השחקן ג'יימס פרנקו יגלם את פידל קסטרו בסרט חדש - אולם עובדת ליהוקו כבר מייצרת התנגדות.
2 צפייה בגלריה
פידל קסטרו וג'יימס פרנקו
פידל קסטרו וג'יימס פרנקו
פידל קסטרו וג'יימס פרנקו
( צילום: Getty Images, AP)
פרנקו (44) ייכנס לנעלי מנהיגה הקומוניסט של קובה בסרט Alina of Cuba, שהפקתו נמצאת בעיצומה בימים אלו. את הסרט מביים מיגל בארדם, מתסריט שכתבו נילו קרוז וחוזה ריברה, ובין היתר הוא מגולל את הרומן שנרקם בין קסטרו ובין נטליה רבולטה, שאותה תגלם בסרט השחקנית מיה מאסטרו. לשניים נולדה בת, אלינה פרננדז (שאותה תגלם אנה וילאפאנה), אשר גלתה מקובה ורק בגיל 10 גילתה שהיא בתו של המנהיג.
מאז שהתפרסמו החדשות על אודות ליהוקו של פרנקו, מספר שחקנים ממוצא לטיני הביעו את זעמם על כך ששחקן שאיננו ממוצא לטיני נבחר לתפקיד קסטרו - אשר הלך לעולמו ב-2016 ושלט בקובה כמעט חצי יובל. השחקן ג'ון לגוויזאמו, יליד קולומביה, פנה לאינסטגרם כדי לתת קול לתחושותיו.
"איך זה עדיין קורה?", תהה לגוויזאמו, "איך קורה שהוליווד מדירה אותנו אבל עדיין גונבת את הנרטיבים שלנו? די עם הניכוס, הוליווד ושירותי הסטרימינג! חרם! זה דפוק! אין לי בעיה עם פרנקו אבל הוא לא לטיני!". פרנקו, יש לציין, הינו ממוצא פורטוגזי ויהודי רוסי.
2 צפייה בגלריה
ג'ון לגוויזאמו
ג'ון לגוויזאמו
ג'ון לגוויזאמו
(AP)
בעקבות דבריו של לגוויזאמו, הגיבה על ליהוקו של פרנקו גם בתו של קסטרו, אלינה פרננדז. "הפרויקט כמעט כולו לטיני, גם לפני המצלמה וגם מאחוריה", מסרה לאתר "דדליין", "לג'יימס פרנקו יש דמיון פיזי ברור לפידל קסטרו, מעבר ליכולותיו ולכריזמה שלו".
מפיקו של הסרט Alina of Cuba, ג'ון מרטינז או'פלאן, הגיב על דבריו של לגוויזאמו בהודעה שמסר ל"הוליווד ריפורטר": "ההערות שלו הן לא-מחונכות מבחינה תרבותית, והתקפה עיוורת עם אפס משקל באשר לפרויקט הזה. המציאות של הבורות הזו מתאימה להצהרה שלו על להיות 'לטיני', כי אזור גיאוגרפי או אזור מחיה איננו קובע את דמו של אדם, את ההיסטוריה שלו או את הגנטיקה שלו".