החופים של סיישל היו הדבר הכי טוב שקרה לגיא זו-ארץ אחרי שאיבד את אביו נסים ז"ל; חופשה חלומית עם יעל בר זוהר ושלושת הילדים, בדיוק בחגים של אוקטובר, כשאפשר להתנתק. אבל אותה הפסטורליה התחלפה בסרטוני זוועה. "קמנו ב-7 באוקטובר באחד המקומות היפים בעולם, חופשה שסוף-סוף יצא לנו לממש. יעלי ואני יושבים בבגדי ים מול החופים בטורקיז, הילדים בכיף שלהם", זו-ארץ מספר בריאיון ל"7 לילות" ול-ynet+ שיתפרסם מחר (ו'). "משהו כמו עשר בבוקר שם. פתאום יעלי מקבלת הודעה מסימונה שרם, החברה שלה, ששואלת אם היא שמעה משהו מעילי ברעם, האחיין שלי.
2 צפייה בגלריה
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
גיא זו-ארץ
(צילום: שי פרנקו)
"מתברר שליאם ז"ל, הבן של סימונה, היה יחד עם עילי במסיבה ברעים, נובה, והיא כבר לא מוצאת אותו. הם הגיעו לשם ממש בזריחה, בשש בבוקר, 6:20 הם התקפלו, עם האזעקות, סימונה הייתה עם הבן שלה בקשר - ופתאום זה ניתק. יעלי כבר אומרת לי, 'זה לא נשמע טוב'. הבנו שיש עניין בארץ. דקות רצות והיא התחילה לקבל סרטונים של חטופים, הווידיאו של הריצה בנובה, הטויוטות בשדרות".
בזמן שכל המידע הזה מגיע לזוג, בינתיים המנועים בסיישל התחממו בדרך לטיסה לפרנקפורט. "עלינו למטוס בידיעה שעילי נעדר. הייתי עוד אופטימי. קנינו וויי-פיי מראש, הבנו שאנחנו בזמן אמת. ישבתי עם הקטנה ליה במטוס, יעלי במרכז עם שני ילדים, במרחק שני מטר ממני. המראנו, שעה עוברת, יעלי ואני במבטים אופטימיים האחד לשני. אחרי שלוש שעות היא שולחת לי וואטסאפ במטוס: 'מאמי, הוא מת. מצאו איזו תמונה שלו. זה חד-משמעית הוא. אני מבקשת ממך לא להתפרק, תישאר חזק מול הילדים'. אנחנו מבינים שצריכים לחכות לנחיתה בפרנקפורט כדי שאאסוף את המשפחה יחד. הובלתי אותם בשדה. ראיתי פתאום פינה מתאימה, הכנסתי את כולם לשם. ואז הסתכלתי על יעלי, והיא עליי. הבנתי שאני צריך להודיע להם ואמרתי: 'אמא ואני מאוד מצטערים לספר לכם שעילי... נפטר', ואת המילה 'נפטר' כבר אמרתי בלחש,בשארית כוחותיי, ואז נשברתי".
2 צפייה בגלריה
גיא זוארץ ואחיינו, עילי
גיא זוארץ ואחיינו, עילי
גיא זוארץ ואחיינו, עילי ברעם ז"ל
( צילום: אינסטגרם)
עילי ברעם ז"ל נרצח לפני יותר משמונה חודשים, אבל בריאיון זו-ארץ מספר שאיש מהממשלה לא בא לנחם. "כשהודיעו ממש לא מזמן על מותם של ארבעה חטופים, ראש הממשלה נעלם ונאלם. במקרה של נועה ארגמני ושלושת החטופים האחרים - עוד לא יצאה השבת והוא רץ למצלמות. זה מראה מהי לקיחת אחריות. הרי אין דבר יותר פוליטי מזה. אתה רוצה להנהיג? זה לא רק בדברים הטובים, אלא לעמוד שם עם שכפ"ץ ולדעת לחטוף, גם במקרים הרעים. לא לשלוח את דניאל הגרי, אלא לעמוד שם בעצמך. מישהו הגיע מהממשלה לאחותי? לא הגיעו. מה פתאום שיגיעו? כל הממשלה הזו צריכה להתקפל כבר, למסור את המפתחות וללכת הביתה. אנשים שלא לקחו אחריות על האירועים עד 7 באוקטובר, גם על היום הנורא הזה וגם על כל מה שקורה למדינת ישראל מאז אותו יום. זה ברור שאלה אנשים שעסוקים בהישרדות ובכיסא שלהם, ופחות חושבים על שלום העם. הם טובים בלהאשים את כולם. אין ניצחון מוחלט! הפסדנו!".
זוארץ שמנחה את תוכנית הריאליטי "האח הגדול" (משודרת ברשת 13 בימים ראשון, רביעי, חמישי, שבת), מתייחס גם לקמפיין של התוכנית שנכרך מהר מאוד עם מאבק משפחות החטופים, שחלקן העלה קמפיין נגד התוכנית תוך שימוש בפני החטופות והחטופים. "הקמפיין הזה לגיטימי", הוא נחרץ. "אם זה עוזר להעלות את המודעות לחטופים ולהציף את הנושא שוב ושוב, ואנחנו עכשיו פה ממש דנים בזה – אז לגיטימי. חשבנו על כל מיני תרחישים שאולי יקרו במהלך תוכנית הפתיחה, אולי מישהו יעלה לבמה ויעשה משהו בנושא החטופים. האמת? לא הייתי מפריע לאחד כזה, הייתי מחבק אותו. מי אנחנו שנגיד משהו? אין לי זכות דיבור בכלל. למרבה הצער שמונה חודשים חלפו, ועדיין 120 חטופים לא איתנו וזה נורא קשה להעלות על הדעת. אז מתי בתוך כל זה נכון לחזור? לא יודע. זו שאלה שאולי כל צופה יענה עליה אחרת. רוב התוכניות חזרו לשדר, גם 'האח הגדול'. ברור לגמרי שהמציאות המורכבת שלנו נכנסת עמוק לתוך תוכנית המציאות הזו, ואני רואה את זה מול העיניים. התוכנית כבר הופכת לבמה משמעותית עבור משפחות החטופות והחטופים. תסתכל בתוכן של 'האח'. המתמודדים מדברים לבד על החטופים, אורגני, אף אחד לא אומר להם, אף אחד לא מוביל אותם. אז בסוף תוכנית כזו גם עוזרת להעלות את המודעות. גם לירון ואני דואגים להזכיר את החטופים בכל תוכנית".