"אני מצטער שהרסתי לכל כך הרבה אנשים את החופשה שלהם", אמר מייק ווייט, היוצר של "הלוטוס הלבן" בריאיון ל-EW, "אני שומע הרבה אנשים שחוזרים מחופשה ואומרים שהיא כל כך הזכירה להם את הסדרה". ווייט אולי אומר שהוא מצטער, אבל זה לא הפריע לו להרוס לאנשים נוספים את החופשות שלהם בדוגמת עונה נוספת של הסדרה. במקור נכתבה "הלוטוס הלבן" כסדרה מוגבלת שתוכננה לעונה אחת בלבד. ווייט נענה לאתגר לכתוב סדרה שתתאים את עצמה לתנאי הצילום המוגבלים שהכתיבה הקורונה. התוצאה היתה סיפור המתרחש כולו בריזורט יוקרתי בהוואי, לוקיישן חלומי ונינוח שמתחת לפני השטח שלו רוחשים טינה, גרידיות, התנשאות, קולוניאליזם, בושה - ובסוף זה אפילו נגמר ברצח.
"הלוטוס הלבן" עונה 2 – טריילר
בטקס פרסי האמי בשנה שעברה הסדרה קטפה עשרה פרסים מתוך 20 מועמדויות, כולל פרסים על כתיבה, בימוי ועריכה. אבל האיכויות של "הלוטוס הלבן" בלטו הרבה קודם לכן, והעונה השנייה הוזמנה מוייט עוד לפני שהסתיים שידורה של הראשונה. ווייט הודה שהוחמא מאוד כש-HBO הזמינו עונה נוספת, אבל גם חווה את זה גם כסוג של טרחה. "אני לא אוהב להחזיק תוכנית שנים על גבי שנים", סיפר היוצר, "זה מגביל אותך מבחינה יצירתית. מלכתחילה התייחסתי אל זה כאל ניסוי טלוויזיוני". אותו הניסוי של ווייט הצליח מעבר למצופה ונשאר רק לקוות שהעונה הבאה עלינו לטובה לא תסבול ממשבר עונה שנייה אלא תעמוד בסטנדרט. הנה כל מה שאנחנו יודעים עליה.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
תעמוד בסטנדרט? מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)

מתי תעלה העונה החדשה עולה והאם תגיע לישראל?

העונה השנייה תכלול שבעה פרקים - שאת כולם ווייט כתב וביים, תעלה ב-HBO ב-30 באוקטובר ולמחרת גם ב-HOT, yes ו-סלקום TV.

רילוקיישן ים-תיכוני: מה צפוי בעלילתה של העונה החדשה?

אתר הצילומים בעונה השנייה עבר מהוואי לסיציליה, האי האיטלקי. אחת מהסיבות לרילוקיישן, לפי דבריו של ווייט היא ש"לא היה סיכוי שיכולנו להרשות לעצמנו לסגור את מלון 'ארבע העונות' בהוואי כשאין מגיפה ברקע". עם זאת התקציב לפחות אפשר לסדרה להמשיך את הצילומים ב'ארבע העונות' וכך גם העונה השנייה צולמה באחד ממלונות הרשת. האורחים החדשים עדיין יהיו אמריקנים פריבילגים שמגיעים לעולם סוער וייצרי הרבה יותר משלהם.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
האורחים החדשים עדיין יהיו אמריקנים פריבילגים. מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)
דיוויד ברנרד, המפיק בפועל של הסדרה, הבטיח לאחרונה בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" שהעונה השנייה לא תחקה את מהלכי העונה הראשונה בלוקיישן החדש, אלא ציין כי היא תצויד ב"סיפור מוסרי משלה", לדבריו. "זאת תהיה עונה שתותאם לסיציליה כמו שהעונה הראשונה הותאמה להוואי והתרבויות בין שני הלוקיישנים שונות לחלוטין זו מזו". או בקיצור: מאפיה, אופרה, סרנדות וג'לטו לכולם.
עוד ציין ווייט שסיציליה מתמודדת עם סוגיות חברתיות שונות משל הוואי, ודאי בנושא הקפיטליזם והפערים הכלכליים, ושהעונה הזאת תתמקד בניואנסים האפלים הקשורים למיתולוגיה של האי - לפחות מנקודת מבטם של התיירים האמריקנים. "הרגשתי שזה צריך להיות ממוקד יותר במערכות יחסים בין גברים ובין נשים ובניאוף", אמר.
העונה הנוכחית צולמה במשך מספר חודשים בטאורמינה שבסיציליה. לטובת העריכות הצוות חזר להוואי, עקב סיבות פרוזאיות להפליא שנגעו להקלות מס שניתנו בשנה השנייה. מאחר והעונה הראשונה צולמה כולה בגבולות המלון, האפשרות לצאת החוצה ולצלם סצנות שונות באתרים איקוניים בסיציליה, הייתה מבחינת שיפור עצום עבור היוצר וצוות ההפקה.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
גם רצח יהיה. מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)
"זה היה מוזר. גרנו וצילמנו ב'ארבע העונות', ובזמן שהיינו שם המלון נפתח לאורחים האמיתיים שלהם", סיפרה בריאיון ל-EW מייגן פייהי ("עושות כותרות"), שמשחקת בעונה החדשה. "ישבתי ליד שולחן ארוחת בוקר ליד מישהו שמשלם - אני אפילו לא יודעת כמה - עבור החדרים האלה, וחשבתי לעצמי שצילמתי סצנה בשולחן הזה לפני שבוע, והייתה בה אמירה שעלולה ללגלג על סגנון החיים של אותו האורח. זה היה די מצחיק לצלם את הסדרה, להעמיד פנים שאני אדם כזה ואז לפגוש אנשים שבאמת חיים ככה".

הרעיון והביצוע: במקום כנס פוליטי נבחרה חופשת בטן גב איטלקית

הרעיון המקורי של ווייט לעונה הזאת, אגב, היה שונה לחלוטין מהביצוע בפועל: הוא דמיין כנס בילדרברג, מעין פגישה שנתית של האליטה הפוליטית והכלכלית של ארצות הברית, קנדה ואירופה, כלומר - חבורה של גברים לבנים ועשירים שנמצאים במוקדי העוצמה, ורצה "להיכנס לכמה מדינמיקות הכוח הגדולות ביותר באזור", אבל סיציליה סיפקה אווירה שונה לחלוטין שלא תאמה בעיני רוחו את הרעיון שלו. לדבריו, הוא שומר את הרעיון למקרה ש-HBO ירצו עונה נוספת (היי, מה הסיכויים?). רק כשווייט נכנס לעומק לתרבות הסיציליאנית דברים התחילו להסתדר והעלילה של העונה החדשה כמו כתבה את עצמה.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
סיציליה סיפקה אווירה שונה לחלוטין. מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)

ריגושים ישנים ואהובים: מה נשאר מהעונה הקודמת?

אחד האתגרים החשובים של העונה השנייה יהיה להעניק לצופה תחושה שהוא מקבל סיפור חדש ולא שחזור של העונה הקודמת, אבל מספר קווי דמיון ארכיטקטוניים בין שתי העונות עדיין קיימים. סיפור המסגרת בעונה החדשה ישתרע על פני שבוע וגם בעונה הזו רצח מסתורי יוגש כבר בסצנת הפתיחה של הפרק הראשון. ווייט הופתע לגלות שהמוות בעונה הקודמת, שהיה כמעט שולי מבחינתו בעלילה, עורר הרבה עניין ברשתות החברתיות. "היה באינטרנט שיח רב סביב אלמנט המסתורין, מה שלא היה בראש סדר העדיפויות שלי ככותב", הוא מודה. "אבל חשבתי שמפני שהכול כל כך שונה העונה - הדמויות והמיקום - אז אנחנו צריכים איזשהו מבנה שדומה לעונה הקודמת. מה גם שהמסתורין הזה עשוי לפתות אנשים לחזור לצפות בסדרה אז הרגשתי שכדאי שנלך לשם", הוא צוחק ומוסיף, "בוא בגלל הרצח - תישאר בזכות משהו אחר, אני מקווה".
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
דמויות החדשות ו"וולקניות". מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)
מכל שחקני הקאסט של העונה הראשונה יחזרו למלון המותרות רק ג'ניפר קולידג' וג'ון גרייס, שגילמו בהתאמה את טניה, העשירה והמעורערת נפשית שהגיעה להוואי כדי לפזר את האפר של אימה, וגרג, הבחור שפגשה בחופשה ונישאה לו בהמשך. "הם נשואים מספיק זמן עכשיו, כך שתקופת ירח הדבש הסתיימה בהחלט", צוחק ווייט, "והיא תאלץ להתמודד עם זה". טניה תגיע לחופשה בסיציליה עם העוזרת האישית שלה, פורשיה (היילי לו ריצ'רדסון), אילוץ שלא מוצא חן בעיניו של גרג, בלשון המעטה.

הטרדות, כסף וקנאה מתפרצת: הכירו את הנופשים החדשים

בין הדמויות החדשות וה"וולקניות" שיעלו על הסירה לסיציליה נפגוש שלושה דורות של גברים ממשפחה אמריקנית ממוצא איטלקי: ברט (מוריי אברהם זוכה האוסקר), סבא שמתקשה להיגמל מהרגלי ההטרדה המינית שלו, הבן שלו, דומיניק (מייקל אימפריולי מ"הסופרנוס"), מפיק הוליוודי שמתמודד עם מערכת יחסים עגומה עם אשתו, והבן שלו, אלבי (אדם דימרקו), שעם סיום לימודיו בקולג' מצטרף לשני הגברים במשפחתו לטיול שורשים בסיציליה.
קמרון (תיאו ג'יימס) ואיתן (וויל שארפ) הם שני חברים מהקולג' שאחד מהם מתעשר בפתאומיות, שמחליטים לטוס לחופשה משותפת עם בנות הזוג שלהם, דפני (מייגן פייהי) והארפר (אוברי פלאזה), כדי לחגוג את העסקה המוצלחת. דמויות החדשות וה"וולקניות" . קוונטין (טום הולנדר) האנגלי לשעבר והאחיין שלו, ג'ק (ליאו וודוול) ישתרעו גם הם על החוף המרגיע בסיציליה. ומנגד, מיה (ביאטריס גרנו) ולוצ'יה (סימונה טבסקו) הן שתי מקומיות שמנסות ליצור עם האורחים קשרים שישמשו אותן בהמשך.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
גם החופשה הזו תעלה על שרטון. מתוך "הלוטוס הלבן" עונה שנייה
(צילום מסך)
כזכור, העונה הראשונה הסתיימה עם "סוף אופראי", כהגדרתו של ווייט ל"אוקיי מגזין", ארמונד מנהל המלון מחרבן במזוודה של אחד האורחים שהרגיז אותו וכמובן, גם בפיצוח תעלומת המוות. את מקומו של ארמונד בהיררכיה הלוטוסית באיטליה תמלא הפעם ולנטינה (סברינה אימפצ'יאטורה), מנהלת המלון הסיציליאני הקפוצה והפרפקציוניסטית.
אחד הליהוקים החשובים ביותר בסדרה, אם כי פרצופו לא נראה מעולם על המסך, הוא של מלחין הסדרה, כריסטובל טפיה דה וויר, שאחראי גם על פס הקול בעונה הנוכחית ויסייע ליצירת אווירת התקף החרדה באווירה האיטלקית והים-תיכונית המתבקשת. צ'או!