בזמן שאמנים רבים מנסים להמציא את עצמם מחדש, עבור רובי וויליאמס - שנמצא בתעשיית המוזיקה משנות ה-90 ומכיר אותה היטב - זה בא באופן טבעי. בימים אלה הוא בשיאו של הטור הנוכחי, שחוגג למעלה מ-25 שנות קריירת סולו בעיבודים חדשים לאותם השירים המוכרים והאהובים. אבל בראי הזמן, כשרק לאחרונה הוא חגג יום הולדת ופתח את השנה ה-50 לחייו, זה וויליאמס עצמו שקצת השתנה: השיער הכסיף וגם מנטלית הוא במקום אחר. השערוריות שכחו, ההתמכרויות מאחוריו ובבית בבריטניה ממתינה לו משפחה גדולה ומאושרת. רק משימת הבידור נותרה משימת חייו, ואותה הוא ממלא במלוא הרצינות ובשיא המקצועיות.
5 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס
רובי וויליאמס
משימת הבידור היא משימת חייו. רובי וויליאמס
(צילום: GettyimagesIL)
אנחנו פוגשים אותו ערב לפני הופעתו בברלין, כשהוא מתכונן להמשך סיבוב ההופעות באירופה, שיגיע במהלך הקיץ לישראל בפעם השנייה בקריירה שלו. וויליאמס, במפתיע, מודה שהוא לא שלם במאה אחוז עם הופעתו הקודמת בארץ הקודש. "בכל פעם שאני עולה על הבמה אני מרגיש שאני חייב לעשות רושם טוב על הקהל. אבל אצלכם זה היה אפילו מעבר לזה, ואני לא יודע להסביר בדיוק למה", הוא מספר בריאיון ל-ynet, שמתקיים בבירה הגרמנית. "היה משהו בתוך הנשמה שלי, משהו אוניברסלי, שסימן לי שזו הופעה חשובה במיוחד. הייתי צריך להותיר עליכם רושם טוב, ואני לא חושב שעשיתי את העבודה שלי כמו שצריך".
ברצינות? "לגמרי. תראי, הייתי טוב, כן? אבל לא הייתי יוצא מן הכלל. ההופעה הבאה תהיה יוצאת מן הכלל, אני מבטיח. אני אלמד איך לרחף".
עוד במדור מוזיקה:
מאז הפעם הראשונה והאחרונה שהופיע בישראל עברו כמעט שמונה שנים. הפעם וויליאמס מעיד שהוא בא מוכן מתמיד - לא רק מבחינת הרצון להותיר רושם עז ולבדר היטב את הקהל בארץ, אלא גם בהקשר של התרבות המקומית, שבה התעמק בשנים שחלפו. בלייב ששודר ליותר ממיליון עוקביו באינסטגרם לפני מספר שנים, הביע את אהבתו ל-Toy של נטע ברזילי, שזיכתה אותנו בניצחון באירוויזיון 2018. "אהבתי את השיר", אמר וחיקה את קולות התרנגול שמשמיעה ברזילי, תוך ששוחח עם מעריצה ישראלית באותו שידור לייב. רק לפני מספר חודשים שיתף בחשבון הטוויטר שלו גם את שיתוף הפעולה המוזיקלי של נגה ארז עם מיסי אליוט, Nails, וכתב "האם אפשר שהיא תהיה הדבר הגדול הבא?", בעוד ארז הגיבה כמתבקש לזמר הבריטי באהבה והתלהבות.
אחרי שהבעת את אהבתך כלפי שתיהן ברשת, האם המעריצים בארץ יכולים לצפות לשיתופי פעולה מוזיקליים שלך עם נטע ונגה? "צפיתי את השאלה הזו, והתשובה היא כן! כלומר, כן, אם הן ירצו, את יודעת", הוא מחייך בנימוס. "בכל מקרה הייתי שמח מאוד לפחות להיפגש איתן".
בין אם על הבמה בארץ המעריצים יזכו לשיתופי פעולה מפתיעים עם ארז או ברזילי או לא, מה שבטוח זה שבהופעתו וויליאמס לא פוסח על אף אחד מרגעי השיא שהרכיבו את הקריירה הארוכה שלו שנפרשת לאורך יותר מ-30 שנה - במהלכה הוא חוזר גם לימים העליזים כחבר הצעיר ביותר בלהקת טייק דאת, בראייה מפוכחת ומלאת הומור.
5 צפייה בגלריה
נגה ארז ונטע ברזילי
נגה ארז ונטע ברזילי
שיתוף פעולה עם רובי וויליאמס? נגה ארז ונטע ברזילי
(צילום: רז גרוס)
באחת הסצנות בסרט הדוקו הטלוויזיוני Take That: for the Record משנת 2005, מאות מעריצות בנות-עשרה רודפות בצרחות אדירות אחרי האוטובוס שחברי הלהקה נמצאים בתוכו. בריאיון מוקדם שעשה בזמנו, וויליאמס סיפר שבתקופה ההיא המוני נערות היו ממתינות מחוץ לביתו, עד שאימא שלו נאלצה להסית את וילונות ביתם, אותם לא יכלה לפתוח שוב במשך שנים. קשה להאמין שרובי הנער, אז רק בן 16, חווה בעצמו את ימי ההתבגרות על הבמות הגדולות ברחבי בריטניה ואירופה ובהופעות טלוויזיוניות, כשרבבות מעריצות משולהבות מנסות לקרוע חתיכה ממנו.
על אותם הימים המוקדמים באור הזרקורים וויליאמס מתלוצץ ומשתף רבות בהופעתו, בכנות ובהמון חמלה כלפי אותו הנער שהיה. סיפור ההצלחה של הזמר הבריטי, שזכה להצלחה בינלאומית בזכות קריירת הסולו שלו, שעתק את עצמו לאורך השנים בהרכבי פופ מאותה התקופה - וגם בלהקות שקמו בעשורים הבאים. אחד הכוכבים הגדולים של ימינו, שעשה דרך דומה למדי לזו של וויליאמס, הוא הארי סטיילס - פעם נער צעיר שהתחיל בלהקת הבנים וואן דיירקשן שהוקמה בתוכנית "אקס פקטור", ולימים מי שעזב את הלהקה והפך לאחד מהאמנים המצליחים היום בפופ ברחבי העולם.
אתה יודע, לך ולהארי יש הרבה במשותף. לא רק שהתחלתם בלהקות בנים בגיל מאוד צעיר, לפני הכול יש גם את העניין עם האימהות שלכן. "כן, הן אלה שרשמו אותנו לאודישנים", הוא מאשר בחיוך.
5 צפייה בגלריה
הארי סטיילס
הארי סטיילס
רובי וויליאמס להארי סטיילס: "תחבק את הטירוף"
(צילום: GettyimaesIL)
עם ניסיון עשיר כמו שלך, מה היית מייעץ לו במסע המטורף הזה? "שיחבק את כל הטירוף ושפשוט יקבל את המצב כמו שהוא. שלא ינסה להילחם נגד כל זה. יש איזה אינסטינקט טבעי והגיוני להישאר 'נורמלי', למצוא איזושהי מידה של נורמליות בחיים שלך שתיעלם. ככל שתקבל את העובדה שהחיים שלך הם הכי לא נורמליים בהקדם - כך תהיה מאושר יותר".
ואם באושר עסקינן, על הבמה במרסדס-בנץ ארנה שבברלין וויליאמס העיד כי סוף כל סוף הוא נמצא במקום טוב בחייו. "אני הכי מאושר שאי פעם הייתי", אמר. כשהזמין את הקהל לצאת איתו למסע מוזיקלי שעבר בכל התחנות שעבר בחייו - ההצלחה, הדיכאון, הסמים, הסקס, מכוני הגמילה והשערוריות - בקצה הדרך חיכה לוויליאמס אושר גדול בחייו שהגיע, לדבריו, רק אחרי שהפר את שני החוקים היחידים שהיו לו בשנות ה-20 לחייו - כשהתחתן והביא ילדים.
5 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס
רובי וויליאמס
"החיים שלי פאקינג מדהימים". רובי וויליאמס
(צילום: GettyimagesIL)
על המשפחה הגדולה והמאושרת שלו - אשתו מזה 13 שנה, השחקנית איידה פילד, וארבעת ילדיהם - וויליאמס מרבה לדבר גם על הבמה. כעת, בגיל 49, הדבר שהכי חשוב לו הוא הכרת תודה אדירה לקהל שליווה אותו לאורך הדרך. עם זאת, נדמה שהגיל עושה את שלו, כשאת המופע הוא עוצר כדי להסדיר נשימה - ועל הדרך ליטול כמה ויטמינים. "זה לונג-קוביד! זה לא הגיל שלי, You Fuckers!", הוא אמר והצחיק את הקהל.
היה לך יום הולדת לא מזמן, מזל טוב! איך חגגת? "הופעתי באותו הערב. למען האמת, זו הייתה הפעם הראשונה שעשיתי הופעה ביום ההולדת שלי. אני אשמח לעשות את זה כל שנה מעכשיו, זה מדהים".
ממש חגגו לך על הבמה עם נרות והכול? "כן כיביתי נרות, אבל האמת? לא אכפת לי מימי הולדת. לא משלי ולא משל אחרים. בזכות ההופעה, בפעם הראשונה אי פעם זה הרגיש באמת כמו חגיגת יום הולדת. כמו מסיבה שממש רציתי להיות בה, ועם הרבה מאוד אנשים שנהנו מנוכחותי. ואני אשמח לעשות את זה שוב כי יכולתי להרגיש את ההנאה שבחגיגה עצמה. אנשים באים לפעמים להופעות שלי עם שלטים שכתוב עליהם 'זה יום ההולדת שלי!', ובראש שלי אני חושב לעצמי, 'לא אכפת לי!'", הוא צוחק. "אם לא אכפת לי מהיום שלי, אני לא יודע למה אחרים חושבים שיהיה לי אכפת מיום ההולדת שלהם".
אולי הם מתרגשים מההזדמנות לחגוג את היום שלהם יחד איתך. "כל כך בורכתי בחיים שלי ויש לי את ההזדמנות לחגוג בכל יום מחדש. אני לא צריך את הסימונים האלה כדי לקחת לעצמי רגע. אני אסיר תודה, והחיים שלי פאקינג מדהימים. אני ממש לא צריך את התאריך 13 בפברואר. מה שגם פברואר זה חרא של חודש".
5 צפייה בגלריה
רובי וויליאמס בהופעה בברלין
רובי וויליאמס בהופעה בברלין
"זה לונג-קוביד! זה לא הגיל שלי, You Fuckers!". רובי וויליאמס בהופעה בברלין
(צילום: יח"צ)
וויליאמס ינחת בישראל הקיץ כחלק מפסטיבל המוזיקה Summer in the City שיתקיים ב-31 במאי וב-1 ביוני, לצד שמות בינלאומיים כמו סם סמית', מרטין גריקס, קאלום סקוט ולהקת פאפא רואוץ', כמו גם סטטיק ונונו המקומיים. וויליאמס משחק אותה מופתע לגלות שאמנים רבים יופיעו לצידו. "אה, זה פסטיבל? אז כן. אני צריך להיות המופע המרכזי בו!", הוא אומר בהומור אופייני.
יש משהו שמעניין אותך במיוחד בביקור הקרוב בישראל? "הדבר שהכי חשוב לי זה לבדר אתכם בדיוק כמו שאני יודע שאני מסוגל. זה מה שאני רוצה, פשוט לתת לכם את ההופעה הכי טובה שאני יכול לתת".