שלוש הופעותיה בישראל של הכוכבת הרוסייה, אולגה בוזובה, בוטלו בעקבות לחצים ציבוריים על המארגנים, זאת בשל תמיכתה הידועה בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. אתמול (ב'), יום לפני מועד ההופעה של בוזובה בהאנגר 11 בתל אביב, הגיעה הודעה על ביטולו הסופי של סיבוב ההופעות מטעם ההפקה, כשחברת Archer Music המייצגת את בוזובה הודיעה כי "לאור הכשלים הטכניים וחוסר מקצועיות מצד מארגני המופע, אנו נאלצים לבשר על ביטול ההופעה של אולגה בוזובה בישראל, עקב הנסיבות שלא תלויות בנו".
2 צפייה בגלריה
Ольга Бузова
Ольга Бузова
אולגה בוזובה
(Фото: Andrey 69/Shutterstock)
בוזובה, זמרת ושחקנית טלוויזיה פופולרית בעלת 23 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, הייתה אמורה להופיע בחיפה, באר שבע ותל אביב - אולם אז התעוררה מחאה מצד ישראלים דוברי-רוסית ועולים מאוקראינה. "בוזובה היא תומכת נלהבת של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והמלחמה הנפשעת שהוא מנהל נגד אוקראינה", אמרה ל"וסטי" משתתפת במחאה נגד בוזובה, "היא ביקרה בשטחים האוקראינים הכבושים, ואם היא תופיע בישראל - זו תהיה בושה למדינה שלנו".
עם פרסום דבר המופעים, עמותת "חברים ישראלים של אוקראינה" (Israeli Friends of Ukraine) מתחה ביקורת חריפה נגד המארגנים, בטענה שמדובר בזמרת התומכת במלחמה באוקראינה. כמו כן, ברשתות החבריות פורסמו קריאות לא לאפשר להופעותיה של בוזובה להתקיים, ולפנות למארגנים המקומיים בדרישה לבטלן. במקביל, פעילי המחאה הפעילו לחצים כבדים על בעלי האולמות שהשכירו את הבמה למארגני ההופעות.
אחת מפעילות המחאה, עולה חדשה מאוקראינה בשם טטיאנה קומוק, כתבה בעמוד הפייסבוק של אולם המופעים האנגר 11: "בוזובה, שמתכננת להגיע לישראל להופיע כאן, הינה תומכת פעילה מאוד בפוטין ובפשעים שהוא מבצע נגד אוקראינה. שמה מופיע ברשימת הסנקציות שהופעלו נגד תומכי מלחמה. היא אף מופיעה בשטחים אוקראינים כבושים ולועגת בשיריה לאזרחי רוסיה שמסרבים להרוג את השכנים האוקראינים שלהם. מדוע ישראל מוכנה לתת במה לאדם כזה? אנחנו לא יכולים לעצור את הטילים הרוסים המשוגרים לעבר אוקראינה, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעצור את המסיתים ותומכי מלחמה ולמנוע את כניסתם למדינתנו".
2 צפייה בגלריה
אולגה בוזובה
אולגה בוזובה
אולגה בוזובה
(צילום: Splashnews)
תחילה בוטלו צמד ההופעות בחיפה ובבאר שבע, ולבסוף בוטלה גם זו התל אביבית. "כך יעשה לכל אמן אשר תומך בפושעי מלחמה באוקראינה", כתבה ברשתות החברתיות אנה ז'רובה, מייסדת עמותת "חברים ישראלים של אוקראינה". "במות ישראליות יהיו סגורות בפני האנשים האלה. תודה לכל מי שפנה, כתב, הפיץ, התקשר למארגנים. עשינו זאת".
בשיחה עם "וסטי", מפיקת סיבוב ההופעות הישראלי של בוזובה, יוליה קירסנובה, סירבה להתייחס לאירוע והציעה להפנות את השאלות למארגן הרוסי של הזמרת. עם זאת, לאחר מכן היא ביקשה להבהיר: "אף אחד לא עומד מאחוריי. ארגנתי הכול בעצמי, לקחתי הלוואות וסגרתי עם בעלי את האולמות וחברות ההפצה של הכרטיסים". לקירסנובה, לדבריה, אין שום ניסיון בהפקת הופעות של אמנים. "רק רציתי שזה יקרה. בוזובה זמרת נפלאה", הסבירה.
מטעם האנגר 11 נמסר בתגובה: "המופע הוזמן על ידי מפיק חיצוני, והוא גם זה שהחליט לבטל אותו".
"וסטי" - אתר בשפה הרוסית מקבוצת ידיעות אחרונות.
השתתפו בהכנת הכתבה: נועה לביא