סוזן קולינס, הסופרת האמריקנית שעומדת מאחורי סדרת הספרים המצליחה "משחקי הרעב", הודיעה כי הספר החמישי והבא בסדרה יצא לאור ב-18 במרץ 2025.
"בלדה לנחשים וציפורי שיר" - טריילר
(צילום: באדיבות פורום פילם)
שמו של הספר החדש הוא Sunrise on the Reaping ("זריחה על הקציר", בתרגום חופשי לעברית) והוא הספר השני בפריקוול של הסדרה המצליחה, כשעלילתו ממשיכה את "בלדה לנחשים וציפורי שיר" ומתקיימת כ-40 שנים אחריו - 24 שנים לפני עלילת הספרים המקוריים. הספרים הקודמים בסדרה הושפעו רבות מהמיתולוגיה היוונית והגלדיאטורים הרומאים, אך לדבריה של קולינס הספר החדש הושפע דווקא מתורתו של דייויד יום, הפילוסוף הסקוטי החשוב והמוערך בן המאה ה-18.
"קיבלתי השראה מרעיונותיו של דיוויד יום על כניעה מרומזת, ולדבריו, 'הקלות שבה רבים נשלטים על ידי מעטים'", אמרה קולינס בהצהרה שבה הכריזה על תאריך פרסום הספר. "הסיפור החדש יצלול עמוק יותר לשימוש בתעמולה ולכוחם של אלה השולטים בנרטיב. השאלה מה 'אמיתי ומה לא אמיתי?' דוחקת בנו מיום ליום".
1 צפייה בגלריה
סוזן קולינס
סוזן קולינס
סוזן קולינס
(צילום: AP)
כידוע, את סדרת "משחקי הרעב" שהחלה את דרכה בעשור הראשון של שנות ה-2000 הרכיבו שלושה ספרים - "משחקי הרעב", "התלקחות" ו"עורבני חקיין", ואחריהם כאמור הוציאה קולינס את "בלדה לנחשים וציפורי שיר", שמהווה פריקוול לסדרה המקורית, כלומר - שעלילתו מתרחשת כשישה עשורים לפניה.
ארבעת ספרי "משחקי הרעב" הראשונים נמכרו ביותר מ-100 מיליון עותקים ותורגמו לעשרות שפות. למרות שב-2015 הסופרת הודיעה שהגיע "הזמן להמשיך הלאה לארצות אחרות", ארבע שנים מאוחר יותר היא הפתיעה את ציבור הקוראים האדיר כשחשפה שהיא עובדת על מה שהפך לספר הראשון בפריקוול הנוכחי.
טרם הוכרזו מי קיבל את הזכויות הקולנועיות לעיבוד הספר החדש, וכידוע - כל ארבעת הספרים הקודמים עובדו לסרטים, בזיכיון שהניב מיליארדי דולרים לליונסגייט, חברת ההפקה. ג'ניפר לורנס כיכבה בתפקיד הגיבורה קטניס אוורדין בארבעה הסרטים של "משחקי הרעב" - כשהספר השלישי "עורבני חקיין" פוצל לשני חלקים. הגרסה הקולנועית של "בלדה על נחשים וציפורי שיר", בכיכובם של טום בליית' ורייצ'ל זגלר, עלתה לאקרנים בדצמבר האחרון.