לראשונה מאז שעבר ניתוח בליבו, המפיק ההוליוודי לשעבר שהורשע באונס ובתקיפה מינית הארווי ויינשטיין, כפר הערב (ד') באישום נוסף בגין עברת מין, שהוגש נגדו בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: Jeenah Moon/Pool Photo via AP)
ויינשטיין הופיע הערב בבית המשפט במנהטן לראשונה מאז אשפוזו, ומאבטחי בית המשפט הכניסו אותו לאולם בכיסא גלגלים. בשימוע שהתקיים ביום חמישי שעבר הוגש נגד המפיק בן ה-72 כתב אישום חדש בגין תקיפה מינית של אישה במלון במנהטן בתקרית אחת שהתרחשה בשבוע שבין 29 באפריל ל-6 במאי 2006, כך על פי התובע המחוזי. ויינשטיין מואשם בסעיף אחד של עברת מין ממעלה ראשונה. כתב האישום החדש, שנותר סגור לציבור, מאשים אותו בכפייה מין אוראלי על אישה.
ויינשטיין התייצב לשימוע לאחר שבשבוע שעבר עבר ניתוח לב ו"כמעט מת", לדברי עורך דינו ארתור איידלה. "מדוע מגישים נגדו אישומים חדשים? אולי התיק הנוכחי שלהם התפרק", תהה הערב עורך הדין והוסיף: "היה להם אדם, ואז הם יצאו לחפש את הפשע". כזכור, לפני כשבוע, לאחר שחווה כאבים בחזה, הוא הובהל ממעצרו לבית החולים בלוויו שבניו יורק. לאחר שמצבו הוסיף להידרדר במהירות "הוא עבר הליך כירורגי בליבו, ולא נוכל להרחיב מעבר לכך", מסרו אז נציגיו. "כפי שציינו בהרחבה בעבר, מר ויינשטיין סובל משפע של בעיות בריאותיות משמעותיות המצריכות טיפול מתמשך". יום לאחר מכן עדכנו כי ויינשטיין נח אחרי הניתוח ומרגיש "חלש".
התובעים בכתב האישום החדש מבקשים לאחד את האישום החדש עם האישומים הנוספים מהמשפט החוזר המתקרב של ויינשטיין, לאחר שבאפריל האחרון בוטלה הרשעתו באחד ממקרי האונס. ההגנה כבר התנגדה לאיחוד הזה בעבר. כזכור, בית המשפט העליון לערעורים בניו יורק ביטל את הרשעתו של מפיק העל לשעבר בעקבות ערעורם של פרקליטיו. ההחלטה לבטל את ההרשעה התקבלה ברוב דחוק של שלושה מול ארבעה שופטים. בהחלטת הרוב נכתב כי "ויינשטיין לא קיבל משפט הוגן, כיוון שנשפט לא רק על הפשעים שהואשם בהם, אלא על חלק ניכר מהתנהגותו בעבר. התרופה לטעויות החמורות הללו היא משפט חדש". בית המשפט הורה אז על קיום משפט חוזר שנקבע תחילה לנובמבר, אך כעת, על פי "וראייטי", נראה שיתקיים בתחילת 2025.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
מאז שהמפיק ההוליוודי לשעבר הורשע ב-2020 בעוון אונס מדרגה שלישית ותקיפה מינית מדרגה ראשונה, ויינשטיין כלוא במתקן כליאה בצפון מדינת ניו יורק, שם הוא מרצה 23 שנות מאסר. ב-2022 נגזרו על ויינשטיין 16 שנות מאסר נוספות במשפט אחר שנערך בלוס אנג'לס, שם הורשע באונס.