הסופר ישי שריד הוא הזוכה בפרס ברנר לשנת 2023 על ספרו "מגלה החולשות", כך הודיע היום (ב') אגודת הסופרות והסופרים העבריים בישראל.
2 צפייה בגלריה
ישי שריד
ישי שריד
ישי שריד
(צילום: אביגיל עוזי)
הפרס, שמחולק מאז שנת 1945, הוא בסך 50,000 אלף ש"ח. ספרו של שריד, המגולל סיפור של בחור שהשתחרר משירות ביחידת מודיעין מובחרת, נבחר מתוך 87 ספרים שיצאו לאור בשנה האחרונה.
"הספר 'מגלה החולשות' של ישי שריד מעמת את הקורא עם תמה אוניברסלית שהמופעים שלה מתגלים במצב האנושי בכל פעם בדרך אחרת", נכתב בנימוקי חבר השופטים, שבו נמנים פרופסור עירית קינן, ד"ר עליזה וסרמן שחיבר וד"ר דוד גורביץ. "גיבור הספר, זיו, הוא מומחה לגילוי חולשות במערכות ההגנה של טלפונים ומחשבים, הסיפור מגולל למעשה את סיפורה של חולשה מוסרית, שהולכת ומעמיקה עד לסוף המר. בכך, הספר יוצא מהקטגוריה של סיפור על מקרה, ונכנס לקטגוריה של ספרות שמתעמקת באמיתות כלל אנושיות. שם הספר, כך נראה, מתאר לא רק את מקצועו של הגיבור, אלא את תפקידו של הסופר. ישי שריד בנה דמות מורכבת – מעין הכלאה של ילד דחוי ותמים ומפלצת – והוא מציג אותה ללא כחל וסרק, ללא התחסדות וללא הפניית אשמה. בשילוב הזה בין רצון תמים להכרה חברתית ולרווחה כלכלית, לבין שאיפה לכוח והתעלמות מנורות אדומות שמהבהבות בעוצמה הולכת וגוברת, שריד מציג למעשה את רוב בני האדם".
2 צפייה בגלריה
עטיפת הספר של ישי שריד
עטיפת הספר של ישי שריד
עטיפת הספר של ישי שריד
(צילום: יח"צ)
במקביל, פרס ברנר לספרי ביכורים הוענק לספרים: "לובשי הגופיות" מאת נדיה תָּחְאוֹכה בוֹשנק, "ללכת למקום אחר" מאת רחל גץ סלומון ו"כתום 88" מאת יובל מורן.