טינה טרנר, אגדת הבלוז-רוק הלכה לעולמה בגיל 83, ומוזיקאים, קולגות, אנשי תרבות וחברים נפרדים מהזמרת האהובה שנחשבה לפורצת דרך בתחומה ושהיוותה השראה עבור רבים שבאו אחריה. "אני עצוב כל כך לשמוע על לכתה של חברתי הנהדרת טינה טרנר", ספד לה מיק ג'אגר, חברה הקרוב. "היא הייתה זמרת ופרפורמרית ענקית וכישרונית ביותר. היא הייתה השראה, חמה, מצחיקה ונדיבה. היא עזרה לי כל כך כשהייתי צעיר, לעולם לא אשכח אותה".
5 צפייה בגלריה
מיק ג'אגר וטינה טרנר
מיק ג'אגר וטינה טרנר
מיק ג'אגר וטינה טרנר
(צילום: AP / Susan Ragan)
"מלכתי האהובה. אני אוהבת אותך עד אין קץ", כתבה ביונסה באתר הרשמי שלה. "אני אסירת תודה על ההשראה שהענקת, ועל כל הדרכים שבהן סללת את הדרך. את כוח וחוסן, את התגלמות העוצמה והתשוקה. כולנו כל כך בני מזל שחזינו בטוב הלב ובנשמה היפה שלך שתישאר עימנו לנצח".
5 צפייה בגלריה
טינה טרנר וביונסה
טינה טרנר וביונסה
טינה טרנר וביונסה
(צילום: AP / Kevork Djansezian)
אופרה וינפרי חלקה כבוד אחרון לטרנר בחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה שהזמרת הייתה עבורה "חברה אמיתית". "לנצח תהיה אלילת הרוקנ'רול שהכילה בתוכה כמויות אדירות של כוח פנימי שהתעצמו לאורך חייה. ברגע שהיא תבעה את החופש שלה אחרי שנים של התעללות, חייה הפכו לקריאה מובהקת של ניצחון. אני אסירת תודה על האומץ שלה, על שהראתה לנו איך נראה ניצחון כשהיא נועלת נעלי מנולו ולובשת חצאית מיני מעור.
"פעם היא שיתפה אותי שכאשר יגיע זמנה לעזוב את כדור הארץ, היא לא תפחד, אלא שהיא נרגשת לקראת זה ומלאת סקרנות. כי היא למדה איך לחיות באהבה מבעלה האהוב ארווין, ומחבריה. אני אישה טובה יותר ואדם טוב יותר, כי חייה נגעו בחיי. היא באמת הייתה פשוט הטובה ביותר"
5 צפייה בגלריה
טינה טרנר ואופרה ווינפרי
טינה טרנר ואופרה ווינפרי
טינה טרנר ואופרה ווינפרי
(צילום: AP / Evan Agostini / Invision)
אנג'לה באסט, שזכתה במועמדות לאוסקר על גילום דמותה של טרנר בסרט What's Love Got To Do With It מ-1993, אמרה למגזין "הוליווד ריפורטר": "איך אנחנו נפרדים מאישה שהשתמשה בכאב ובטראומה שלה כדי לשנות את העולם? באמצעות האומץ שלה לספר את סיפורה, המחויבות שלה להישאר במסלול חייה, למרות ההקרבה הגדולה, והנחישות שלה לפנות ברוקנ'רול מקום לעצמה וגם לאחרים שנראים כמוה, טינה טרנר הראתה לאלה שחיים בפחד איך עתיד יפה מלא באהבה, חמלה וחופש אמור להיראות", אמרה באסט ל"הוליווד ריפורטר".
"מילותיה האחרונות עבורי היו - 'את מעולם לא חיקית אותי, את הגעת למקום עמוק בתוך הנשמה שלך, מצאת את ה'טינה' הפנימית שבך והראית אותה לעולם'", המשיכה באסט, "אני אוחזת במילים ההן קרוב לליבי לשארית חיי. אני מלאת כבוד שזכיתי להכיר אותה ומוקירה על שיכולתי לעזור לה להראות את עצמה בפני העולם. היום, בעודנו אבלים את אובדנה של הדמות בעלת הקול והנוכחות האייקוניים, נזכור שהיא העניקה לנו הרבה מעבר שיכולנו לבקש. היא נתנה לנו את כל כולה. טינה טרנר היא מתנה שתמיד תהיה Simply the best".
5 צפייה בגלריה
טינה טרנר
טינה טרנר
טינה טרנר
(צילום: AP)
גם מנהיג הביץ' הבויז בריאן ווילסון ספד לה: "אני כל כך מצטער לשמוע על טינה טרנר. אהבתי את טינה ואת הקול ואת האנרגיה שלה - היא הייתה אחת הגדולות. River Deep, Mountain High תמיד יהיה אחד השירים האהובים עליי. ושום דבר לא מנצח את הגרסה שלה ל-Proud Mary. אהבתי גם את המחזמר "טינה". אהבה ותנחומים למשפחה, לחבריה ולמעריציה".
"האנרגיה, היצירתיות והכישרון של טינה טרנר היטיבו עימי. אישה שהתחילה בשדות הכותנה בכפר והגיעה עד לפסגה. היא הייתה השראה אדירה עבורי כשהתחלתי את דרכי ונשארה כזו עד לימינו. אוהבת אותך טינה", כתבה לה דבי הארי, סולנית בלונדי. דיאנה רוס כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני המומה, עצובה. שולחת את תנחומיי למשפחתה של טינה ולקרוביה".
דיון וורוויק מסרה בהצהרה: "לא רק שאתגעגע לכדור האנרגיה הנצחי הזה שנקרא טינה טרנר, אלא שהעולם כולו ימצא גם את המקום הזה בחייהם. תנחומיי לבעלה ולבני משפחתה. נוחי על משכבך בשלום, חברה!".
5 צפייה בגלריה
טינה טרנר
טינה טרנר
טינה טרנר
(צילום: AP)
"אייקון תרבות הלכה לה", כתבה אריקה באדו. "לכי לך לשלום אנני מיי בולוק (שם הלידה של טרנר). היית כאן". המפיק והמוזיקאי קווסטלאב: "שורדת. המלך והמלכה. היית הכול. לא הייתי מוכן להיפרד מטינה טרנר, אבל הנה אנחנו כאן. איזה חיים מדהימים. אוהב אותך לנצח, תמשיכי לחיות במנגינה".
אלישיה קיז כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "איזו אישה, איזה חיים, איזו לוחמת! ביום שפגשתי את הגברת טינה לא יכולתי להאמין שאני עומדת בנוכחותה של הגדולה מכולן! זכיתי לחגוג איתך ולהודות לך על כל האהבה שהפצת סביבך. השירים ששרת נתנו לנו את האומץ להיות בטוחים בעצמנו. אישה ופרפורמרית חזקה ועוצמתית. תודה, תודה, תודה מעומק ליבנו, אחות גדולה יפה! נוחי על משכבך בשלום, אנחנו אוהבים ומעריצים אותך עד אין קץ".
גם השחקנית זוכת האוסקר הילארי סוונק ספדה לטרנר: "איזו ברכה וכבוד אמיתי לפגוש את אייקון המופת, האישה פורצת הדרך והמוכשרת. אלוהים יברך את נשמתך".
"נוחי על משכבך בשלום. תנחומי לארווין ולמשפחתה של טינה", ספד לה בראיין אדמס. "לנצח אהיה אסיר תודה על הזמן שהעברנו יחד בסיבוב ההופעות, באולפן וכחברים. תודה לך על היותך השראה עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם ועל שדיברת את האמת ונתת לנו את מתת קולך. רק אהבה וזה הכול".
הזמרת סיארה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "גן העדן הרוויח לעצמו מלאכית נוספת. נוחי בגן עדן, טינה טרנר. תודה רבה על כל ההשראה שהענקת לכולנו". "שורדת וקשוחה. כל תו שהיא שרה הרעיד את החדר ואת הנשמה שלך. לא תהיה עוד אחת כמוה. הרעידי את הגג של גן העדן, טינה טרנר", ספדה לה הזמרת דיאן וורן.
"אחת האמניות האהובות עליי בכל הזמנים הלכה לעולמה - אגדת הרוקנ'רול טינה טרנר", כתב כדורסלן העבר האמריקאי ארווין "מג'יק" ג'ונסון. "זכיתי לראות אותה מופיעה פעמים רבות בחיי, והיא העניקה את אחד המופעים הטובים ביותר שאי פעם ראיתי. היא תמיד נתנה ערך. לטינה הייתה כל כך הרבה אנרגיה במהלך ההופעות שלה, והיא הייתה בדרנית אמיתית. היא יצרה את המתווה עבור המון אמניות שבאו אחריה כמו ג'נט ג'קסון וביונסה, והמורשת שלה תמשיך לשגשג באמצעות אנרגיות-השיא בהופעותיהן".
פורסם לראשונה: 23:26, 24.05.23