסה שורה מכובדת של כוכבים שיצטרפו לליון, בהם ג'וזף גורדן לוויט ("500 ימים עם סאמר") ואדריאן ברודי ("הפסנתרן").

שרינקינג (Shrinking)

מתי ואיפה: 27 בינואר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: במהלך עשרה פרקים, הסדרה עוקבת אחר ג'ימי (ג'ייסון סיגל), פסיכיאטר שמתמודד עם אבל, ובוחר, כנגד כל לימודיו והשכלתו המקצועית, לומר למטופליו את כל האמת, ישר בפנים. באופן טבעי, הפרקטיקה החדשה זורעת כאוס בחייו ובחיי המטופלים שלו.
13 צפייה בגלריה
מתוך "שרינקינג"
מתוך "שרינקינג"
מתוך "שרינקינג"
(צילום: אפל TV פלוס)
את הסדרה הקומית יצרו יחד ביל לורנס ("סקראבס"), ברט גולדשטיין (המגלם את רוי קנט ב"טד לאסו" וגם כתב עבור הסדרה), וג'ייסון סיגל ("קח את זה כמו גבר") שגם כאמור מככב בתפקיד הראשי. אל סיגל מצטרף ענק הקולנוע הריסון פורד בתפקיד טלוויזיוני מתמשך ראשון. על הליהוק המסקרן סיפור גולדשטיין בריאיון ל"דדליין": "אני חושב שהוא נהנה לעשות קומדיה של ממש. זה מדהים לראות מישהו בגילו ועם כישרון כמו שלו עושה משהו חדש".
13 צפייה בגלריה
מתוך "שרינקינג"
מתוך "שרינקינג"
מתוך "שרינקינג"
(צילום: אפל TV פלוס)
מי בפנים: ג'ייסון סיגל ("איך פגשתי את אמא"), הריסון פורד, ג'סיקה וויליאמס ("חיות הפלא: הסודות של דמבלדור") וכריסטה מילר ("קוגר טאון").

לוקווד ושות' (.Lockwood & Co)

מתי ואיפה: 27 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני לסדרת ספרי הנוער והמדע הבדיוני המצליחה באותו השם. הסופר ג'ונתן סטראוד כתב גם את התסריט לסדרה שתעלה בשירות הסטרימינג. ועם הצלחתן של סדרות העוסקות בשילוב המופלא של בני נוער ועל טבעי, כמו "דברים מוזרים ו"וונסדיי", נראה שסיכויי ההצלחה של "לוקווד ושות'" לא רעים בכלל.
לוקווד ושות' – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
העלילה המבוססת על סדרת הספרים, המתרחשת בלונדון שסובלת מגל קשה של רדיפת רוחות רפאים, ותעקוב אחרי חבורת בני נוער הנלחמים ברוחות כחלק מעבודתם בחברת לוקווד ושות'. החברה כוללת שני נערים מוכשרים - אנתוני לוקווד וג'ורג' קאבינס, ואת לוסי קרלייל - נערה בעלת יכולות על טבעיות יוצאות דופן המצטרפת לשורותיהם.
13 צפייה בגלריה
מתוך "לוקווד ושות'"
מתוך "לוקווד ושות'"
מתוך "לוקווד ושות'"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: את דמותה של קרלייל תגלם רובי סטוקס ("ברידג'רטון"), ולצידה ישחק שחקן בריטי חדש שזוהי הופעתו הטלוויזיונית הראשונה - קמרון צ'פמן.