ההאשמות נגד כוכב "סקס והעיר הגדולה" כריס נות' נחקרות על ידי משטרת לוס אנג'לס, בעקבות הטענה כי אנס אישה ב-2004, כך מדווח הערב (ה') אתר "דדליין" שעות ספורות לאחר שנחשף תחקיר "הוליווד ריפורטר" עם עדויותיהן של שתי נשים.
5 צפייה בגלריה
כריס נות'
כריס נות'
כריס נות'
(צילום: Getty Images)
על פי משטרת לוס אנג'לס, החקירה נמצאת בשלבים ראשונים מאוד. "אנחנו עדיין בוחנים את מהות התלונה ומנסים איפה, מתי ואם בכלל התלונה הוגשה", אמר נציג מטעם המשטרה.
ממשרד עורכי הדין לייבלי וסינגר, שמייצג את נות', נאמר היום ל"דדליין" כי הלקוח שלהם טרם שמע ממשטרת לוס אנג'לס. "אף אחד מאף זרוע חוק לא יצר קשר עם כריס או עם מישהו מטעמו. אם מישהו ייצור קשר - כמובן שנשתף פעולה באופן מלא".
כפי שפורסם מוקדם יותר ב"הוליווד ריפורטר", כשבוע לאחר שחזר לתפקידו הנודע כמיסטר ביג מ"סקס והעיר גדולה" בסדרת ההמשך "פשוט ככה", שתי נשים האשימו את נות' בתקיפה מינית. הופעתו המחודשת של השחקן בן ה-67 על המסך ב"פשוט ככה" הייתה ככל הנראה הטריגר לעדותן של זואי (כיום בת 40) ולילי (כיום בת 31) - שהוצפו מחדש בזיכרונות הכואבים, לדבריהן, ובשל כך פנו בנפרד ובהפרש של מספר חודשים למגזין, שמדגיש כי בין השתיים אין כל קשר.
לדבריהן, התקיפות לכאורה התרחשו בשנת 2004 בלוס אנג'לס ובשנת 2015 בניו יורק. לילי, העובדת כיום כעיתונאית, כתבה ל"הוליווד ריפורטר" באוגוסט, וזואי, שעדיין עובדת בתעשיית הבידור, פנתה אליהם כחודשיים לאחר מכן. "לראות אותו חוזר לתפקיד שלו מ'סקס והעיר הגדולה' הציף בי משהו", אומרת לילי. "במשך כל כך הרבה שנים קברתי את התחושות הללו, אבל החלטתי לנסות לספר בפומבי מי הוא באמת".
בתגובה לפרסום, נות' אמר ל"הוליווד ריפורטר": "ההאשמות שנעשו נגדי על ידי נשים שפגשתי לפני שנים, אפילו עשורים, הן שקריות באופן מוחלט. הסיפורים הללו היו יכולים להיות מלפני 30 שנה או 30 יום - לא זה תמיד לא - וזה קו שאני לא חציתי. המפגשים היו בהסכמה. קשה שלא להטיל ספק בתזמון של יציאת הסיפורים הללו. אני לא יודע לומר בוודאות למה הם צפים עכשיו, אבל אני כן יודע דבר אחד: לא תקפתי את הנשים הללו".
5 צפייה בגלריה
כריס נות'
כריס נות'
כריס נות'
(צילום: Gettyimages)
סיפורה של זואי התרחש לאחר שסיימה את לימודי הקולג' ב-2004, כשהייתה בת 22 ועברה ללוס אנג'לס כדי לעבוד במשרה התחלתית בחברה ידועה, שעימה נהגו נות' (אז בן 49) ומפורסמים נוספים לעשות עסקים. "הוא היה הולך ליד השולחן שלי ומפלרטט איתי. הוא איכשהו השיג את המספר שלי והשאיר לי הודעות בטלפון המשרדי. הבוסית שלי אמרה, 'מיסטר ביג משאיר הודעות בתא הקולי שלך'", היא מספרת. אותה אישה שעבדה אז כבוסית שלה סיפרה ל"הוליווד ריפורטר" כי היא הייתה עדה לשיחות של נות' עם זואי ליד שולחנה וכי האזינה גם לאותן הודעות "פלרטטניות" ממנו בתא הקולי. "'סקס והעיר הגדולה' הייתה אז בשיאה", היא מעידה, "הוא היה כמו אלוהים עבורנו".
בשלב מסוים, זואי מספרת שנות' הזמין אותה לבריכה בבניין במערב הוליווד, שם החזיק בבעלותו דירה. באוגוסט של אותה השנה, היא הגיעה עם חברה לבריכה המדוברת, שכבר הכירה מביקורים בעבר אצל מכרה שהתגוררה במקום. השלושה ישבו שם בג'קוזי והוא החל לשאול את לילי שאלות על לימודיה וסיפר על פרויקט חדש שהוא עובד עליו ומבוסס על ספר שהביא. בשלב מסוים, לדברי זואי, הוא הלך לכיוון דירתו בשביל לבצע שיחה וביקש ממנה שתעלעל בו ותחזיר את הספר בסיום לדירתו. "הוא אמר: 'אני אשמח לשמוע מה את חושבת'. חשבתי לעצמי, 'הוא מתעניין בדעתי - ואני בסך הכול חודשיים בהוליווד'".
על פי עדותה של זואי, כשהיא חזרה להביא לו את הספר הוא נישק אותה. היא מספרת כי שיתפה עימו פעולה בהיסוס, ואז אמרה, 'תודה, אני חוזרת חזרה לחברה שלי'". היא מספרת כי הנשיקה עצמה לא הבהילה אותה, וכי חשבה שזה יהיה סיפור נחמד לספר לחברותיה, אולם אז הוא משך אותה בחזרה אליו ולכיוון המיטה, משך את מכנסייה ואת תחתוני הביקיני שלה והחל לאנוס אותה. "זה כאב לי מאוד וצעקתי, 'תפסיק!', אבל הוא לא הפסיק. אמרתי, 'אתה יכול לפחות להשתמש בקונדום?', והוא צחק עליי".
כשסיים לבסוף, זואי מספרת כי הבחינה שיש דם על חולצתה. "יצאתי משם והלכתי לדירה של חברתי שגרה בבניין. הלכתי ישר פנימה לשירותים וניסיתי להוריד את הדם מהחולצה, וחברות שלי נכנסו וראו אותי. הם ניסו להבין מה קרה, ואמרתי, 'אני רק רוצה ללכת הביתה'". אחת החברות, שעובדת כיום כפסיכולוגית ילדים, סיפרה ל"הוליווד ריפורטר" כי זואי נראתה קרה ושונה לגמרי מאיך שהייתה לפני שהלכה לדירתו של נות'. "היא מישהי מאוד מתוקה וחברותית. זה היה שינוי מאוד מוזר בהתנהגות שלה".
5 צפייה בגלריה
כריס נות', כוכב "סקס והעיר הגדולה", בפרסומת של פלוטון
כריס נות', כוכב "סקס והעיר הגדולה", בפרסומת של פלוטון
כריס נות' בפרסומת של פלוטון
(צילום מסך מתוך טוויטר)
"עזבנו. הירידה במעלית הייתה מוזרה", מתארת החברה. "היא לא דיברה, לא יצרה קשר עין. כשנכנסנו למכונית לחצתי עליה שתספר לי מה קרה. אני לא זוכרת מה היא אמרה, אבל עניתי - 'אני לוקחת אותך לבית החולים'".
בבית החולים סידרס-סיני סיפרה זואי לצוות שהיא הותקפה. "עשו לי תפרים. שני שוטרים הגיעו, אבל לא הסכמתי לומר מי עשה לי את זה". לדבריה, היא חששה שלא יאמינו לה ושיפטרו אותה אם תודה בפומבי במעשה. "הם נתנו לי עלון ייעוץ וקצת תרופות". על פי "ההוליווד ריפורטר", בית החולים לא מחזיק רשומות מ-2004.
הבוסית דאז של זואי מאשרת כי מאוחר יותר באותו היום זואי התקשרה וסיפרה לה מה קרה (זואי לא זוכרת את השיחה). "נהגתי ואני חושבת שעצרתי את הרכב כי זה היה כל כך נוראי", מספרת הבוסית לשעבר, שהייתה אז בת 25. "היא הייתה עצבנית ממש, בסוג של הלם. אני הייתי בהלם". עם זאת, לבקשת זואי היא לא סיפרה על המקרה לאף אחד. מאז זואי סבלה מסיוטים ופלאשבקים, והתקשתה לתפקד בעבודה או לאכול. מרכז לנפגעות תקיפה מינית אישר כי ב-2006 טיפלו בה. בשנים שחלפו מאז היא ניסתה להדחיק את הזיכרון, אולם לאחרונה הצורך לשתף גבר. כששיתפה את אמא שלה במה שעברה, גילתה כי גם אימה נאנסה. לדברי זואי, כשהאם חלתה בסרטן ב-2018, היא הרגישה רדופה על ידי התקיפה שעברה. "אני לא רוצה להיות באותו מקום כמוה, שבו ארגיש רדופה עד סוף ימי חיי", אמרה לעיתון.
העדות השנייה בכתבת התחקיר היא זו של לילי, שבשנת 2015 הייתה הייתה מלצרית בת 25 במועדון ניו יורקי שנסגר מאז. כשפגשה בנות', הוא היה בן 60. היא העריצה את השחקן מאז שכיכב ב"חוק וצדק" והכירה אותו כמובן מ"סקס והעיר הגדולה". "הייתי ממש מסנוורת ממנו", היא מספרת. "הוא התחיל איתי, בוודאות. הוחמאתי. ידעתי שהוא נשוי, שזה דבר שמביך אותי להודות בו". לדבריה, הוא השיג את המספר שלה והציע לה לצאת. "חשבתי לעצמי שזה משוגע, מיסטר ביג מציע לי לצאת לארוחת ערב". הוא הציע לה להיפגש במסעדת "אל קנטינורי", שזכורה מ"סקס והעיר הגדולה" כמסעדה שבה קארי עורכת את מסיבת יום הולדתה ה-30.
אלכס, חברה שלה, ניסתה לייעץ לה שלא להיפגש איתו, אבל לילי טענה שהוא היה מאוד נחמד ומכבד כשפגשה אותו במועדון, וכי מדובר רק בארוחת ערב. כשהגיעה למסעדה - המטבח היה סגור. הם שתו יין על הבר ושם נות', לדבריה, דיבר על חוסר הרצון שלו להופיע בסרט השלישי של "סקס והעיר הגדולה". "הוא שאל אותי הרבה על העבודה שלי ועל המסלול שאני לוקחת בלימודים", היא מספרת ומוסיפה ששיתפה אותו שהיא מנסה לפתח קריירת עיתונות.
5 צפייה בגלריה
סקס והעיר הגדולה
סקס והעיר הגדולה
נות' מתוך "סקס והעיר הגדולה"
(צילום: Craig Blankenhorn)
לילי מספרת שככל שעברו השעות היא הרגישה שהיא שותה יותר מדי, אולם הייתה בהכרה מלאה והתרגשה מעצם היותה בדייט עימו. כשהמסעדה החלה להיסגר, הוא אמר לה שדירתו ממש מעבר לפינה, ושיש לו אוסף ויסקי שהם יכולים לטעום. "לא הייתי כל כך פעילה מינית, לא הייתי מופרעת", היא מספרת ומודה במבוכה שלא חשבה שהוא ינסה לשכב איתה. "חשבתי, 'אנחנו הולכים לשתות ויסקי ולדבר על קריירת המשחק שלו'. זה נשמע כל כך טיפשי.
"הדירה הייתה מדהימה. הקשבנו למוזיקה, ויש לו כל כך הרבה ספרים על אופנה ואומנות. הוא ניסה להתמזמז איתי. זה שעשע אותי אבל נזהרתי. הוא מבוגר ממני ונראה אפילו מבוגר יותר. הוא המשיך לנסות ולנסות ולנסות, ואני הייתי צריכה לומר 'לא' ביותר ביטחון ולעזוב. והדבר הבא שקורה זה שהוא מפשיל את המכנסיים שלו ועומד מולי". לדבריה, הוא דחף את איבר מינו לפיה.
בשלב זה, היא טוענת שניסתה להעלות את זה שהוא נשוי ואב לילד. "הוא אמר שנישואים זה בלוף ושמונוגמיה זה לא דבר אמיתי". לאחר מכן, היא מספרת, הוא חדר אליה, "היינו מול מראה. סוג של בכיתי בזמן שזה קרה". כשזה נגמר, היא מספרת שהלכה לשירותים ולבשה את חצאיתה. "הרגשתי נורא. מחוללת לגמרי. כל החלומות שלי על הכוכב הזה שאהבתי במשך שנים נעלמו". היא הזמינה מונית והלכה. לדברי כתבת "הוליווד ריפורטר", לילי הוצפה ברגשות ובכתה גם כשהיא סיפרה לה את הסיפור, אולם מעידה כי כעת היא סוף סוף חשה שחרור.
5 צפייה בגלריה
כריס נות'
כריס נות'
כריס נות'
(צילום: Gettyimages)
בדרך חזרה לביתה, לילי התקשרה לחברתה אלכס וסיפרה לה את שקרה, וזו אמרה שהיא חושבת שעליהן להתקשר למשטרה. אולם לילי לא הסכימה. אלכס סיפרה לכתבת "הוליווד ריפורטר" שבבוקר למחרת לילי החלה להמעיט בערך המעשה של נות', טענה שהיא "מגזימה ומוציאים דברים מפרופורציה" וביקשה שתשכח מהכול, אולם אלכס האזינה להודעה בתא הקולי שנות' השאיר ללילי, שבה אמר, "היי, אני מקווה שלא הבנת לא נכון את אתמול בלילה. היה לנו כיף. רק רציתי לוודא שלא לקחת את זה באופן לא נכון". לילי, מצידה, זוכרת את ההודעה באופן מעט שונה: "הוא השאיר הודעה ואמר, 'היה לי נחמד איתך ואני ממש אעריך את זה שלא תספרי על זה לחברות שלך. אם תוכלי להשאיר את זה בינינו, זה יהיה נהדר'".
בהודעות שראתה כתבת "ההוליווד ריפורטר" מ-2015, נות' כתב: "אגב, אני חייב לשאול אם נהנית מהלילה שלנו בשבוע שעבר. חשבתי שזה היה מאוד כיף אבל לא הייתי בטוח איך את הרגשת". על כך לילי השיבה, "המממ… אני בהחלט נהניתי מחברתך. שיחה טובה. מבלי להיכנס לפרטים בהודעות סמס, הרגשתי מעט מנוצלת על ידך. אולי עדיף לדבר על זה בטלפון, אבל אני לא יכולה לשוחח כרגע". נות' אמר כי הוא מקווה לפגוש אותה שוב לארוחת ערב או דרינקים. לילי המשיכה להגיב בצורה חברית אך לא מחויבת. בשלב מסוים היא הסכימה להיפגש עימו לארוחת ערב, אבל אז ביטלה. היא המשיכה למסמס אותו, ולא נפגשה איתו בשנית.
אם הותקפתם מינית אנא פנו לקווי החירום לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית - 1202 לנשים, 1203 לגברים.