2021 הייתה השנה בה התחלנו לשוב לצפות בסרטים על גבי המסך הגדול, וזה היה כיף. האולמות התמלאו להם, הקופות נשברו להן ונזכרנו איך מרגישה שגרה, כזו שטעמנו ממנה בפעם הקודמת לפני עידן הקורונה. 2022 מבטיחה להיות אותו הדבר, רק ביותר גדול - האולפנים הבינו שאפשר להוציא את התותחים הכבדים, להפסיק לדחות פרויקטים מצופים ולשוב לקולנוע כמו פעם. מארוול ודי-סי יאבקו לנו על הלב וגם על הכיס, פיקסאר תחזור למקורות, גל גדות מקווה שימצאו מי "רצח" אותה וחכו למה שג'יימס קמרון מכין לנו. הנה 22 סרטים שאתם חייבים לצפות בהם בקולנוע.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס", "צעקה", "באטמן"
מתוך "מוות על הנילוס", "צעקה", "באטמן"
וואי וואי וואי, איזו שנה מחכה לנו. מתוך "צעקה", "מוות על הנילוס", "באטמן"
.

"צעקה"

13 בינואר נב קמפבל, קורטני קוקס ודייויד ארקט חוזרים לגלם את סידני, גייל ודיואי בסרט החמישי בסדרה. זו תהיה הפעם הראשונה שווס קרייבן, שהלך לעולמו ב-2015, לא יישב בכיסא הבמאי ובמקומו קיבלו את המושכות שניים – מאט בטינלי-אולפין וטיילר גילט. עלילת הסרט היא המשך ישיר לאירועי "צעקה 4", שיצא לפני כ-11 שנים – רוצח חדש עטה את מסכת גוסטפייס האיקונית ושוב מערער את השקט בעיירה וודסבורו, 25 שנה לאחר גל הרציחות האלים שארע שם לראשונה. סידני, גייל ודיואי, לצד כמה נערים, מנסים לחמוק מידיו ובמקביל להתחקות אחר נתיב הגופות שהוא מותיר מאחוריו.
"צעקה" – טריילר

"מורביוס"

27 בינואר אחרי ההבלחה הלא מוצלחת שלו כג'וקר בדי-סי, ג'ארד לטו עובר לידיים של מארוול ויגלם את מייקל מורביוס, מדען שסובל ממחלת דם נדירה, כאשר במהלך הניסיונות שלו למצוא לה מרפא, הוא הופך לערפד ומקבל כוחות-על, אך ללא החולשות המיוחסות לערפדים (אור שמש, מים קדושים וכו'), לצד צמא בלתי פוסק לדם. מורביוס אמור להיות מה שנקרא "אנטי-גיבור", בדומה למשל לוונום, וצפוי להשתלב בעתיד ביקום הקולנועי של מארוול. הוצאת הסרט נדחתה מספר פעמים, בעיקר בשל מגפת הקורונה, כשלמעשה הטריילר הראשון קיים ברשת כבר שנתיים.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מורביוס"
מתוך "מורביוס"
מתוך "מורביוס"

"מוות על הנילוס״

10 בפברואר הסרט השני בסדרת הספרים הבלשיים של אגתה כריסטי שמעובד למסך הגדול. לאחר אירועי "רצח באוריינט אקספרס", הבלש המהולל הרקול פוארו (קנת בראנה) יעלה הפעם על האס.אס קרנאק אחרי שיורשת עשירה העונה לשם לינט רידג'וויי-דויל (גל גדות) נרצחת במהלך ירח הדבש שלה, וינסה למצוא מי האחראי לכך לפני שהרוצח יפעל שוב. בשנה וחצי האחרונות תאריך יציאתו של הסרט לאקרנים נדחה שוב ושוב, כאשר השיא היה אישומי האונס נגד ארמי האמר, שמשחק את בן זוגה של גדות, אך בסופו של דבר הוחלט שלא לצלם את הסצנות שלו מחדש ולקוות שהצופים לא יחרימו את ההקרנות.
13 צפייה בגלריה
מתוך "מוות על הנילוס"
מתוך "מוות על הנילוס"
גדות והאמר. מתוך "מוות על הנילוס"

"אנצ'רטד"

17 בפברואר טום הולנד לוקח הפסקה קצרה מספיידרמן ועובר מהקומיקס למשחקי הווידאו. הוא יגלם את צייד האוצרות נייתן דרייק, בסרט שמבוסס על אחת מסדרות המשחקים המצליחות בכל הזמנים, "אנצ'רטד". התסריט, אותו מביים רובן פליישר ("זומבילנד", "ונום"), יהווה מעין פריקוול לעלילת המשחקים ויתמקד ביחסיו של דרייק, שטוען כי הוא צאצא של מגלה הארצות פרנסיס דרייק, עם המנטור שלו ואביו הרוחני ויקטור "סאלי" סאליבן (מארק וולברג), צייד אוצרות מבוגר. השניים מחפשים את "האוצר הגדול ביותר שמעולם לא נמצא" ועל הדרך מתחקים אחר רמזים להימצאו של אחיו האבוד. תחשבו על אינדיאנה ג'ונס פוגש את טומב ריידר.
13 צפייה בגלריה
מתוך "אנצ'רטד"
מתוך "אנצ'רטד"
טום הולנד ומארק וולברג. מתוך "אנצ'רטד"

"באטמן"

3 במרץ ריבוט נוסף לאיש העטלף, כשהפעם רוברט פטינסון ("דמדומים") זכה בתפקיד היוקרתי ויהיה השישי שעושה זאת בקולנוע. בוורנר הודיעו מראש שיהיו שני המשכונים, כמו גם שתי סדרות ספין-אוף שיעלו ב-HBO. הפעם נזכה לראות את תחילת דרכו של ברוס ויין כבאטמן, כשהוא מנסה ללכוד את איש החידות (פול דנו), רוצח סדרתי ששם לו למטרה את עשירי גותהאם סיטי. בדרך נפגוש בין היתר את סלינה קייל/אשת החתול (זואי קרביץ), אנדי סרקיס ("הפנתר השחור") כאלפרד, ג'פרי רייט ("משחקי הרעב") כג'יימס גורדון וקולין פארל ("זיכרון גורלי") כאוסוולד קובלפוט/פינגווין. אם לשפוט על פי הטריילר, באטמן אמור להיות אלים מהרגיל וקטעי האקשן גרפיים ממה שהתרגלנו. מאט ריבס ("קלוברפילד") כתב וביים.
"באטמן" – טריילר

"אדומה אש"

10 במרץ והנה הלהיט התורן של פיקסאר (הראשון מבין שניים) לשנה הזו. עם טמאגוצ'י מחובר לתיק, פסקול של תחילת שנות האלפיים וצרות של גיל ההתבגרות, מיילין לי (בקולה של רוזאלי צ'יאנג) בת ה-13, נערה קנדית ממוצא סיני, מקבלת בהפתעה את העובדה שלמשפחה שלה יש איזה עניין – ובכל פעם שהיא מתרגשת או מתעצבנת, היא הופכת לפנדה אדומה ענקית. סנדרה או ("האנטומיה של גריי") מדבבת את אימה של מיילין. דומי שי (שחתומה גם על Lightyear בהמשך השנה) ביימה והיא הבמאית האישה הראשונה בתולדות פיקסאר בפיצ'ר.
13 צפייה בגלריה
מתוך "אדומה אש"
מתוך "אדומה אש"
מתוך "אדומה אש"

"חיות הפלא: הסודות של דמבלדור"

14 באפריל הסרט השלישי בסאגת חיות הפלא יתרחש בשנות השלושים, מספר שנים לאחר מאורעות "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד". ניוט סלמנדרה (אדי רדמיין), האיש והמזוודה הקסומה, וחברו הטוב ג'ייקוב קובלסקי (דן פוגלר) ינועו בין סין, גרמניה, ארה"ב, בריטניה ואפילו בהוטן בעקבות משימה שהטיל עליהם אלבוס דמבלדור (ג'וד לאו). הם יערכו עימות חזיתי מול צבאו של גלרט גרינדלוולד (מאדס מיקלסן) בזמן שדמבלדור עצמו מתקשה להישאר נייטרלי לאור המלחמה המתקרבת. עוד יככבו: עזרא מילר ("ליגת הצדק"), קאלום טרנר ("אמה") וג'סיקה וויליאמס ("חורשות את הלילה"). ג'יי.קיי רולינג כתבה את התסריט יחד עם סטיב קלובס.
"חיות הפלא: הסודות של דמבלדור" - טריילר

"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"

5 במאי או אם תרצו "דוקטור סטריינג' 2". לאחר מאורעות "ספיידרמן: אין דרך הביתה" והעונה הראשונה של "לוקי", דוקטור סטיבן סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ') מנסה להתחקות אחר מקורותיה של אבן הזמן, אך המחקר מופרע על ידי קארל מורדו (צ'יווטל אג'יופור), מי שהדריך אותו בסרט הראשון, אך הפך לצייד מכשפים, מה שגורם לסטריינג' לשחרר רוע יוצא דופן. בדרך הוא יפגוש גם את מכשפת השני וונדה מקסימוף (אליזבת אולסן) פוסט אירועי "וונדה-ויז'ן", ולפי הטריילר גם גרסה של עצמו מיקום מקביל – סופרים סטריינג'. סם ריימי (טרילוגיית "ספיידרמן" המקורית) יביים.
13 צפייה בגלריה
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
המולטיוורס עולה כיתה. מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"

"אהבה בשחקים: מאווריק"

26 במאי סרט המשך ללהיט הענק משנות השמונים "אהבה בשחקים". קלי מקגיליס אמנם לא כאן, אבל טום קרוז ישוב לתפקידו כפיט "מאווריק" מיצ'ל, ואל קילמר יחזור כטום "אייסמן" קזאנסקי. 36 שנים אחרי הפעם הראשונה שלו באוויר, "מאווריק" מכשיר את הדור הבא של הטייסים, אחד מהם הוא בנו של חברו המנוח "גוס", אותו מגלם מיילס טלר ("ויפלאש"). גם ג'ניפר קונלי ("המבול"), ג'ון האם ("מד מן") ואד האריס ("הפריצה לאלקטרז") גויסו כדי להעלות את מפלס ההייפ.
13 צפייה בגלריה
אהבה בשחקים: מאווריק
אהבה בשחקים: מאווריק
ד"ש מהאייטיז. "אהבה בשחקים: מאווריק"

"עולם היורה: עולם חדש"

9 ביוני טוב, השם העברי לא מדהים, אבל כשמבטיחים לנו ששני דורות של סדרת הסרטים הזו ייפגשו על המסך הגדול, אי אפשר להתעלם. העלילה תהיה המשך ישיר לאירועי הסרט הקודם בטרילוגיה ובריחתם של הדינוזאורים מאחוזת לוקווד בקליפורניה. הפעם האנושות תצטרך להחליט האם לחיות לצידם או להכחיד אותם. אל אוון גריידי (כריס פראט) וקלייר דירינג (ברייס דאלאס הווארד) יחברו ד"ר אלן גרנט (סם ניל), ד"ר אלי סאטלר (לורה דרן) וד"ר איאן מלקולם (ג'ף גולדבלום) – מי ששיחקו בסרט המקורי של סטיבן ספילברג, "פארק היורה" (1993).
"עולם היורה: עולם חדש" – הצצה

"שנות אור"

16 ביוני והנה הלהיט הנוסף של פיקסאר. מעין סיפור מקור לגיבור שהיווה השראת לצעצוע באז שנות אור בסדרת הסרטים המצליחה ביותר של החברה "צעצוע של סיפור" – באז הוא טייס מבחן צעיר שרוצה להפוך לאסטרונאוט. קולו של באז יהיה זה של כריס אוואנס ("הנוקמים"), כשגם שמו של הבמאי/שחקן טאיקה וואיטיטי הוכרז כאחת הדמויות. פיט דוקטר, שביים כמה מהלהיטים הכי גדולים של פיקסאר ("מפלצות בע"מ", "למעלה", "הקול בראש"), כתב את התסריט.
"שנות-אור" – טיזר טריילר

"אלביס"

23 ביוני עוד ביוגרפיה מוזיקלית כחלק מהטרנד ששוטף אותנו בשנים האחרונות, והפעם על מלך הרוק אלביס פרסלי. העלילה, שפרטים רבים לא ידועים עליה, תיתן מבט חדש ותעקוב אחר החיים והקריירה שלו. באז לורמן ("מולאן רוז'", "רומיאו וג'ולייט") יביים את אוסטין באטלר ("היו זמנים בהוליווד") כאלביס וטום הנקס כמנהלו האגדי של הזמר המנוח, קולונל טום פארקר. אוליבייה דה-יונג ("עולם חדש") תהיה פריסיליה פרסלי.
הצצה קטנה ל"אלביס"

"תור: אהבה ורעם"

8 ביולי אחרי ההצלחה האדירה של "תור ראגנארוק", שהיה משב רוח מרענן לסיפור המקור של האל הנורדי תור, הבמאי טאיקה וואיטיטי ינסה להמשיך באותו קו גם בסרט הרביעי בסדרה. כריס המסוורת כמובן ימשיך לגלם את "הנוקם החזק ביותר", כשהפעם יעניק לאהבתו הגדולה ד"ר ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן) כוחות דומים לשלו כדי להציל אותה ממחלה סופנית. כריסטיאן בייל יגלם את גור מחסל האלים, ומלבדו גם טסה תומפסון (ולקירי) ושומרי הגלקסיה ישובו לתפקידיהם.
13 צפייה בגלריה
נטלי פורטמן חוזרת אחרי היעדרות ארוכה
נטלי פורטמן חוזרת אחרי היעדרות ארוכה
נטלי פורטמן חוזרת אחרי היעדרות ארוכה
(מתוך "תור: העולם האפל")

"נופ" (Nope)

21 ביולי מותחן-אימה פסיכולוגי נוסף מבית היוצר של ג'ורדן פיל. אחרי ההצלחה האדירה של "אנחנו" ו"תברח", הבמאי המוכשר ייתן את הבמה לזוכה האוסקר הטרי דניאל קאלויה ("יהודה והמשיח השחור"), קיקי פאלמר ("נוכלות בלי חשבון") וסטיבן יאון ("המתים המהלכים"). הפוסטר, שזה בערך הדבר היחיד שאנחנו יודעים נכון לעכשיו, לא מסגיר למעשה כלום מלבד איזו סערה וחוט של עפיפון שנמצא בשמיים. אבל כמו שהספקנו להכיר את פיל, זה הולך להצמיד אותנו לכיסא.
13 צפייה בגלריה
כרזת הסרט NOPE
כרזת הסרט NOPE
מעט מאוד מידע, המון הייפ. כרזת הסרט NOPE

"בלאק אדם"

28 ביולי דוויין ג'ונסון מקבל כוחות על, מה רע? אולי הפרויקט המצופה ביותר של די-סי לצד "באטמן", כשג'ונסון ייכנס לנעליו וחליפתו של בלאק אדם, אנטי גיבור מקנדאק, שנכלא ל-5,000 שנה. הוא אמור להפוך לאויב הגדול של ביותר של שהאזאם, כששניהם קיבלו את כוחותיהם מאותו קוסם, אך הדמות בכיכובו של זאקרי לוי אמורה להיעדר. נוח סנטינו (טרילוגיית "לכל הנערים שאהבתי") יהיה אטום סמאשר, אלדיס הודג' ("העוקץ") יגלם את הוקמן ופירס ברוסנן את דוקטור פייט.
"בלאק אדם" – טריילר

"משימה בלתי אפשרית 7"

30 בספטמבר כן, זה עדיין קורה. טום קרוז, או איתן האנט אם אתם מעדיפים, יוצא לעוד... משימה בלתי אפשרית כדי להציל את העולם פעם נוספת. הוא וצוות איי-אם-אף שלו (ויינג ריימס וסיימון פג) יתמודדו מול איסאי מוראלס (NYPD), שאמור להיות הנבל הראשי, היילי אטוול ("קפטן אמריקה") תצטרף לקאסט ותגלם דמות העונה לשם גרייס. כריסטופר מק'וורי כתב ומביים. תאריך היציאה נדחה כבר שלוש פעמים, גם בשל איזו הסתבכות של ההפקה עם הרשויות בפולין, אבל תסמכו על קרוז שאין דבר כזה בלתי אפשרי.
13 צפייה בגלריה
טום קרוז
טום קרוז
מספר 7 בדרך. טום קרוז
(צילום: EPA)

"ספיידרמן: ממד העכביש 2"

6 באוקטובר "ספיידרמן: ממד העכביש" היה אחד מעיבודי הקומיקס המרעננים ביותר שנעשו אי פעם ומדורג גבוה מאוד בטבלת ההצלחות של מארוול. עכשיו, ארבע שנים לאחר מכן, אנחנו מקבלים את ההמשכון הראשון (מבין שניים לפחות), כשמיילס מוראלס (שאמיק מור) יוצא להרפתקה חדשה במולטיוורס (אני לא הולך לקרוא לזה רב-יקום, סליחה) יחד עם גוון סטייסי/ספיידרוומן (היילי סטיינפלד), כשמולם עומד אויב מסוכן במיוחד. אוסקר אייזק ("דיון") הוא גרסה מהעתיד של ספיידרמן, כשגם איסה ריי ("לא בטוחה") וג'ייק ג'ונסון ("הבחורה החדשה") יתנו את קולותיהם.
"ספיידרמן: ממד העכביש 2" – טריילר

"הפלאש"

3 בנובמבר אל תכעסו, אבל זה הולך להיות סוג של "ספיידרמן: אין דרך הביתה", רק של די-סי. עזרא מילר מקבל פיצ'ר סולו בו בארי אלן/הפלאש יחזור בזמן במטרה למנוע את הרצח של אמו, מה שגורם לציר הזמן שלו להשתגע. כבר בטריילר אפשר להבחין בשני פלאשים משני יקומים שונים שמגיעים, איך לא, לאחוזת וויין, שם נמצא ברוס וויין/באטמן של מייקל קיטון – שכיכב ב"באטמן" וב"באטמן חוזר" בתחילת שנות ה-90'. גם באטמן של בן אפלק צפוי להופיע ולסבך עוד יותר את העניין. מייקל שאנון ("איש הפלדה") וקירסי קלמונס ("שכנים 2") יככבו גם הם.
"הפלאש" – טיזר

"אווטאר 2"

15 בדצמבר 13 שנים אחרי שהאפוס הקולנועי של ג'יימס קמרון סיפק לנו הצצה ראשונית ליכולות התלת-ממד ועל הדרך שבר כל שיא אפשרי, יש המשך ראשון מבין ארבעה מתוכננים שמצולמים ברצף. ג'ייק סאלי (סם וורת'ינגטון), שהצטרף לנאבי, הקים משפחה עם נייטירי (זואי סלדנה), והשניים ממשיכים לחקור את העולם של פנדורה ואף מגלים שבט שמסוגל לצלול מתחת למים. השקט מופר כשהקולונל מיילס קוואריץ' (סטיבן לאנג) ואנשיו חוזרים להשלים את המשימה והמלחמה אותה החלו יותר מעשור קודם לכן. קייט ווינסלט, וין דיזל, ג'ובאני ריביסי ("טד") ומישל יאו ("נמר דרקון") יחברו לקאסט העמוס גם כך.
בינתיים יש פריים בודד שלא אומר כמעט כלום

"באבילון" (Babylon)

25 בדצמבר דמיאן שאזל ("ויפלאש", "לה לה לנד") הולך בכל הכוח על האוסקר של 2023. מרגו רובי, בראד פיט וטובי מגווייר צפויים לככב בדרמה מסקרנת על התקופה שבה הוליווד שינתה את פניה ועברה מהפקת סרטים אילמים לקולנוע המדבר, מה שמכונה גם "תור הזהב". העלילה תתמקד במספר דמויות, שיצליחו או ייכשלו, ברגע שתעשיית הסרטים תבצע את השינוי הדרמטי. תאריך היציאה החגיגי (25 בדצמבר) שהוצב נכון לעכשיו אומר הרבה על התקוות והשאיפות של פראמאונט מהתסריט של שאזל.
13 צפייה בגלריה
כרזת הסרט "בבילון"
כרזת הסרט "בבילון"
מפלצת האוסקרים הבאה מבית דמיאן שאזל. כרזת הסרט "בבילון"

"רצח כתוב היטב 2"

במהלך 2022 ג'יימס בונד כבר מאחוריו ולכן דניאל קרייג פנה לכיוון מעט שונה – בלש. דמותו בעלת המבטא יוצא הדופן, בנואה בלאנק, תנסה לפתור תעלומה חדשה אחרי ההצלחה של "רצח כתוב היטב" (2019). קרייג חתום על חוזה להמשך אחד נוסף לפחות, כשראיין ג'ונסון ימשיך על כיסא הבמאי. דייב באוטיסטה ("שומרי הגלקסיה"), קתרין האן ("וונדה-ויז'ן"), אדוארד נורטון ("מועדון קרב"), איתן הוק ("לפני הזריחה") וקייט האדסון ("איך לאבד בחור ב-10 ימים") מרכיבים צוות מסקרן, עכשיו נותר לראות האם גם העלילה תהיה כזו.
13 צפייה בגלריה
מתוך "רצח כתוב היטב"
מתוך "רצח כתוב היטב"
בנואה בלאנק (דניאל קרייג) יפתור תעלומה חדשה. מתוך "רצח כתוב היטב"

"רוצחי פרח הירח"

במהלך 2022 סוגר את הרשימה, רק בגלל שאנחנו לא באמת יודעים מתי הוא ייצא במהלך השנה הקרובה, הוא הפרויקט המצופה של מרטין סקורסזה. התקציב, על פי דיווחים, הוא כ-200 מיליון דולר שגויסו במשותף על ידי אפל ופראמאונט. הקאסט כולל את רוברט דה נירו, לאונרדו דיקפריו, ג'סי פלמונס ("כוחו של הכלב"), ברנדן פרייז'ר ("המומיה") ורבים אחרים והעלילה תעקוב אחר תעלומת הרציחות בשבט האוסייג' באוקלהומה בשנות ה-20 – אירועים מסתוריים שגרמו בדיעבד להקמת ה-FBI על ידי ג'יי. אדגר הובר. אריק רות, אחד התסריטאים המוערכים והמעוטרים בתעשייה, קיבל את המושכות לעבד את ספרו של דייויד גראן, הנושא את אותו השם.
13 צפייה בגלריה
מתוך "רוצחי פרח הירח"
מתוך "רוצחי פרח הירח"
200 מיליון דולר וצוות שחקנים נוצץ. מתוך "רוצחי פרח הירח"
.
פורסם לראשונה: 15:26, 30.12.21