הערב (ד') פורסמה הרשימה הקצרה של המועמדים לפרס האוסקר - והסרט הישראלי "סינמה סבאיא", זוכה פרס אופיר והמועמד מטעם ישראל לאוסקר, בחוץ.
2 צפייה בגלריה
מתוך "סינמה סבאיא"
מתוך "סינמה סבאיא"
מתוך "סינמה סבאיא"
(צילום: אלה ברק)
בנוסף, גם הסרט הירדני השערורייתי "פארחה", אשר הציג סצנה שבה חיילי צה"ל טובחים במשפחה ותינוק, לא נכלל ברשימה ולא יתמודד על הפרס.
2 צפייה בגלריה
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
(צילום: נטפליקס)
מהסרטים הדוקומנטריים שנעשו בשנה החולפת על ידי ישראלים גם לא נמצאה נציגות בטקס הקרוב, שיהיה טקס פרסי האוסקר ה-95: "טנטורה", "מחברות שחורות" ו"המצלמה של דוקטור מוריס" (זוכה פסטיבל דוקאביב) לא יתמודדו על פרס האוסקר.
הרשימה הקצרה של המועמדים - ה"שורטליסט" - מתפרסמת רק בנוגע לחלק מהקטגוריות, כמו פרס הסרט הזר, פרס הסרט הדוקומנטרי, פרס הסרט הדוקומנטרי הקצר, הפרס לאיפור ועיצוב התסרוקות, המוזיקה הטובה ביותר, אפקטים ויזואליים, השיר הטוב ביותר ועוד.
בין המתמודדים הבולטים שנכללו בשורטליסט ניתן למצוא את "אווטאר: דרכם של המים" אשר נכלל ברשימת המועמדים האפשריים לפרס על האפקטים המיוחדים והסאונד, כמו גם "אהבה בשחקים: מאווריק" שנכלל גם הוא בשתי הקטגוריות. שני הסרטים עלולים למצוא את עצמם מתחרים גם בפרס על שיר הנושא הטוב ביותר - ליידי גאגא על Hold My Hand מ"אהבה בשחקים: מאווריק", ודה וויקנד על Nothing Is Lost מ"אווטאר: דרכם של המים".
מהכיוון הישראלי אפשר לציין את סרט האנימציה "מגלשה שחורה" של אורי לוטן, שנמצא בין הסרטים המועמדים בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. הוא מספר על אביה, ילד שברירי על סף גיל ההתבגרות, שמתגנב עם חברו צוף למגלשה המפחידה ביותר בפארק המים. המסע אל המגלשה מכין אותו לאירועים העתידים להתרחש בביתו.