המחזמר "מברוכ" של תיאטרון הילדים הישראלי היה אמור להציג הערב (ב') בנהריה, אך בוטל זו הפעם השנייה עקב החשש של שחקני ההצגה להגיע לעיר.
2 צפייה בגלריה
היכל התרבות בנהריה
היכל התרבות בנהריה
היכל התרבות בנהריה
(צילום: נחום סגל)
לפי הנהלת היכל התרבות בנהריה, הבוקר - יום המופע, התקשרה נציגה מטעם תיאטרון הילדים והודיעה שהשחקנים מפחדים להגיע ולכן הם נאלצים לבטל את המופע גם הערב. לדברי ההנהלה, מנכ"לית ההיכל עופרה כהן אלקיים ניסתה לשכנע את מנכ"ל תיאטרון הילדים להגיע בכל זאת. אך הוא אמר בשיחה איתה כי השחקניות זהבה בן ועדי הימלבלוי הודיעו לו בבוקר יחד עם שחקנים נוספים שהם מפחדים להגיע לנהריה.
בנהריה מדגישים כי המופע לא בוטל על ידי פיקוד העורף ואין כל מניעה לקיימו. "למרות הסבר זה הם טענו כי האומנים לא מוכנים להגיע לנהריה", סיפרה כהן אלקיים, "ביקשתי שימתינו כדי שנשוחח עם המשרדים המייצגים את האומנים, אך להפתעתי הם כבר הודיעו ללקוחות ולמשרדי הכרטיסים על ביטול המופע. כאמור - ביטול חד צדדי".
2 צפייה בגלריה
היכל התרבות בנהריה
היכל התרבות בנהריה
היכל התרבות בנהריה
(צילום: נחום סגל)
הביטול מגיע לאחר שהבוקר נשמעו ברחבי העיר אזעקות בשל מתקפת כטבמ"ים על מרחב המושב יערה וקיבוץ גשר הזיו. "לא מספיק שאנו מצויים בחרדה יום יומית, לוקחים לנו גם את הרוח", האשימה בכעס כהן אלקיים, והוסיפה שלא ייתכן שתושבי האזור יפגעו פעמיים כי "התרבות היא המפלט שלנו להפיג את הלחץ, המתח, לשמוח קצת ולשכוח את הפחדים והחרדות. שייקחו דוגמה מהשחקנים והאומנים האמיצים שמגיעים לנהריה להופיע מתוך הבנה שהחוסן שלנו טמון ברוח ובנפש. אכזבה ענקית! הייתי מצפה שדווקא עתה יגיעו ויתגייסו לרומם לתושבי הצפון את הנפש!".
מהפקת "מברוכ" ביקשו להדגיש כי המופע לא בוטל - אלא נדחה, ומסרו: "לצערנו לאור המצב הביטחוני נאלצנו לדחות את קיום המופע. אנו מבינים את האכזבה הרבה שנגרמה לקהל היקר שלנו בנהריה. הצוות שלנו מחויב להביא את האמנות לכל קצוות הארץ, כולל נהריה, ואנו פועלים כדי למצוא פתרונות שיאפשרו קיום ההופעה בצורה הבטוחה ביותר בעתיד הקרוב. אנו מודים לכם על התמיכה וההבנה ומצפים לעדכן בהקדם על מועדים חדשים להופעה בנהריה".