השחקן פיטר דינקלג', אשר ביקר בחריפות את עיבוד הלייב-אקשן המתוכנן של דיסני לקלאסיקת האנימציה "שלגייה ושבעת הגמדים" שבו צפויה לככב גל גדות - נענה בידי תאגיד המדיה, שמבטיח: "כדי להימנע מחיזוקם של סטריאוטיפים מסרט האנימציה המקורי, אנחנו נוקטים גישה שונה בנוגע לשבעת הדמויות הללו".
2 צפייה בגלריה
פיטר דינקלג' בטקס האמי
פיטר דינקלג' בטקס האמי
פיטר דינקלג' בטקס האמי
(צילום: AFP)
דינקלג', שמקדם כעת את סרטו החדש "סיראנו", עיבוד של הבמאי ג'ו רייט למחזה "סיראנו דה ברז'רק", לא חסך במילים כשהתארח אתמול (שני) בפודקאסט WTF של הקומיקאי מארק מרון. "אני לא מתכוון להעליב, אבל קצת נחרדתי כשהם בחרו ללהק שחקנית לטינית כשלגייה", קבל דינקלג' באוזני מרון, "אתם עדיין מספרים את הסיפור של שלגיה ושבעת הגמדים. קחו צעד אחורה והביטו על מה שאתם עושים כאן. זה לא הגיוני בעיני. אתם פרוגרסיביים במובן אחד, ואתם עדיין עושים את הסיפור המעוות המזוין הזה על שבעה גמדים שחיים יחד במערה. מה לעזאזל אתם עושים, אנשים? האם לא עשיתי דבר כדי לקדם את המטרה מהבמה הקטנה שלי? כנראה שאני לא קולני מספיק".
דינקלג', המתנשא לגובה של 1.35 מטרים, פרץ לתודעה הבינלאומית כשכיכב כטיריון לאניסטר ב"משחקי הכס". בתגובה שנמסרה לאתר "דדליין", ביקשה דיסני לשחרר מסר מרגיע: "אנו מתייעצים עם חברים בקהילת הגמדים. אנו מצפים לחלוק עוד כשהסרט ייכנס להפקה אחרי תהליך הפיתוח הממושך".
זו איננה הפעם הראשונה שבה עיבוד ל"שלגייה ושבעת הגמדים" נתקל בהתנגדות. ב-2012, נשמעו טענות מצד קהילת הגמדים כלפי הסרט "שלגייה והצייד" של אולפני יוניברסל - עיבוד אפל יותר לאגדה של האחים גרים, שבו השחקנים שגילמו את שבעת הגמדים הוקטנו באמצעות אפקטים וויזואליים.
2 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
הליהוק ל"שלגייה ושבעת הגמדים", שאותו עתיד לביים מארק ווב ("ספיידרמן המופלא", "500 ימים של סאמר"), כבר מתקדם - כשגל גדות צפוייה לגלם את המלכה המרושעת, אמה החורגת של שלגייה. רייצ'ל זיגלר, אשר פרצה השנה בסרט "סיפור הפרברים" של סטיבן ספילברג וזכתה בגלובוס הזהב על תפקידה, תגלם את שלגייה.