יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לשנת התשפ"ג - 2023, ייפתח הערב (ב') בשעה 19:55 עם שידור ישיר בערוצים המרכזיים מהטקס הרשמי ברחבת הכותל בירושלים. כנהוג, במהלך הערב ולאורך מחר, ישודרו סרטים ותוכניות המספרים את סיפורי הנופלים במלחמות ישראל. הנה כמה תכנים מערוצים נבחרים:
4 צפייה בגלריה
מתוך "הקבוצה של אלכס"
מתוך "הקבוצה של אלכס"
מתוך "הקבוצה של אלכס"
(צילום: באדיבות yes)

כאן

שני, 21:15, "דפיקה בדלת": לילה אחד בשנות ה-90, צועד כוח של שייטת 13 למארב קטלני בלבנון. 11 חיילים נהרגים וגופתו של אחד מהם, איתמר אליה, נשארת מאחור. 25 שנים אחרי, איה אליה, אחותו של איתמר, מפנה את המצלמה אל מאחורי הקלעים של השכול. היא יוצאת לפגוש את צוות המודיעים שתפקידם לבשר את הבשורה, חוזרת לבית ילדותה לחקור עם הוריה את רגע הבשורה המרה, ומשחזרת שברי זיכרונות שנצרבו בה מילדותה.
שני, 22:10, "שרים לזכרם": ערב שירה לזכר הנופלים והנופלות במערכות ישראל ופעולות האיבה בשידור מהכנסת.
4 צפייה בגלריה
מתוך "דפיקה בדלת"
מתוך "דפיקה בדלת"
מתוך "דפיקה בדלת"
(צילום: באדיבות כאן)

קשת

שני, 21:00, "שירים בכיכר": הטקס המסורתי בתל אביב בשידור ישיר, בהנחיית יעל אבקסיס ובהשתתפות זהבה בן, עידן רייכל, איתי לוי, מירי מסיקה, דודו טסה, בניה ברבי, קורין אלאל, האחיות כרקוקלי, שלומית אהרון, ריקי גל ועוד.
שני, 22:35, "זוכרים, שרים ומספרים": בשידור מבריכת הסולטן בירושלים, ובהנחיית אניה בוקשטיין ועופר חדד. בהשתתפות חנן בן ארי, יובל דיין, ארקדי דוכין, אמיר דדון, גלי עטרי, מרגי, אסתר רדא, עדן חסון ועקיבא תורג'מן.

רשת

שני, 21:00, "במותם ציוו": טקס לציון ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בהנחיית תמר איש שלום. בטקס יופיעו נינט טייב, אודיה, יסמין מועלם, אליעד נחום ועוד.
שני, 22:30, "החלל ה-74": סרט תיעודי העוסק בהתמודדות נפגעי פוסט טראומה מאסון המסוקים. במרכז הסרט מופיעים שני נפגעי טראומה שמשתפים במאבק להכרה כנכי צה"ל לאחר שנים של התמודדות עם הפגיעה הנפשית.

ערוץ 14

שני, 20:40, "זוכרים, שרים ומספרים": טקס הזיכרון מבריכת הסולטן בירושלים.

yes

שני, 21:00, yes דוקו, "הקבוצה של אלכס": ארבע נשים וארבעה גברים, המהווים פסיפס של החברה הישראלית, נפגשים לקבוצת צילום טיפולית בהנחיית הצלם זוכה פרס ישראל אלכס ליבק, לאורך שנה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "הקבוצה של אלכס"
מתוך "הקבוצה של אלכס"
מתוך "הקבוצה של אלכס"
(צילום: באדיבות yes)
כל אחד ואחת ממשתתפי הקבוצה קשור בצורה כזו או אחרת לפוסט טראומה. מתוך תמונותיו האייקוניות של ליבק ומתוך צילומים שהמשתתפים מצלמים בעצמם, מתפתח שיח אינטואיטיבי ואותנטי על פוסט טראומה כתופעה חברתית שאין בית בישראל שבו היא לא נוכחת, על דימויים אודיו-ויזואליים כמעצבי תודעה וגם על הדרך לצמוח באמצעות שיתוף, הכרה, יצירה, אנושיות וחמלה.

פרטנר

ישודרו סרטים העוסקים במלחמות ישראל, בהם "בופור", "אזימוט", "בוקר טוב ילד".
4 צפייה בגלריה
מתוך "בופור"
מתוך "בופור"
מתוך "בופור"
(צילום: יחסי ציבור)

HOT

כמדי שנה, HOT תקדיש את לוח השידורים בערוצים HOT3 ו-HOT8 לסרטי נופלים שהתקבלו מעובדי ולקוחות HOT. הסרטים יהיו זמינים גם לצפייה בקטגוריה מיוחדת ב-HOT VOD. בין הסרטים שישודרו: לזכרו של אל"מ חגי קושט, האחים הטייסים נעם ואיל רון ז"ל, אליאור פרייס ז"ל, ליאור זיו ז"ל ובת-חן שחק ז"ל.

סלקום TV

יוקדש ערוץ ייעודי (אפיק 4) שבו ישודרו סרטי הנצחה לנופלים ולנופלות במסגרת שיתוף פעולה עם העמותה להנחלת מורשת הצנחנים ועם עמותת "בית אבי חי".