אחרי שהראפר שון קומבס, שידוע בשם הבמה שלו דידי, הואשם באונס ובהתעללות פיזית על ידי זוגתו לשעבר, הזמרת קאסי ונטורה, והשניים הגיעו להסדר - דידי עומד בפני שני אישומים נוספים על תקיפה מינית שהגישו שתי מתלוננות נוספות, כך דווח אמש (ו').
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון "דידי" קומבס
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
בתלונה של הראשונה, שהגיעו לבית המשפט העליון בניו יורק ופורסמו באתר "וראייטי" פחות משבוע לאחר שקאסי האשימה אותו באונס, טוענת המתלוננת ג'וי דיקרסון-ניל כי קומבס "סימם, תקף מינית והתעלל" בה וכי היא הייתה קורבן של "פורנו נקמה" שהראפר יצר והפיץ נגדה. במסגרת התביעה שהוגשה במסגרת חוק במדינת ניו יורק המאפשר הגשת תביעות מסוג זה לבית המשפט אפילו אם חל עליהן חוק ההתיישנות, מעורבות גם חברותיו של קומבס - הלייבל Bad Boy Records ו-Combs Enterprises. המועד האחרון לחלון הגשת תלונות מסוג זה הסתיים השבוע.
לכתבות נוספות בנושא:
לפי פרטי התלונה דיקרסון-ניל וקומבס נפגשו כשזו הייתה סטודנטית באוניברסיטה ב-1991, והיא נענתה להזמנתו של הראפר לסעוד עימו לארוחת ערב לאחר שהופיעה באחד מהקליפים שלו. דיקרסון-ניל טוענת שקומבס "סימם" אותה במכוון במהלך הארוחה, תקף אותה מינית, הקליט זאת בווידאו ושיתף אותו עם אחרים. דיקרסון-ניל תובעת את הראפר על "פגיעה משמעותית לכל החיים", שלדבריה נבעה מהתקיפה לכאורה, כולל "דיכאון חמור ומחשבות אובדניות". דיקרסון-ניל דורשת משפט עם חבר מושבעים ופיצוי בגין "פגיעה נפשית ורגשית, מצוקה, כאב וסבל ופגיעה במוניטין שלה", כך לפי הדיווחים.
ב"רולינג סטון" דווח בדבר תביעה נוספת שהוגשה על ידי מתלוננת ששמרה על אנונימיות שטוענת שקומבס והמוזיקאי אהרון הול אנסו אותה ואת חברתה בתחילת שנות ה-90, לאחר שהנשים הוזמנו לדירתו של הול אחרי אירוע מוזיקה תעשייתי. המתלוננת אמרה שהראפר "כפה" עליה לקיים עימו יחסי מין, ולאחר מכן "הול נכנס לחדר, הצמיד אותה ואילץ אותה לשכב איתו". עוד אמרה המתלוננת שחברתה, שאינה מעורבת בתביעה, טענה שהיא "נאלצה לקיים יחסי מין עם קומבס והול בחדר אחר".
המתלוננת הוסיפה שקומבס ביקר במקום שבו השתיים שהו מספר ימים לאחר מכן ושם תקף אותה פיזית. "הוא חנק אותה עד שהתעלפה", נטען בתביעה. בהמשך המתלוננת פנתה לטיפול רפואי "כדי להחלים מהטראומה". קומבס והול טרם הגיבו לדברי התביעה.
2 צפייה בגלריה
שון קומבס וקאסי
שון קומבס וקאסי
שון "דידי" קומבס וקאסי
(צילום: AP)
דידי נחשב לאחד מהשמות הבולטים בעולם ההיפ-הופ, והתביעה הנוכחית מגיעה כאמור פחות משבוע לאחר ההסדר בינו ובין זוגתו לשעבר הזמרת קאסי, שהאשימה את הראפר באונס ובהתעללות פיזית. לפי הדיווחים שולם לזמרת סכום כסף גבוה במסגרת ההסדר.
"החלטתי לפתור את העניין בהסכמה ובתנאים שיש לי עליהם שליטה מסוימת", מסרה אז בהצהרה לתקשורת. דידי מצידו הגיב בקצרה: "החלטנו לפתור את הסוגייה בהסכמה, אני מאחל לקאסי ולמשפחתה בהצלחה".
כזכור, זמן קצר לאחר פרסום התביעה, נציג מטעמו של הראפר הכחיש את הטענות, כתב כי הן "פוגעניות ושערורייתיות" וכי הגיעו לאחר שהזמרת דרשה 30 מיליון דולר. "גברת ונטורה החליטה להגיש תביעה רצופת שקרים מקוממים וחסרי בסיס, במטרה להכתים את המוניטין של מר קומבס ולהרוויח כסף", נכתב בהצהרה.
עורך דינה של הזמרת אמר אז ל"ניו יורק טיימס" כי הציעו לה "סכום בן שמונה ספרות על מנת להשתיק אותה ולמנוע את הגשת התביעה", אולם זו דחתה את ההצעה. לאחר הסכם הפשרה, וויגדור הוסיף כי הוא גאה בה על כך שמצאה כוחות לצאת לתקשורת עם התביעה ואמר כי העניין הסתיים "לשביעות הרצון ההדדית של שני הצדדים".
תביעתה של קאסי מתארת את מערכת היחסים של השניים שנמשכה למעלה מעשור כהרסנית ואפלה, כאשר לדבריה הראפר שלט בחייה האישיים והמקצועיים, ושבה במשך שנים ספגה מכות פראיות, מעשים מיניים בכפייה ואיום מתמיד באלימות. עוד על פי התביעה, היא התמודדה עם "מעגל של התעללות, אלימות וסחר במין" עד שמערכת היחסים ביניהם הסתיימה ב-2018. בהצהרה ל"ניו יורק טיימס" אמרה הזמרת שאחרי "שנים בדממה ובחושך, אני סוף סוף מוכנה לספר את הסיפור שלי, ולהשמיע את קולי לטובת נשים אחרות שמתמודדות עם אלימות והתעללות במערכת יחסים".